Dr. Nikica Gabrić: Pri nas je v središču zgodbe pacient, ne zdravnik

20. 3. 2017 | Promocijsko sporočilo

»Odnos do pacientov je tisti, kjer so razlike med zasebnim in javnim zdravstvom največje. V naših klinikah je v središču vedno pacient, ne zdravnik. Celoten sistem in celotno delovanje je podrejeno pacientom,« je na Zdravstvenem razvojnem forumu v Portorožu med drugim poudaril prof. dr. Nikica Gabrić, zdravnik, menedžer in direktor Klinike Svjetlost v Zagrebu.

Dobro ve, o čem govori, ne nazadnje ima za seboj ima več kot 100.000 uspešno opravljenih očesnih posegov in na vsakem koraku poudarja, da se mora zdravnik do vsakega pacienta obnašati tako, kot da gre za njegovega bližnjega.

Dr. Nikica Gabrić, ki je lastnik še petih očesnih klinik na območju nekdanje Jugoslavije, klinika v Zagrebu pa velja za eno največjih in najsodobnejših očesnih klinik v tem delu Evrope, je trdno prepričan, da se javno zdravstvo ne bo nikoli spremenilo, če ne bo imelo konkurence v zasebnem zdravstvu. »Zavedati se moramo, da denar, ki ga Slovenija in Hrvaška namenjata zdravstvu, ne zadostuje. Če želimo boljšo zdravstveno oskrbo za naše paciente, moramo sprejeti tudi večjo odgovornost, to pa med drugim pomeni tudi višje prispevke za zdravstveno varstvo,« je dr. Gabrić dejal zbranim na 14. konferenci Management in vodenje v zdravstvu, ki je potekala v okviru Zdravstvenega razvojnega foruma in na kateri so se zbrali številni slovenski in hrvaški strokovnjaki.

Prepričan je, da konkurenca povečuje kakovost storitve, znižuje cene in omogoča racionalizacijo nepotrebnih stroškov, ki jih javno zdravstvo zbira že leta in leta. »Zato je zasebno zdravstvo kot konkurenca javnemu samo prednost, ki spodbuja tudi reforme,« je še poudaril. Prihodnost zasebnega zdravstva vidi v združevanju konkurence, drugače se lahko zgodi, da bodo prišle tuje zdravstvene korporacije: »Zaradi njih bodo domače klinike propadle, kot se je to zgodilo lokalnim trgovinam, ko so se odprla velika nakupovalna središča.«

Dr. Gabrić je na predavanju govoril tudi o pomenu veščin upravljanja: »Če je nekdo dober zdravnik, še ne pomeni, da bo tudi dober direktor bolnišnice. Za to so potrebna dodatna znanja in veščine, ki jih večina zdravnikov v javni bolnišnici nima. Moja klinika, na primer, dobro deluje tudi takrat, ko tam nisem prisoten. Zakaj? Pomembno je, da vse, kar znaš, preneseš na druge ljudi. Pri meni dela 42 zdravnikov specialistov, ki obvladajo svoj posel, zato se sam lahko posvetim vodenju klinike, marketingu, razvijanju strategij in širitvi posla.«