Električni vlakec Urban že pričel z rednimi krožnimi vožnjami

28. 4. 2018
Deli
Električni vlakec Urban že pričel z rednimi krožnimi vožnjami (foto: Doris Kordić)
Doris Kordić

S 25. aprilom letos je po krožni poti, ki vključuje pomembne znamenitosti Ljubljane, začel voziti nov turistični vlakec.

Okolju prijazno vozilo na električni pogon, brez škodljivih izpustov, bo vozil po krožni poti, ki vključuje 10 postajališč.

Začetna vstopna postaja na Stritarjevi ulici se imenuje Mestna hiša. Potniki bodo na vlakec lahko vstopali ali izstopali na katerikoli postaji. Vlakec bo vozil po voznem redu.

Drugačen pogled na Ljubljano

Turistični vlakec Urban ima na svoji poti deset postaj: Mestna hiša, Ljubljanski grad, Špica/Botanični vrt, Trnovski pristan, Plečnikova hiša, Križanke, Kongresni trg, Parlament, Opera in Ajdovščina. Potnikom je na vlakcu na voljo slikovni prikaz največjih znamenitosti Ljubljane, ki jih predstavi zvočni vodnik v devetih jezikih: slovenščini, angleščini, nemščini, italijanščini, hrvaščini, francoščini, španščini, ruščini in kitajščini.

Na krožni vožnji ves dan

Vlakec bo potnikom na voljo vse dni v tednu, vsakih 90 minut. Na prvo vožnjo se bo odpravil ob 9:30 uri iz postajališča Mestna hiša na Stritarjevi ulici, na zadnjo pa ob 20. uri. Dolžina krožne poti je 9 km. Vozovnico za krožno vožnjo bodo potniki lahko kupili pri vozniku, v Turistično informativnem centru Turizma Ljubljana, na Potniški blagajni LPP na Bavarskem dvoru ali preko spleta.

Cena vozovnice za otroke je 4 EUR, za odrasle pa 8 EUR. Za otroke do dopolnjenega 3. leta je vožnja brezplačna. Skupine s 15 potniki in več bodo imeli 25 % popust. Vozovnica bo veljavna cel dan. Potniki bodo lahko na vlakec vstopili ali izstopili na katerikoli postaji z vozovnico dotičnega dne.Okolju prijazno vozilo Kompozicija vlakca je sestavljena iz vlečnega vozila, »lokomotive«, in dveh vagonov.

En vagon ima 28 sedežev, ki so razporejeni v 7 vrstah s 4 sedeži, drug vagon pa ima 24 sedežev, razporejenih v 6 vrstah s 4 sedeži in prostor za voziček za gibalno ovirane osebe. Vsi potniki sedijo v smeri vožnje.

Vlečno vozilo je narejeno na osnovi terenskega vozila Toyota Landcruiser in ima stalni štirikolesni pogon (4 x 4) z zaporo diferenciala in reduktorjem. Vozilo poganja sinhronski elektromotor moči 110 kW, ki omogoča tudi rekuperacijo energije pri zaviranju vlakca ali pri vožnji po klancu navzdol. Energija za pogon elektromotorja je shranjena v litij-železo-fosfatni bateriji (Li Fe PO 4 ) kapacitete 72,5 kWh. Ta kapaciteta omogoča vlakcu doseg do 200 km in premagovanje klancev z naklonom do 24 %.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord