AmCham Slovenija je v okviru programa Best of the Best tudi letos iskala najboljše poslovne prakse, tiste, ki v slovenski poslovni prostor vnašajo nova znanja, pristope, izdelke, procese in poslovne modele na inovativen način, ki s svojo kreativnostjo in energijo motivirajo ne le zaposlenih v podjetjih temveč celotno poslovno skupnost, ter s svojo odprtostjo, sodelovanjem, zaupanjem in povezovanjem širijo znanje, izkušnje in optimizem. Naziv najboljše prakse leta 2017 je pripadel podjetju Pro Plus s projektom "Štartaj, Slovenija! ".
V okviru projekta Best of the Best smo najboljše poslovne prakse v gospodarstvu predstavljali in nagrajevali že četrto leto zapored. Zmagovalca smo izmed treh superfinalistov dobili na AmCham Poslovnem zajtrku z naslovom "Talenti na sceni". Zmagovalca smo izbirali s pomočjo glasov na Facebooku, preko glasovanja z dobrodelnimi SMS donacijami ter s pomočjo občinstva na dogodku. Pro Plus je s svojim projektom "Štartaj, Slovenija! " zbral največ glasov v glasovanju preko Facebooka, največ glasov je dobil preko SMS donacij, tudi občinstvo na dogodku pa ga je uvrstilo na 1. mesto. Izkupiček, zbran preko SMS donacij, so zmagovalci v celoti namenili Hiši zavetja Palčic.
Aleš Muhič, direktor trženja pri Pro Plus, je po zmagi povedal: "Hvala partnerjem, Spar Slovenija in Formitas, s katerima smo ustvarili to zgodbo. Lahko rečem, da je naš projekt v dveh letih postal pravo gibanje, ki spodbuja podjetništvo, poleg tega pa imamo še televizijsko oddajo, ki dosega visoko gledanost. Rad bi čestital še ostalima dvema finalistoma za prav tako navdušujoči zgodbi in pa hvala AmCham Slovenija za nagrado".
Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, je ob tem povedala: "Vsako leto znova smo navdušeni nad tem, kako lahko slovensko znanje in kreativnost v okviru podjetij, tudi v tuji lasti, prinaša nove inovativne poslovne prakse, ki so posledično vzor in referenca, ne le v slovenskem, ampak tudi v evropskem in svetovnem merilu. Iskrene čestitke zmagovalcem za idejo in izvedbo in da spreminjajo miselnost in podjetnike predstavljajo kot zvezde. Vesela sem, da so tudi novi investitorji v ProPlus, podjetje KKR, poudarili predvsem pomen slovenske produkcije in bodo še večji meri podpirali tovrstne projekte in s tem tudi slovensko inovativnost in priložnosti za Slovenjo".
Nina Marinšek, vodja za članstvo in partnerstva pri AmCham Slovenija ter vodja projekta Best of the Best, je dodala: "Izjemno smo veseli, da imamo v slovenski poslovni skupnosti toliko raznolikih in neverjetnih projektov, ki navdihujejo ne le slovenskega, ampak tudi mednarodni prostor. S svojo inovativnostjo, povezovanjem, odprtostjo in strastjo ti projekti niso le navdih, so vzor in sprememba mentalitete, ekipe pa s trdim delom in idejami ustvarjajo boljši jutri. In verjamem, da je ravno to največja in najslajša nagrada."
Finalisti so bili zmagovalci posameznih kategorij:
★ Inovativnost: Štartaj, Slovenija!, Pro Plus - projekt, ki je na inovativen način spremenil slovensko poslovno okolje.
★ Motivacija: Skupaj v bitki: Paraolimpijci in Lidl Slovenija, Lidl Slovenija - zgodba navdiha in motivacije, ki je je podjetje ustvarja skupaj s športniki invalidi.
★ Odprtost: CEO za en mesec, Adecco H.R. in ALPE-PANON McDonald's DL - zgodba povezovanja generacij in izkušenj.
Pro Plus: Štartaj, Slovenija!
V zadnjih letih se je v Sloveniji med mladimi razširila miselnost, da se pri nas ne da. Da njihovih izdelkov nihče ne razume, jim ne da priložnosti in jim na poti do uspeha nihče ni pripravljen pomagati. POP TV, Spar Slovenija in Formitas so združili moči in zasnovali projekt, ki je to miselnost postavil na glavo. Pod okrilje so vzeli 12 podjetnikov, jim pokazali, kako najti prave rešitve, in jim pomagali na poti do uspeha. Namen projekta je bil, da slovenskim podjetnikom ponudijo priložnost za edinstveni zagon svojega produkta, vpliv sveže podjetniške energije so širili skozi relevantne debate, odpirali pereče teme, s katerimi se soočajo mladi, ki skušajo svojo idejo in produkt predstaviti trgu, in iskali konkretne rešitve. Pokazali so, da je moč televizije velika in izpolnjujoča, ko deluje v družbeno dobro.
Gledalci POP TV so ob nedeljah spremljali resnične in iskrene zgodbe slovenskih podjetnikov, opazovali težave in strahove, s katerimi so se soočali na svoji poti in njihov proces učenja ob konkretnih nasvetih uspešnih slovenskih podjetnikov. Pogum, močna volja in pripravljenost za delo so jim zagotovili medijsko prepoznavnost, v megamarketih Interspar pa posebno prodajno polico in s tem edinstveno priložnost za preboj na trg. Najuspešnejši med njimi so dobili enkratno poslovno priložnost - šestmesečno ekskluzivno pogodbo s Spar Slovenija in medijsko podporo POP TV. "Hit produkt 2016" je postal dezodorant Nelipot.
Oddaja je dosegla izjemno gledanost, odmevala je v medijih in na družbenih omrežjih. Med kampanjo je bilo zabeleženih več kot 94.000 nakupov in kar sedem izdelkov je bilo najbolje prodajanih v svoji kategoriji. Zaradi odličnih rezultatov se je Spar odločil, da na policah ne obdrži le hit produkta, ampak tudi osem drugih izdelkov, prodajo pa razširi v več kot 50 trgovin.
Best of the Best program
Izjemni projekti in ideje članov AmCham Slovenije v slovenski gospodarski prostor vnašajo odlične prakse, ki jih uvrščajo med vodilna podjetja v Sloveniji. Prav to je pripomoglo k oblikovanju programa Best of the Best, ki je navdih in pomoč pri prenosu pozitivnih poslovnih izkušenj, novih znanj in idej na člane AmCham poslovne skupnosti in širšega gospodarskega okolja. Namen programa je predstavitev in izpostavitev izjemnega dela zaposlenih v podjetij, ki so člani AmCham Slovenija, ter predstavitev uspešnih zgodb in poslovnih praks, ki so lahko vzor in motivacija za slovensko gospodarstvo. Na ta način lahko vsi skupaj pripomoremo k spremembam tudi v drugih podjetjih. Izpostavljamo, kar imamo pokazati dobrega, in smo osredotočeni na uspešne zgodbe, za katere želimo, da o njih izvedo tudi drugi. Na treh dogodkih Best of the Best smo predstavili 9 najboljših praks v treh tematskih sklopih Inovativnost, Motivacija in Odprtost. Pomembno vlogo pri tem je odigrala tudi komisija, Best Practice Academy, ki je izbrala finaliste programa.
Posebna zahvala pri programu Best of the Best gre generalnima pokroviteljema - Goodyear in KPMG, ter partnerjema programa - STA Potovanja in Hotel Slon. Zahvaljujemo se tudi pokrovitelju sklopa Inovativnost, Abbvie, in pokrovitelju sklopa Motivacija, Zavarovalnici Triglav.
AmCham Poslovni zajtrk: Talenti na sceni
Na vprašanji, kdo so talenti v gospodarstvu ter kako gospodarstvo razume in govori jezik talentov, sta v svojem "talent talku" odgovorila dr. Dejan Verčič, predstojnik oddelka za komunikologijo, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani, partner in direktor za znanje, Stratkom, in dr. Nana Šumrada Slavnič, doktorica pravnih znanosti, direktorica pravne službe, Ekipa 2 (Outfit 7), vodja Snežne kepe 2.0.
Naučiti se moramo razumeti novo generacijo
Dr. Dejan Verčič je v svojem govoru, ki ga je poimenoval 'Slovar talentov v poslu' povedal, da imamo težavo z razumevanjem mlade generacije. Razkril je podatek, da so v ZDA predstavniki t.i. milenijske generacije že najbolj številčna delovna sila, kar 35 odstotkov jih je. Zase pravijo, da so zelo predani delu in da delajo trdo. Ko so o njih vprašali njihove šefe, se jih z njimi ne strinja več kot polovica. Problem je, ker se med seboj ne razumejo. "Ko razmišljamo o generaciji x in y, lahko zanje rečemo, da so preveč samozavestni, da imajo nizek prag pozornosti, da niso kritični in da so konformisti. A tega nismo napisali danes, to je pred 2.000 leti napisal Platon. Pritoževal se je, ko so njegovi študenti začeli pisati in brati, niso se več le učili na pamet po njegovih pripovedovanjih," je povedal Verčič in ob tem dodal še, da je težava, ki jo imajo starejši z mlajšimi ta, da jih ne morejo nadzirati.
"Problem z novo generacijo smo mi. Moramo razmišljati, kako jih razumeti, kako z njimi sodelovati in se od njih učiti. Oni o svetu vedo več kot mi, ki smo polovico življenja preživeli v pravljici. Mladi vedo, kako preživeti v tem krutem svetu, mi pa se moramo naučiti, da jim odpremo vrata. Ključno vprašanje je, kako uporabiti veščine prihodnosti, ki jih mladi imajo, mi pa ne," je še povedal Verčič.
Talent je skupek znanj in izjemnih lastnosti
Druga govornica, dr. Nana Šumrada Slavnič, je spregovorila o talentih v gospodarstvu, kar je tudi tema, s katero se pod njenim vodstvom trenutno ukvarja Snežna kepa 2.0. Povedala je, da je, ko govorimo o talentih, potrebno govoriti o treh nivojih, o posamezniku, podjetju in družbi. Včasih je bilo izjemno lahko definirati, kdo talent je, danes pa je to težje. Talentiran človek ima znanja in ima skupek lastnosti, ki ga delajo izjemnega, to pa so individualnost, karizma, agilnost, sposobnost spreminjanja, prevzemanje svoje vloge, občutek za delo z ljudmi, zavzetost, sposobnost vodenja in povezovanja ljudi.
"Vse to so lastnosti, ki jih posameznik, ki je označen za talentiranega, potrebuje. Potrebuje pa tudi spodbudno okolje, kjer bo lahko razvijal svoje sposobnosti. Vodje podjetij morajo poznati svoje zaposlene, morajo vedeti, kaj jih motivira, znati jih morajo zadržati in nove talente privabiti v svojo sredino," je povedala Nana Šumrada Slavnič in dodala še, da če se podjetja zavedajo, kako pomembno je upravljanje s talenti, bodo uspešna. Pomemben vidik pa predstavlja tudi družba, ki mora biti do talentov spodbudna. "Znati moramo prepoznati in pohvaliti uspeh, ga nagraditi, saj je to motivacija tudi za vse ostale. Izjemnim posameznikom moramo dati priznanje, moramo jih spodbujati in razvijati, saj bodo le tako lahko izkoristili vse svoje potenciale in talente," je še povedala govornica, ki je tudi sama supertalent.
Kaj je talent in kako ga zadržati?
Drugi del AmCham Poslovnega zajtrka je bil sestavljen iz kviza talentov. Na vprašanja o talentih, ki jih je zastavljal Mart D. Buh, soustanovitelj in direktor podjetja LanguageSitter, so odgovarjali Branko Čakarmiš, programski direktor Pro Plusa, Lea Tkalec, vodja področja Kadri v Lidlu Slovenija, Miro Smrekar, direktor Adecco H.R., in Srđan Krumpak, direktor ALPE-PANON McDonald's DL.
Na vprašanje, kako v njihovem podjetju privabijo in ohranijo talente, je Srđan Krumpak odgovoril, da se v podjetju s tem veliko ukvarjajo, da se mladih ne bojijo in jim dajejo veliko priložnosti, saj brez tega noben posel ne bi preživel. Lea Tkalec je povedala, da so v Lidlu Slovenija povečali svojo vidnost, aktivno so začeli komunicirati svoje prednosti in svoje vrednote, ter tako svojemu potencialnemu kadru sporočati, kaj bodo lahko dobili od njih. Miro Smrekar je povedal, da je potrebno o talentih odprto govoriti in spraševati kolege za mnenje. "Ko začneš ljudem zaupati in jim daš besedo, se zgodi ogromno lepih stvari," je še dodal Smrekar. Branko Čakarmiš pa je dejal, da si na Pro Plusu prizadevajo predvsem, da ustvarijo okolje, ki spodbuja najboljše v vseh ljudeh, v vseh profilih, ki jih pri svojem delu potrebujejo.
Gostje so dobili tudi priložnost, da nagovorijo svoje ekipe in povedo, kaj najbolj cenijo pri njih. Branko Čakarmiš je dejal, da najbolj ceni strast, predanost projektom in predanost delu, obenem pa sproščeno vzdušje, kjer lahko delajo dobro in se zabavajo. Srđan Krumpak se je zahvalil ekipi in dejal, da ceni vse, kar so naredili. "V zadnjih dveh letih smo naredili veliko, ogromno vlagali v ljudi in povečali število zaposlenih za polovico. Zato res hvala vsem," je dejal. Lea Tkalec je povedala, da dela v velikem mednarodnem podjetju, kjer ni vedno veliko prostora za kreativnost, a da pri svoji ekipi ceni prav to, da se brez odvečnih besed razumejo, da imajo voljo, da delajo več, delajo drugače in premikajo meje. Miro Smrekar pa se je zahvalil svoji ekipi, ki je delala na projektu "CEO za en mesec", saj brez njih ne bi bili, kjer so sedaj.
In kaj so njihovi največji talenti? Srđan Krumpak in Lea Tkalec sta dobra pri delu z ljudmi, Miro Smrekar je kot svoj največji talent navedel zaupanje in sodelovanje, Branko Čakarmiš pa sposobnost biti tiho in poslušati.