7 poti do notranjega blagostanja

7 poti do notranjega blagostanja (foto: Shutterstock) Shutterstock
9. 4. 2021

V iskanju osebne sreče in zadovoljstva, ki je največkrat usmerjeno navzven, v fizično ugodje in materialne dobrine, marsikdaj pozabimo na pomembnost svojega duhovnega blagostanja. To velja za eno najbolj osebnih dimenzij človekovega bistva in obstoja, zato je toliko pomembnejše, da se posvetimo svojemu duhovnemu jazu in poskušamo najti notranje ravnovesje.

Naše notranje blagostanje je odvisno predvsem od vrednot in prepričanj, ki jih gojimo in po katerih se ravnamo, v skladu s tem pa tudi od našega življenjskega namena, ki naj bi ga slej ko prej v življenju prepoznal vsak izmed nas. Prav zato so poti, ki vodijo do duhovnega blagostanja, povezane tako s fizičnim kot z miselnim nivojem, pri čemer je pomembno, da znamo zadovoljiti oba. V nadaljevanju opisane poti nam lahko pomagajo prepoznati globlji pomen in namen življenja ter ohranjati pozitivno naravnanost do sebe, drugih in sveta v splošnem.

Raziskuj svoje duhovno bistvo

Temelj vsakega raziskovanja so vprašanja, na katera poskušamo poiskati odgovore. Naj vam kot osnova za to služijo vprašanja, povezana z osebnostjo, bistvom in namenom v življenju. Kdo sem? Zakaj sem tu, kjer sem? Kakšen je moj namen? Kaj najbolj cenim v življenju? Kaj me veseli in osrečuje? Tovrstna vprašanja vas bodo pripeljala do poglobljenih uvidov o vas samih, s čimer boste dobili priložnost, da opazite nove (pozitivne in negativne) lastnosti, ki vam lahko pomagajo doseči samoizpolnitev.

Išči globlji smisel

Z iskanjem globljega smisla v življenju prek analiziranja dogodkov, ki jih doživljate, in vzorcev, ki se nemara ponavljajo v vašem življenju, lahko dobite koristen uvid v svoje delovanje in odločitve, od katerih je odvisna vaša življenjska pot. S prepoznavanjem ponavljajočih se negativnih vzorcev in dogodkov boste lažje uvideli svoje napake in vzpostavili nadzor nas svojo usodo, s tem pa zaživeli srečnejše in zdravo življenje.

Izrazi se

Redno izražanje svojih misli, čustev in vsega drugega, kar se nam podi po glavi, nam pomaga, da ostanemo osredotočeni, naš um pa uravnovešen. Po dolgem in napornem dnevu ali pomembnem dogodku v življenju se lahko počutimo zmedene in težko razumemo ter osmislimo čustva. Takrat je dobro, da misli in čustvovanja prelijemo v besede in jih zapišemo. Na ta način se bomo znebili odvečne negativne energije, jasneje razmišljali in se lažje osredotočili na vse, kar je pozitivnega v našem življenju.

Poskusi jogo

Joga je tehnika, s katero lahko zmanjšamo čustveni in psihični stres na telo in dušo ter tako izboljšamo svoje duhovno blagostanje. S pomočjo joge vzpostavimo tesnejši stik s svojim telesom in s svojim duhovnim jazom, izboljšamo imunski sistem, zmanjšamo krvni tlak ter blažimo anksioznost, depresijo in nespečnost. Obstaja več vrst joge, zato izberite tisto, ki najbolj ustreza vaši telesni in duhovni pripravljenosti.

Potuj

Sprememba okolja človeku vedno dobro dene. Prav zato se je dobro vsaj enkrat na leto odpraviti na dopust, nekam, kjer nismo izpostavljeni vsakdanjim pritiskom in dnevni rutini, ki nas čustveno in telesno izčrpava. Potovanja so še posebej koristna za našo dušo in um, saj tako širimo svoja obzorja in stopimo v stik z drugimi platmi svoje biti, tistimi, ki v vsakdanjem življenju nimajo priložnosti privreti na površje. Vzemite si čas zase in se odpravite nekam, kamor ste si vedno želeli oditi. Zadovoljite svojo radovednost, sprejmite izziv, pošljite možgane na pašo in počnite tisto, česar si zaradi vsakdanjega tempa sicer ne morete privoščiti.

Razmišljaj pozitivno

Življenje ni tako črno-belo, kot se morda zdi. Več pozitivnosti boste vnesli v svoje razmišljanje, prej se bo začela spreminjati vaša miselnost in splošna življenjska naravnanost. Izraze, kot so 'ne maram' in 'sovražim', raje nadomestite s 'poskusil/-a bom', 'tvegal/-a bom'. Negativno razmišljanje izvira iz naših strahov in nas omejuje pri delu in spoznavanju ljudi in sveta, obenem pa predstavlja dodaten stres. Namesto da obsojamo, poskusimo razumeti; namesto da se umikamo, poskusimo spoznati. Odprite se novim izkušnjam in svet bo videti veliko barvitejši, vi pa veliko bolj sproščeni in pogumni!

Meditiraj

Dan ni nikoli dovolj dolg, da bi postorili vse, kar moramo in kar je pomembno, zraven pa si vzeli še čas zase. Če dobro premislite, pa ste ravno vi tisti, ki ste najpomembnejši – vsak dan. Kljub časovni stiski je pomembno, da si nekaj minut na dan vzamete samo zase in za povezovanje z duhovnim jazom. Zjutraj, ko se zbudite, med kosilom ali zvečer, preden greste spat, si vzemite pet do deset minut časa za to, da si najdete miren kotiček, se sprostite in umirite svoje misli. Najdite meditativno ali sprostitveno rutino, ki vam ustreza in sredi katere ne boste komaj čakali, da se konča. Bistvo takšne umiritve duha je, da sprostite svoje misli, utrdite vezi s svojim duhovnim jazom in izboljšate svoje duhovno blagostanje.