Vpliv prednikov v enteogenski psihoterapiji: O knjigi Toni in tokovi

Vpliv prednikov v enteogenski psihoterapiji: O knjigi Toni in tokovi (foto: Shutterstock) Shutterstock
Vir: Jana
29. 7. 2018

Knjiga, ki nam bo morda pomagala razkriti, koliko smo dejansko duševno povezani s predniki.

Pred kratkim je izšla knjiga avtorja Ralpha Metznerja, transpersonalnega psihologa, z naslovom Toni in tokovi, v katerih opisuje 15 primerov, ki presenečajo in poučujejo radoveden um, a tudi pomagajo ljudem, ki potrebujejo psihoterapevtsko pomoč.

Travmatični doživljaji iz otroštva, obdobja pred rojstvom ali iz prejšnjih življenj se, pomešani s krivdo, osramočenostjo in grozo, ohranjajo v odraslih spominih ter sanjah in nočnih morah kot zmedeni, tesnobni ali celo grozljivi drobci misli, podob, občutkov in zaznav. Vzročni dejavniki teh simptomov ali disfunkcionalnega miselno-slikovnega kompleksa, ki jih ne moremo izslediti v otroštvu, rojstni travmi, okoliščinah pred rojstvom, spočetju in družinskih predniških vzorcih, zelo verjetno segajo v prejšnja življenja. Za učinkovitost take terapevtske prakse zadostuje že dovzetnost za to možnost.

Metzner opravlja zasebno psihoterapevtsko prakso in je zaslužni profesor na Kalifornijskem inštitutu za integralne študije v San Franciscu ter predsednik in soustanovitelj fundacije Green Earth. Predvsem pa se ukvarja z vplivom psihedelikov na našo zavest.

Zahodnjaki in enteogena psihoterapevtska praksa

Za ljudi, ki smo odrasli v zahodnjaških družbah, v prevladujočem materialističnem svetovnem nazoru, je priznavanje višjih duhovnih razsežnosti in karmičnih usedlin okultna in tabu tema. Vzhodne in domorodne družbe so tem idejam veliko bolj naklonjene. Šele s pojavom transpersonalne psihologije in psihoterapevtskega gibanja v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja sta se začela revizija materialističnega pogleda na svet in razvoj psihoterpavtskih praks, ki priznavajo resničnost duhovnih razsežnosti in z njimi povezano iskanje celjenja in duševnega zdravja. Ta širši pogled na svet je zmogel sprejeti izkustva in prakse, ki vključujejo čuječnostno meditacijo, holotropno dihanje, metode šamanskih potovanj, namerno zavestno sanjanje in paleto oblik izrazne umetnosti, ki zajemajo glasbo, gibanje, risanje mandal in druge. Izkustva in prakse tega širšega pogleda pa so vsebovala tudi uporabo psihedelikov za raziskovanje neobičajnih področij zavesti. Metzner se je s tem prvič srečal v 60. letih na harvardski univerzi, kjer je pri proučevanju psihedeličnih mamil sodeloval s Timom Learyjem in Richardom Alpertom, pozneje znanim kot Ram Dass. Raziskava psihedeličnih snovi in njihova možna uporaba v psihoterapiji je pojasnila, da mamila sama po sebi ne sprožajo ali izzovejo spoznavnih izkustev ali zdravljenja, temveč le okrepijo in stopnjujejo zaznavno zavedanje, kar je v podpornem okolju včasih izjemno zdravilno, v nepripravljenih okoliščinah pa lahko zmedejo in zbegajo.

Jogijske prakse v psihoterapiji

Metzner je prav tako pri svojih skupinskih in individualnih psihoterapijah uporabljal jogijske meditativne prakse in poglede. V sedemdesetih letih je poglobljeno proučeval energijske prakse agni joge, ki jih uči šola aktualizma. Ugotovil je, da se je z uporabo zbranosti mogoče priključiti na notranje vire zdravljenja in širiti zavedanje subtilnih energijskih polj na različnih ravneh uma, občutenja in telesa ter raztapljati blokade z uporabo očiščujočega delovanja notranjega ognja. Včasih je uporabil tudi manjše količine enteogenskih snovi, da je povečal klientovo zaznavo med vodeno divinacijo. V varnem in skrbno pripravljenem stanju lahko pride do povezav in sporazumevanja s pokojnimi predniki, trdi Metzner.

Jung in notranje uglaševanje ter povezovanje

Ko je Metzner temeljito proučil Junga in njegove opredelitve psihe ter načel domorodnega zdravilnega kolesa, je oblikoval proces notranjega uglaševanja in povezovanja, ki ga je poimenoval zdravilno kolo duhovnih vodnikov ali četvero vhodov biti. To četvernost uporablja pri delu s posamezniki in tudi s skupinami. Iz polarnosti moškega in ženskega ter mladosti in starosti sprožimo štiridelni proces uglaševanja na štiri velike arhetipe, ki živijo v vsakem od nas. Ta proces in njegovo pot k presenetljivim naukom o intimnosti in odnosih Metzner opisuje v drugem poglavju z naslovom Vodenje k intimnosti po boginji Artemidi.

Prenatalno obdobje

Medtem ko uveljavljeni psihologija in psihiatrija ne priznavata prenatalnih spominov, Metzner trdi, da če opustimo predsodke prek drže radikalnega empirizma, odkrijemo, da živi spomini pred rojstvom, iz okoliščin, povezanih s spočetjem, in odločitve duše o utelešenju lahko globoko učinkujejo na posameznika. Dve zgodbi, ki ju navaja v knjigi, obravnavata občutljivo temo splava in njegovih posledic. Nihče ne more zanemariti resnih psiholoških težav, ki jih lahko izzove prekinjena nosečnost pri ženski. Te posledice pa je mogoče zaceliti ali odpraviti – in natanko s tem se je Metzner ukvarjal. V naslednji zgodbi opisuje terapevtsko divinacijo, ki jo je vodil za 40-letno žensko, potem ko je pred več kot 20 leti splavila. Med procesom odpuščanja in zdravljenja z nerojeno dušo splavljenenga otroka ju je prekinilo jasno telepatsko sporočilo mladega moškega, ki se je predstavil kot srečno utelešena duša pred dolgimi leti splavljenega otroka.

Družinske dušne povezave

V knjigi potem beremo še o vrednosti in priznavanju ter sprejemu dušnih povezav s predniki. Kadar obravnava družinske, starševske in predniške odnose, takrat s klientom ustvari družinski dušni svet. Vse družinske člane s klientom povabita na družinski shod v notranjem prostoru, da bi se posvetovali o stvareh, ki zanimajo in zadevajo vse, ki so se poročili v družino. Ljudje pogosto osuplo ugotavljajo, da se na dušni ravni lahko pomenljivo zbližajo in pogovarjajo z družinskimi člani in predniki, ki jih niso nikoli poznali ali so že dolgo mrtvi. Med njimi se razvije nekakšen medgeneracijski pogovor v okviru družinskega sveta, v katerem je mogoče razodeti skrivne, pozitivne in negativne vidike družinske matrike ter rešiti navzkrižja.

Knjiga vsebuje obilo redkega znanja in pripomore k razumevanju nerazložljivih pojavov, kar omogoča globok zdravilni proces.

Besedilo: Lejla Kenda // Fotografije: Shutterstock

Priporočamo