500 mestnih plakatov za ničelno toleranco do sovražnega govora

15. 3. 2016
Deli

Zaključil se je šesti natečaj družbeno odgovornega projekta Plaktivat na temo sovražnega govora. Ta je tokrat potekal pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja in prinesel rekordno število prijav: 111. Odločitev je bila težka, zmagala pa je Ana Kompara, ki je s svojo ustvarjalnostjo odlično zadela bistvo natečaja.

Družbeno odgovorni projekt Plaktivat spodbuja pozitivne premike v naših glavah, zato je bil 6. natečaj za oblikovanje mestnega plakata namenjen problematiki sovražnega govora. Kot je povedal pobudnik projekta, Tomaž Drozg, je število prispelih del preseglo vsa pričakovanja, saj je bilo teh kar 111, kar pa je tudi največje število prispelih del do sedaj. Ideje so bile, kljub enotni tematiki, zelo raznolike in odlično pripravljene, zato je bila izbira zmagovalca vse prej kot preprosta.

Nazadnje je enajstčlansko žirijo prepričala absolventka magistrskega študija arhitekture Ana Kompara, ki je prvič sodelovala na natečaju s področja grafičnega oblikovanja. Po besedah žirije izhaja ideja iz konkretnega vpogleda - življenjske resnice ljudi: »Ta je, da ljudje v stvareh pogosto prej vidimo negativne, senzacionalistične stvari, kot pa tisto, kar je res. In potem izrečemo nekaj, česar ne bi smeli in do sovražnega govora je le še korak. Plakat te »zavede« in ujame na napačni interpretaciji in te s tem postavi v aktivno vlogo in pred vprašanje: Ali sem prav pretehtal svojo besedo?« Strokovno žirijo so sicer predstavljali predsednik žirije Mitja Petrovič, Blaž Ritmanič (Formitas), Blaž Vuk (Pristop), Drago Mlakar (Bruketa&Žinić OM), Gsus Ajax (Ajax studio), Maja Gspan (Cankarjev dom), Miha Grobler (Ekipa2), Špela Vovk (Urad predsednika Republike Slovenije), Petra Krulc (Grey), Tomaž Drozg (TAM-TAM) in Vital Verlič (Futura DDB). Dela so ocenjevali glede na tehnično ustreznost, torej glede na upoštevanje razpisanih zahtev, glede na upoštevanje specifike TAM-TAM plakatnih mest, na izvirnost, inovativnost, komunikacijsko jasnost in pozitivnost sporočila.

Zmagovalka pravi, da je začela proces ustvarjanja mestnega plakata z mislijo, da bo glavna moč plakata v besedah, na katerih bo temeljila tudi sama grafična zasnova plakata.: »Vodilo me je načelo preprostosti, jasnosti zasnove na eni strani in hkrati ideja, da s sporočilom plakata ne obsojam, žugam ter moraliziram, ampak da vzbudim »klik« v glavi, razmišljanje, refleksijo... v vsakem posamezniku in to na bolj oseben način. Oseba, ki vidi plakat, tako ni samo opazovalec nekega direktnega sporočila, ampak ga hote ali nehote s svojimi mislimi tudi aktivno soustvarja. S plakatom tako sporočam, da se sovražni govor začne in konča pri vsakem posamezniku v družbi.«

Navdušenja pa ne skrivajo niti v TAM-TAMu: »S svojo izvirno idejo in celotno podobo mestnega plakata zmagovalka odlično poziva k ničelni toleranci do sovražnega govora. Njen prispevek je pravo ogledalo družbe, in verjamemo, da bo v mimoidočih vzbudil številne občutke in čustva«. Namen projekta je z zmagovalnim plakatom ljudem odpreti oči in jih opozoriti na resnost tovrstnega nasilja. Dejstvo je, da nihče nima pravice sočloveku vzeti temeljnih svoboščin in nasprotovati človekovim pravicam. Da je tema aktualna priča tudi dejstvo, da so v družbi za spremljanje in analizo medijev Kliping d.o.o. v manj kot mesecu dni po najavi natečaja zabeležili skoraj še enkrat več medijskih objav (667) na temo sovraženega govora, kot v dveh mesecih pred tem (324).

Celoten natečaj je tokrat potekal pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja, ki tudi sicer pogosto opozarja na problematiko sovražnega govora in poziva k strpnosti. Poudarja, da strpnost ni nevarnost za svobodo govora, da ni ovira zanj, marveč njegov pogoj. »Podpiram pobudo k razmisleku o problemu, s katerim se soočamo kot družba. Samo ničelna toleranca do sovražnega govora je sprejemljiva in z mestnim plakatom bomo to sporočilo razširili po vsej Sloveniji,« je ob zaključku natečaja povedal predsednik Pahor.

Zmagovalni mestni plakat bo natisnjen in javno objavljen na 500 TAM-TAM plakatnih mestih po Sloveniji. Prijavljen bo tudi v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale vidnih sporočil Slovenije, avtorica pa bo prejela Plaktivatov MEGAFON in zmagovalno plaketo.

Novo na Metroplay: Zmagovalec MasterChefa Luka Pangos iskreno o ozadju kuharskega tekmovanja