50 vizualizacijskih vaj čuječnosti in sproščanja za doseganje notranjega miru!

50 vizualizacijskih vaj čuječnosti in sproščanja za doseganje notranjega miru! (foto: profimedia) profimedia
17. 2. 2019 | Promocijsko sporočilo

21. stoletje se zdi prehitro in prenatrpano. Neprestano nas spravlja v stres in vse težje najdemo mirne trenutke in kotičke, ki so nujni za naše dobro počutje. Na srečo pa za to vendarle obstaja rešitev: to so vaje v čuječnosti in sproščanju.

Mir je tisto duševno stanje, ko smo duhovno in telesno v sozvočju s seboj. V takšnem stanju smo do neke mere praktično imuni na udarce jeze in strahu, iz ravnotežja pa nas ne vržejo niti neobvladljive težave ali slaba volja. Ne le, da v stanju notranjega miru zlepa ne izgubimo živcev, temveč ostajamo psihološko močni vsakodnevnemu stresu navkljub. In ker se bo um, ki se je naučil umiriti, podpiral nastajanje pomirjajočih hormonov, endorfinov ali hormonov sreče, bo naše telo samodejno prešlo v stanje globoke spokojnosti.

Da bi dosegli takšno stanje in naše možgane naučili umirjanja, so nam na voljo različne tehnike, katerih cilj je, da mir postane naše običajno, osnovno stanje.

»To ne pomeni, da v našem življenju ne bo nobenega stresa več ali da se bomo od težav ogradili tako, da zakopljemo glavo v pesek. Mir lahko dosežemo takrat, ko naš um in telo spremljata dogajanje, vendar ju ne premeteva kakor ladjo v neurju. Mir pomeni skrb za življenje, ki temelji na ravnovesju, redu in skladnosti,« piše dr. Arlene K. Unger. Prav njena priročna knjižica z naslovom Mir – 50 vaj čuječnosti in sproščanja, da bomo vsak dan spokojnejši vam je lahko na poti do notranjega miru v zares veliko pomoč. Njene vaje čuječnosti, ki jim ni težko slediti, so pred dnevi v slovenskem prevodu izšle tudi pri Mladinski knjigi.

Ampak zakaj je mir za nas tako zelo pomemben? In ali to pomeni, da vznemirjenje v naših življenjih poslej ne bo več dobrodošlo?

»... nasprotje miru ni vznemirjenje, ampak stres,« je jasna avtorica. »Med blagim in blagodejnim stresom ter neobvladljivim stresom pa je velika razlika. Stres ni le neprijetno čustvo, ampak tudi izjemno škoduje našemu zdravju in dobremu počutju. Ko smo v kroničnem stresu, se telo odzove tako, da se pospešita dihanje in srčni utrip, mišice pa se skrčijo. In to z razlogom: to je star evolucijski refleks, ki nam omogoči, da se vržemo v boj na življenje in smrt ali pa oddirjamo, kar nas nesejo noge.«

Problem je, ker v sodobnem življenju takšne reakcije niso več najbolj ustrezne, še manj koristne, naše telo pa po nepotrebnem preplavijo hormoni, ki obremenijo živčevje in izčrpavajo imunski sistem.

Dr. Arlene K. Unger nas z zbirko vizualizacijskih vaj skuša naučiti, kako se obraniti stresa in okrepiti mir. Slednje je za naše psiho-fizično blagostanje namreč izjemnega pomena.

10 prednosti miru (povzeto po pisanju dr. Unger):

  • Srečnejši smo.
  • Bolj smo zdravi in imamo več energije.
  • Naš um je ostrejši, lažje se zberemo.
  • Lažje začutimo ustvarjalni navdih in zadovoljstvo.
  • Naš šesti čut je bolj izostren.
  • Počasneje se staramo.
  • Bolj smo v stiku s seboj in v boljših odnosih z drugimi.
  • Lažje se sprostimo, odklopimo in napolnimo baterije.
  • Bolj smo optimistični, strpni in sočutni.
  • Več časa lahko posvetimo tistemu, kar nam res nekaj pomeni.

Dr. Arlene K. Unger nam s knjižico Mir pomaga do takšnega stanja z naslednjimi tremi metodami: čustvenomožganskim treningom, kognitivno-vedenjsko terapijo in obvladovanjem stresa s čuječnostno meditacijo.

Za več branja na dano temo vam priporočamo omenjeno knjigo, v nadaljevanju pa si iz knjige za pokušino izposojamo naslednjo vizualizacijo, ki jo lahko preizkusite že naslednje jutro.

Naj sonce zasije

Dr. Unger priporoča, da to vajo opravimo vsako jutro, zanjo pa bomo porabili zgolj 5 minut. S to vajo bomo začetek dneva kronali z veličastno vizualizacijo sonca, sončna svetloba pa je pravi naravni balzam za našo dušo, saj spodbuja nastajanje serotonina, hormona sreče.

  • 1. Ko se zjutraj zbudimo, za trenutek ležimo povsem pri miru. Vdihnemo in pozorno spremljamo, kako dober občutek je zadrževati vso to sapo. Ko počasi izdihnemo, si predstavljamo, da izdihujemo bleščeče zlato svetlobo (to nam bo lažje uspelo, če zatisnemo oči).

  • 2. Medtem ko dihamo, si zamišljamo, da se zlata svetloba širi in širi, počasi obliva naše celotno telo in polno vso sobo.

  • 3. Uživajmo v spoznanju, da se kopamo v topli svetlobi. Prepustimo se občutku živosti in spočitosti. Potem odpremo oči in počasi vstanemo. Obljubimo si, da bomo v svoj dan vnesli kar največ svetlobe.

Priporočamo!

Mir - 50 vaj čuječnosti in sproščanja, da bomo vsak dan spokojnejši

  • mirPoiščite notranji mir s temi 50 preprostimi vajami.

Vsakdo si želi čutiti mir in srečo, malokomu pa to uspe. Sodobno življenje je velikokrat prehitro in prenatrpano, zato vse težje najdemo mirne trenutke in kotičke, ki so nujni za naše dobro počutje.

A pred hrupom, naporom in naglico se je mogoče obvarovati, stres premagati in najti notranje zadovoljstvo. Do miru vam bodo pomagale tudi vizualizacije in vaje, predstavljene v tej priročni knjižici. 

Zato jo odprite in poiščite pot do zadovoljstva.