Tapkanje za manj stresa, manj teže in več ljubezni!

Tapkanje za manj stresa, manj teže in več ljubezni! (foto: profimedia) profimedia
30. 5. 2016

Medtem ko je hujšanje v naši kulturi preraslo v pravo obsedenost, ki jo s pridom izkorišča več milijard težka industrija, pa je vse več in več ljudem jasno, da skorajda nič od tega, kar ponuja, ne deluje.

Bi morali več vaditi ali izvajati le določeno vrsto vaje? Bi morali jesti le ogljikove hidrate, postati vegani ali uživati le visoko beljakovinsko prehrano? Le kako to, da se pri vsaki novi (in stari) 'čudežni' metodi zdi, da nekaj pomembnega manjka?

Tisto, kar manjka, so: vaša čustva!

Ne le, da vaša čustva obvladujejo vaša prepričanja o hrani, vašo težo in občutek vrednosti, temveč vas čustva, kot so jeza, strah, zamera in občutek krivde, držijo v svoji pesti kot nekakšni ugrabitelji vseh dobrih namenov. Še več. Delujejo tudi na globji fiziološki ravni.

hujšanje

»Kot toliko ženski, ki jih zdaj učim in vodim, sem bila zmotno prepričana, da je hujšanje stvar volje. Leta in leta sem bila prepričana, da sem na ta svet prišla brez moči volje, ki jo imajo suhci. Celo po več letih preučevanja osebne rasti sem komaj kdaj, če sploh kdaj, pomislila, da moja čustva mogoče vplivajo na mojo težo,« v uspešnici Tapkanje za uspešno hujšanje in boljšo telesno samopodobo piše Jessica Ortner. »Nenadoma se mi je posvetilo – praktično ne moreš lepo skrbeti za nekaj, kar sovražiš. Tako dolgo sem sovražila svoje telo, da nisem vedela, kako naj spoštujem in krepim sebe ali svoje telo. Tako močno sem se osredotočila na zunanjost, da sem se oropala možnosti, da se dobro počutim v telesu, in sicer samo zato, ker nisem ustrezala kulturološkemu standardu lepote, ki je obseden s pretirano vitkostjo. To pa je ustvarilo stres, ki je oviral moje hujšanje in srečo.«

Jessica Ortner, ki je do takrat že spoznala metodo tapkanja in celo sodelovala pri ustvarjanju dokumentarnega filma The Tapping Solution, ki prikazuje rezultate tapkanja pri ljudeh, se je odločila, da bo prvič v življenju poskusila stesati svoje telo še s tapkanjem. Z njim je najprej omilila najhujše občutke, tako da je lahko napredovala in se posvetila prepričanjem, ki so jo tako dolgo zasužnjevali. Tapkanje je ublažilo tudi stres in odstranilo čustveno prtljago, ki je njeno telo ohranjalo v stanju tesnobe in stresa.

»Ko sta stres in čustvena prtljaga zahvaljujoč tapkanju zbledela, sem končno začutila, kaj moje telo potrebuje, da bi cvetelo. Kakšno svobodo sem začutila, ko sem si začela izbirati hrano, ki mi je krepila zdravje in dobro počutje – pa še resnično sem uživala pri jedi. Prvič v življenju sem se začela veseliti gibanja.«

Najbolj zanimivo pri vsem skupaj pa je bilo, da bolj kot je Jessica cenila in ljubila svoje telo takšno, kakršno je, lažje je skrbela zanj. Dovolila si je tudi, da se počuti lepo, še preden zares izgubi kakšen kilogram, in ugotovila, da je veliko predolgo zanemarjala svojo srečo zaradi teže. In takrat se je zgodil tudi velik preobrat. Povsem jasno ji je postalo, da hujšanje v resnici ne prinese več samozavesti, temveč je ravno obratno: samozavest je tista, ki vodi k izgubi teže in močnejšemu, bolj zdravemu telesu. O svojih spoznanjih, ki temeljijo tako na delu na sebi kot delu z mnogimi, ki jim je pomagala, je nato napisala knjigo, ki ta hip že spreminja življenje milijonov ljudi po celem svetu.

Hujšanje s pomočjo tapkanja

Avstralska klinična psihologinja, dr. Peta Stapleton, ki se že dvajset let ukvarja z zdravljenjem motenj hranjenja, raziskovanjem hujšanja in proučevanjem vedenja v zvezi s prehrano, je v eni od svojih raziskav, v katero je bilo vključenih 89 žensk, starih med 31 in 56 let, z indeksom telesne mase, ki jih je uvrščal med debele, preizkusila tudi metodo tapkanja. V raziskavo vključene ženske so tapkale povprečno dobrih 15 minut na dan, in samo s tapkanje – brez dietne prehrane ali vadbe – do konca raziskave izgubile povprečno 8 kilogramov. Še več. Odkrila je, da so ženske novo pridobljeno težo ohranjale še šest mesecev po raziskavi, čeprav je večina udeleženk medtem že nehala tapkati.

Neverjetno, ni res? Tudi vi nejeverno zmagujete z glavo in se sprašujete, kako je kaj takšnega mogoče?

»V sebi nosite kemično tovarno,« skuša ta fenomen razložiti Jessica Ortner. »Vaše telo nenehno proizvaja in izloča hormone in kemične snovi, ki jih potrebuje za nemoteno delovanje. Žal pa mnogi med nami uživajo drogo, ki v prevelikih odmerkih povzroča nabiranje kilogramov. Jemljemo jo vsak dan, njeno ime pa je stres«

Stres se začne v amigdali v srednjih možganih, ki ji pravijo tudi požarni detektor, saj v trenutku, ko začutimo nevarnost, naroči možganom, naj zaženejo fiziološki odziv telesa, ki mu pravimo tudi 'bolj ali beg'. To sproži čezmerno izločanje hormona kortizola, ki ga raziskave povezujejo s povečanim apetitom, hlepenjem po sladkorju in povečanju abdominalnega maščevja. Zanimivo je, da lahko takšen odziv pričakujemo tudi vsakič, ko začutimo običajna čustva, kot so jeza, strah in krivda.

In ker je metoda tapkanja nadvse učinkovita prav pri blaženju stresa, si lahko mislite, zakaj je tapkanje posredno kaj lahko zelo učinkovito tudi pri hujšanju.

čokoladaAli povedano drugače: »Kadar denimo začutite hlepenje po čokoladi, ste nemara na milost in nemilost prepuščeni limbičnemu odzivu. Če so vaši možgani naučeni, da se na stres odzovete tako, da v hipu izpraznite škatlo čokoladnih piškotov, boste po napornem dnevu v pisarni najbrž storili natanko to. Tapkanje hitro ustavi odziv 'boj ali beg' in zniža raven kortizola, zato lahko spremenite način, kako se možgani odzivajo na stres in čokoladne piškote.«

In glede na zadnja aktualna odkritja s področja nevroplastične sposobnosti naših možganov, ki kažejo, da se možganske poti lahko spreminjajo in da torej naše možgane lahko naučimo drugačnega odzivanja, je vzročna povezava med tapkanjem in hujšanjem več kot jasna.

Tapkanje za začetnike!

Bi poskusili?

  • 1. Locirajte vir stresa. Najprej si torej zastavite vprašanje: Kaj me ta trenutek najbolj muči? Kaj je zdajle v mojem življenju najbolj stresno? Pri svojem odgovoru na vprašanje poskusite biti, kar najbolj določni.

Ni torej dovolj, da si rečete: 'Moja teža mi povzroča stres.', bolje je, če ste bolj določni, npr. 'Moja teža mi povzroča hud stres, ker sem se pravkar videla na pred kratkim posneti fotografiji in sem jezna nase, ker sem tako debela.'

  • 2. Določite jakost stresa. Kako zelo jezni ste? Na lestvici od 1 do 10? Kje čutite to jezo?

Ste zelo jezni, za oceno 9 in jezo čutite kot slabost v želodcu? No, zdaj jasno veste, kaj se vam dogaja.

  • 3. Določite opomnik za dano težavo. Opomnik naj bo le nekaj kratkih besed, na katere boste tapkali po točkah tapkalnega zaporedja.

Npr. Jeza ... jeza ... jeza. Po koncu tapkanja prisluhnite svojim občutkom in še enkrat ocenite nivo jeze, ki jo čutite.

  • 4. Oblikujte pripravljalni stavek. V našem primeru gre lahko nekako takole:

Čeprav sem JEZNA (vstavite svoj cilj), se imama rada in se popolnoma sprejemam.«

  • 5. Tapkajte.

A kako? Takole!

In ne pozabite, glavni namen tapkanje je, da omili stres, ki vam ga povzročajo določene misli, zato je pomembno, da se najprej osredotočite na negativno, ki se vam dogaja, da bi lahko predelali te občutke. To je vedno prvi in najpomembnejši korak. Ko pa se vam bo jakost stresnega občutenja spustila pod raven 5, lahko med tapkanje pričnete dodajati pozitivne afirmacije, t.j. kako bi se radi počutili. Pozitivne afirmacije uporabljajte le, če se vam zdijo resnične.

Metoda, ki je prepričala zdravnico

»Moja kariera je zgrajena na prepričanju, da telo ve, kaj potrebuje, in da nam bo to jasno povedalo,« med drugim pravi dr. Christiane Northrup, ki je napisala tudi predgovor knjige Jessice Ortner o tapkanju. »Šele zdaj vem, da ta sporočila lahko prejemamo nejasno. Nemara jih zakrivajo lažna prepričanja o lastni vrednosti, pomanjkljivostih in nesposobnosti. Redne shujševalne kure so zasnovane na takih omejujočih prepričanjih, tako da utišamo telo in si rečemo, da smo ničvredni. Z rednimi shujševalnimi dietami si podredimo telo, da priznajmo si – to se ne obnese. Celo, če zelo malo jeste in naporno vadite, ni nujno da bodo diete učinkovale. Jaz sem jih preizkusila. Verjetno ste jih tudi vi. Mnoge bodo hitro pokazale rezultate, ki pa nikoli niso trajni, temveč vas samo oddaljujejo še dlje od tistega, kar vam telo skuša sporočiti. Vendar imam dobro novico – ni pomembno, kaj verjamete, ker je mogoče taka prepričanja tudi spremeniti, s tem pa tudi preoblikovati biološko delovanje telesa.«

Čeprav ste torej morda zasvojeni s sladkorjem, sovražite telovadbo ali pa mislite, da se v svojem telesu ne morete počutiti dobro, vam na poti k na novo pridobljeni samozavesti in modrosti telesa lahko pomaga metoda tapkanja, če ji boste le dali pravo priložnost. Gre namreč za nadvse preprosto metodo, ki vas ne bo nič stala, le preizkusiti jo morate. Izgubiti tako ne morete ničesar, razen kakšnega kilograma in odvečnega kortizola.

Priporočamo v branje in ravnanje!

Tapkanje za uspešno hujšanje in boljšo telesno samopodobo

TapkanjeKnjiga Tapkanje za uspešno hujšanje in boljšo telesno samopodobo predstavlja čudovito pot, na katero se mnoge knjige o hujšanju ne podajajo. Jessica Ortner nam v njej nežno razkriva globoko ležeče čustvene in psihološke blokade, ki ženskam ne dovolijo, da bi naredile veliko spremembo v življenju in na sebi. Ponuja poglobljene, vendar preproste vaje, ki sproščajo čustva in prepričanja, zaradi katerih ne maramo svojega telesa. Dotaknejo se našega duha, uma, pa tudi obsega pasu.

Jessica nam sijajno pojasni, kako naj se spoprimemo s strahovi, napetostmi in bolečinami, ki žensko zaprejo v krog samouničevalnih navad, in se na novo povežemo s telesom. Ustvari varno okolje, v katerem se lahko odkrito posvetimo svojim resničnim, včasih nezavednim prehranjevalnim navadam. Njeno strokovno znanje na področju EFT sije z vsake strani te knjige, saj je poenostavila tehniko za začetnice, hkrati pa ponuja krepko oporo tistim, ki so z njo za vse življenje.

Pika Rajnar, predavateljica in zastopnica AAMET za Slovenijo, je zapisala:

  • »Knjiga Jessice Ortner v slovenskem prevodu nam prihaja kot naročena. Deloma nam vsem osveži zadnja znanstvena dognanja o tapkanju (tapkanje npr. uspešno zniža stresni hormon kortizol v telesu), hkrati pa ponudi preverjene stavke, s katerimi je mnogo žensk po vsem svetu doseglo, da se imajo raje take, kot so. Ker namreč – izguba teže vedno pride kot stranski efekt tega, da se imamo raje, da se v svojem telesu počutimo bolje, lepše, močnejše, da se odločimo ZASE in ne za polna usta hrane, ki nas dela srečne samo za tisti kratek trenutek, preden jo pogoltnemo, na dolgi rok pa nikoli. Kot pogosto pravim – tapkanje in vse knjige o tem, ki jih primemo v roke, nam pomagajo narediti korak naprej. Ker to je vse, kar lahko naredimo naenkrat – en korak naprej. In potem naslednjega. In naslednjega.«

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri