Dogodki Promocijsko sporočilo

Do zmagovalnega izdelka v očetovi garaži

10. 6. 2016
Deli

»Naloga delodajalcev je, da se družimo z mladimi. Imate strast in ste pripravljeni narediti veliko, da bi uresničili začrtano zgodbo. Naša odgovornost je, da vam poskušamo dati realne primere, pri reševanju katerih lahko ugotovite, na katerem področju se najbolje počutite. Na katerem delovnem mestu boste pokazali, da ste dodana vrednost za podjetje? To je najlepša in edina pravilna pot, po kateri moramo skupaj,« je ob zaključku štirimesečnega sodelovanja podjetja Skaza in Fakultete za podjetništvo GEA College povedala direktorica Skaze Tanja Skaza.

Inovativno in uspešno družinsko podjetje iz Velenja je študentom zastavilo tako imenovani Študentski izziv – projekt, kjer so se preizkusili v generiranju ideje za nov produkt, pripravi tržne analize, oblikovanju poslovnega modela ali izvedbi analize vedenja potrošnikov. Študentje so se z izzivom spopadli s pomočjo mentorjev, profesorjev GEA College in vodstvom podjetja Skaza. Komisija je na koncu izbrala najboljšo skupino in najboljšega študenta.

Zmagala je skupina, ki je ustvarila lasten produkt, in sicer umivalnik, v katerem si ne samo umijemo roke, ampak jih lahko tudi posušimo. »Imeli so idejo, ki sicer ni povsem neznana na trgu, a so jo malce prilagodili in posodobili, tako da je resnično izstopala. Izdelali so tudi poslovni načrt, raziskavo trga in določili ustrezno prodajno ceno. Edini so naredili celo prototip izdelka, ki je bil zelo kompleksen in je vključeval tudi elektroniko. Umivalnik so sestavili kar v garaži očeta enega izmed članov skupine,« je povedal direktor razvoja poslovanja v podjetju Skaza David Čeplak. Najboljša člana zmagovalne skupine sta tako postala Maja Novak in Aleks Munda, ki sta si prislužila 3-mesečno plačano prakso v podjetju Skaza.

Študenta, ki se je najbolje izkazal kot posameznik, je komisija izbrala na podlagi osebnega intervjuja s 13 kandidati, ki so se uvrstili v drugi krog ocenjevanja, njihove predanosti in strasti do projekta ter vloženega truda. Prvo nagrado, 4-mesečno plačano prakso v podjetju Skaza, je tako dobil Tadej Rozenberg: »S tem projektom sem pridobil nove izkušnje, naredil pa tudi nekaj napak. Ogromno sem se naučil in komaj čakam, da se na praksi v podjetju Skaza naučim še več in se tudi dokažem. Izkušnje mi bodo zagotovo koristile v prihodnosti.« Tadej je zmagal predvsem zaradi izredne kreativnosti in iznajdljivosti. »V njem smo videli ustvarjalni in tehnični potencial za naš razvojni oddelek. Je praktičen človek, ki lahko ponudi veliko idej za produkte oziroma njihovo realizacijo. Če se bo dobro odrezal na praksi, je zanimiv tudi kot kader na dolgi rok,« je dodal Čeplak. Skaza je dvema študentoma podelila še enoletno mentorstvo, in sicer Alenu Pliberšku in Galu Burgerju.

Tovrstnih sodelovanj in skupnih zgodb si v podjetju Skaza in GEA College želijo čim več, saj študentom omogočajo, da pridobijo dragocene praktične izkušnje, podjetje pa s študenti dobi nove ideje in energijo. »Sodelovanje je pomembno predvsem zato, ker lahko ugotovimo, na katerih področjih so mladi sposobni. Koliko imajo ustvarjalne žilice. Mladi prinesejo svež veter v že izkušen kolektiv. Med študijem dodobra spoznajo podjetje, vidijo, kaj je dobro zanj in kje so oni najboljši oziroma kje bodo pokazali tisto dodano vrednost. Po koncu izobraževanja pa so lahko zaradi tega 100-odstotno zaposljivi,« je še povedala Tanja Skaza, ki je na koncu podelila več nagrad, kot so jih sprva načrtovali.

Podjetje Skaza je že 38 let del razvoja Šaleške doline in zaposluje več kot 270 ljudi. Podjetje je prejelo več nagrad, med drugim priznanje Zlata gazela 2014, Managerkam prijazno podjetje, direktorica Tanja Skaza pa je postala mlada managerka 2014 in evropska naj managerka 2014. Podjetje je razvojno usmerjeno in dela za znane multinacionalke. Razvijajo in proizvajajo izdelke, ki so produkt lastnega razvojnega oddelka. Razvili so tudi lastni blagovni znamki Organko, mini kompostnik oziroma kuhinjski koš za biološke odpadke, in C! Cuisine – Style your life, linijo kuhinjskih dizajnerskih izdelkov. V 90 % se izdelki izvozijo na trge Evrope, Rusije, ZDA in Kitajske.