Izničenje faktorja karme po besedah njenega avtorja ni strogo duhovna knjiga, čeravno jo - tudi zaradi naslova - večinoma prebirajo duhovno naravnani bralci. Adrian P. Kezele v njej namreč piše o svobodi in predvsem o svobodi, pa vendar predvsem o tisti svobodi, ki presega naša običajna prepričanja o njej in je torej tista globoka, absolutna, brezpogojna in nevzročna svoboda. Gre skratka za svobodo, ki je vtisnjena v našo zavest, je del našega obstoja in se je moramo le še ponovno spomniti, jo poustvariti in izraziti.
Po drugi strani pa je ta slednja - popolna svoboda - lahko tudi še kako strašljiva.
Faktor karme!
A medtem ko Adrian P. Kezele v knjigi 'Izničenje faktorja karme – Svobodno življenje izven vzročnih zank' veliko govori o stanju prebujenja, osvoboditve in razsvetljenju, pa slednjega ni mogoče razumeti, če najprej ne razumemo, kaj je tisto, kar nas v prvi vrsti dela neosvobojene. Bralce knjige tako zlagoma in z veliko plastičnih primerov seznani s svojimi pogledi na karmo in vzročne zanke. Ni izključeno, da bodo njegovi zaključki močno presenetili tiste bralce, ki so v teh temah že dobro načitani. Namreč ...
»Karma je povsod po svetu dodobra uveljavljena besedam vendar je največkrat tolmačena napačno – kot usoda,« je v predgovoru knjige jasen Kezele, ki mu ni blizu niti druga razlaga besede karma, ki naj bi pomenila 'zakon akcije in reakcije'. Zanj je karma preprosto tisto, kar je nasprotno stopnji svobode, ki smo jo ljudje sposobni. Od resnično svobodnega življenja nas loči le 'faktor karme'. In ta faktor smo mi sami. Vsi tisti, ki smo ujeti v karmične zanke, zaradi katerih kot na avtomatskem pilotu izvajamo venomer iste miselne, čustvene in duhovne programe. Ko se te zanke razrahljajo, se naša stopnja svobode poveča, ko pa zanke povsem izginejo, postanemo popolnoma svobodni.
Da med nami slednjih ni prav veliko, je Adrianu P. Kezele postalo jasno že, ko je bil še trinajstletnik. Takrat je v trenutku čistega uvida spoznal, da smo vsi ljudje ujetniki nevidnih vzorcev.
»Videl sem dvaindvajsetletno dekle in lahko sem natančno napovedal, kakšna bo njena naslednja misel; kako se želi zabavati za konec tedna in sanjari o romanci, ki se ji bo zgodila. Čutil sem sedemintridesetletnega moža, ki je prešteval svoje bogastvo in hrepenel po novem avtomobilu v svoji garaži. Tam je bila tudi šestinštiridesetletna ženska, ki je možu zamerila prešuštvo in razmišljala o ločitvi, sprašujoč se, kako bi to sprejeli otroci. Pa še peintpetdeset let star mož, ki je ugotavljal, kako upoštevati zdravnikove nasvete, da bi se obvaroval naslednj ekapi, ter tu in tam še vedno uživati v pivskem večeru s prijatelji.«
Znaki svobode!
Še več. Kezele tudi kasneje ni videl veliko svobodnih ljudi. Ni jih našel ne med duhovnimi iskalci ne med njihovimi mojstri. Tudi pri njih je pogosto zaznal enako 'ujetost' kot pri običajnih ljudeh.
»Nobenega jasnega znaka nisem videl, da bi kdo resnično našel izhod iz ječe, ki sem jo slutil vsenaokrog in globoko v sebi. Niti mojstri in razni guruji, naj so se privržencem zdeli še tako razsvetljeni.«
Potrditev svojih domnev je nato dobil še skozi študij džjotiša – t.j. vrsto astrologije, ki se ukvarja z analizo karmičnih struktur. Potem, ko je v zadnjih dveh desetletjih napravil več kot deset tisoč poglobljenih analiz življenja ljudi, je našel znake za dridha karmo (neizbežno in nespremenljivo karmo) v le treh primerih. Kezele je prepričan, da lahko tak usoden, v naprej določen dogodek, ki ga povzroči nespremenljiva karma, nastopi le enkrat na več milijonov življenj. A če se slednje sliši kot dobra novica, kar se tiče svobode, pa Kezele tega ne vidi tako. Njegov koncept karme gre namreč onkraj zgolj tega, kar se dogaja v življenju ljudi. Čeravno džjotiš kaže, da se v sami strukturi življenja ljudi večinoma nakazujejo jasni znaki svobode, pa ostajajo njihove misli in želje predvidljive, ljudje pa – ne da bi se tega zavedali – še naprej ujeti.
Eden redkih razsvetljenih ljudi, ki si po mnenju Kezele zaslužijo našo pozornost, naj bi bil U. G. Krišnamurti, ki je vedno vztrajal, da je osvoboditev bolj podobna udaru strele kot osvojitvi vrha. Nič ne moremo storiti, da bi dosegli razsvetljenje. Zgodilo se bo, ko se bo zgodilo. Na svoj način in ob svojem času. Edino, kar je pri vsem skupaj gotovo, je, da se to enkrat bo zgodilo, ker imamo ljudje zavest. Prav to, da smo pri zavesti, namreč pomeni, da smo po svoji naravi v resnici svobodni.
9 osnovnih potreb, ki jih ustvarjajo karmične zanke!
Morda ste po doslej prebranem že sklenili, da so karma in karmične zanke nekaj slabega in škodljivega, pa tudi, da se je proti njim mogoče boriti le čistih rok in s čistim srcem. A če bi bilo zares tako, bi se karme rešili z lahkoto. »Resnica je drugačna. Karmične zanke so osnova človekovega življenja: nanje se naslanjamo ali si to vsaj želimo. Iščemo jih, všeč so nam, predajamo se jim, ker jih doživljamo kot svoje osnovne življenjske potrebe.«
Ker so karmične zanke del nas in se z njimi istovetimo, smo na koncu le mi tisti, ki se lahko z njimi tudi soočimo. »Da bi se osvobodili karmičnih zank do ravni, ki je za človeka mogoča in sprejemljiva, potrebujete osvobajajoče izkušnje,« je bil v knjigi še jasen Kezele, ki drugi del svoje knjige posveti devetim karmičnih zankam, ki se izrazijo v obliki naših naslednjih potreb: nadzor, varnost, poistovetenje, povezanost, znanje, želje, kontinuum, spremembe in namenskost.
Ali povedano drugače: »V življenju si vsi želimo imeti nadzor in zagotovila, iščemo svojo identiteto in občutek, da nekam spadamo. Želimo razumeti druge in upamo, da bodo oni razumeli nas, želimo se povezati in to ohranjati v obliki različnih odnosov. Po naravi smo vedoželjni, želimo dobiti znanje o sebi in vesolju. Visoko na seznamu predpogojev za srečno življenje je tudi izpolnjevanje želja. Cenimo zanesljivost in odgovornost, naše doživljanje stvarnosti pa temelji na vzročnem kontinuumu dogodkov v prostoru in času. Istočasno čutimo tudi potrebo o spremembah. Če bi življenje potekalo vsak dan enako, ne bi bili zadovoljni, zato iščemo nove poti, nove možnosti ter pomen in namen življenja.«
Se zdaj sprašujete, kaj je z vsem naštetim narobe? Prav nič ni narobe, je jasen tudi Kezele. Tako pač je in bo vse do tistega trenutka, ko se boste odločili in stopili na pot iskalca svobode. Takrat boste taiste karmične zanke pričeli rahljati z osvobajajočimi izkušnjami prepuščanja toku, zanašanju na življenje, spontanosti, sinhronosti, modrosti negotovosti, duhovni empatiji, brezčasnosti, skrivnostnosti in igrivosti.
Vsaki od omenjenih karmičnih zank in osvobajajočih izkušenj je Kezel posvetil zajetno in izčrpno poglavje, zato vas vabimo, da si ob priliki vzamete v roke to precej zajetno, a zelo vznemirljivo knjigo.
Priporočamo v branje!
Adrian P. Kezele: Izničenje faktorja karme
- "Bodite pazljivi z informacijami, ki jih dobite iz knjig o razsvetljenju (velja tudi za to knjigo). V svoj zagovor lahko povem - če je zagovor potreben - da vam iskreno želim dati čim bolj natančne uvid v za in proti vsega, kar se tiče absolutne svobode. Če se bo moj impulz po delovanju skladal z vašo željo, da najdete izhod iz Mayinega objema in izvedete dekonstrukcijo iluzije, bo to zgolj sreča na vaši strani."
Knjiga Izničenje faktorja karme predstavlja faktor karme kot glavni vzrok življenja v ujetništvu. Ujeti smo v vzročne zanke in tako izvajamo umske, čustvene in duhovne programe. Ko vzorčne zanke popustijo, se stopnja naše svobode poveča. Ko izginejo, je življenje povsem svobodno.
V knjigi boste dobili odgovore na vprašanja, kot so:
- kaj so »uvidi« in kdaj se pojavljajo
- kaj je razlika med svobodo in izbiro
- kaj je razlika med človeškim stanjem, duhovno zrelostjo in absolutno svobodo
- kaj so karmične zanke in njihove programske kode
- kaj so »osvobajajoče izkušnje« in kako jih doseči
- kaj je maya in kako deluje
- kaj so »ključna« vprašanja
- kaj je razločevalna moč uma (viveka) in kakšno vlogo ima v dekonstrukciji iluzije
Izničenje faktorja karme je knjiga, ki stoji na ramenih svojih predhodnic, zroč daleč stran, čez horizont in v njenim predhodnicam nedosegljivo daljavo. Kar boste prebrali, bo bržkone nasprotovalo prevladujočim duhovnim predpostavkam. Vaša prepričanja lahko celo obrne na glavo ali vam vcepi dvom v duhovno in drugo do sedaj osvojeno znanje.
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"