O obrekovanju in karmičnih posledicah!

11. 6. 2016
Deli
O obrekovanju in karmičnih posledicah!

»Človek, ki mu manjka eno uho, skozi vas potuje ob strani in vaščanom kaže le zdravo uho, izgubljenega pa skriva. Toda človek, ki mu manjkata obe ušesi, bo potoval po sredi vasi, saj se tako ali tako ne zmore pred nikomer skriti.«

V uvodu citiran pregovor, katerega izvor ne poznamo, odlično ponazori, kako nesmiselno je obrekovanje in kakšne posledice prinaša. Pregovor gre seveda razumeti v prenesenem pomenu, pri čemer lahko v človeku, ki je izgubil obe ušesi, prepoznamo nekoga, ki zaradi obrekovanja postane povsem obupan in zaradi razčlovečenosti posledično tudi brez sramu. Človek brez sramu pa je človek, ki si preneha prizadevati izboljšati samega sebe. Zato je obrekovanje nekaj najslabšega, kar lahko narediti človeku, človeštvu in sebi.

»Če radi glasno obrekujete napake drugih, zadovoljite svojo potrebo tako, da glasno obrekujte svoje lastne skrite napake, in opazujte, kako vam bo to všeč,« je v svojih podukih jasen duhovni učitelj Parahmansa Yoganande, ki nadaljuje: »Če ne zmorete niti za trenutek javno razkriti svojih napak, se ne smete radostiti, kadar so razkrite napake drugih ljudi.«

In če vas od obrekovanja niso odvrnile Yoganandine modre besede, vas bo morda od tega odvrnilo naslednje karmično svarilo.

»Le dobrotljiva, modra in nadvse dostojanstvena oseba lahko v drugih izpostavi njihove napake. Če druge sodite z ljubeznijo, boste po zakonu vzroka in posledice tudi sami deležni enakega obravnavanja po načelu Resnice, ki iz ozadja vodi naša življenja. Če pa druge sodite zlobno, boste privlačili neprijetno kritiko vas samih, ki vas bo onesrečila.«

In zato ni nikdar modro ...

»... razkriti šibkosti drugih ljudi in jih osramotiti ali užaliti. Zaradi krute obsodbe napačnih dejanj drugih ljudi pozabite, da je grešnik v resnici Božji otrok, ki trpi. Sovražiti morate greh in ne grešnika, saj je grešnik v resnici vaš lastni božanski brat, katerega razumevanje je zamegljeno zaradi nevednosti. Namen sojenja mora biti zdravljenje, ne pa neusmiljeno sproščanje jeze. Človeka, ki je storil napako, moramo obravnavati, kot bi radi bili obravnavani sami, kadar nekaj naredimo narobe. V enakem duhu, kot sodimo drugim, božanski zakon sodi nam.«

Več branja na to temo v knjigi Duhovni odnosi – tretja knjiga iz zbirke Modrosti Paramhanse Yoganande!

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju