Mlada generacija bolj kot v dobiček verjame v družbeno korist

Mlada generacija bolj kot v dobiček verjame v družbeno korist (foto: Ustvarjalnik Press) Ustvarjalnik Press
5. 7. 2017

Pretekli konec tedna se je z mednarodno konferenco ter tekmovanjem za naj mladinski startup 2017 sklenil Ustvarjalnikov program podjetniškega opismenjevanja mladih.

V okviru srednješolskih krožkov, ki jih ljubkovalno imenujejo podjetniški peskovnik, imajo mladi možnost svoje ideje - ne glede na to, kako (pre)drzne so - pretvoriti v resnične posle. Letošnja generacija mladih podjetnikov, že šesta odkar se program izvaja, močno izstopa po svoji družbeni odgovornosti, saj je skoraj polovica vseh zamisli, ki so jih mladi izpeljali, družbeno odgovornih. To velja tudi za prejemnico naziva Naj mladinski startup 2017, Saro Hrašar, ki ji je mednarodna komisija vlagateljev podelila povabilo in delno štipendijo za študij na elitni ameriški univerzi Watson.

Zmagovalka največjega mladinskega podjetniškega tekmovanja v tem delu Evrope, ki se ga vsako leto udeležuje več kot 500 srednješolcev iz Slovenije in tujine, je dijakinja tretjega letnika Gimnazije Celje-Center, ki je vlagatelje prepričala s Compatki. Namenjeni so osebam na invalidskih vozičkih, da na obisku ne umažejo doma. Mlada podjetnica prek spletne strani izdelek že uspešno prodaja kupcem, a pomembneje, kot zaslužiti, se ji zdi, da "osebam z gibalno oviro zagotovimo dostojanstvo pri vsakodnevnih drobnih ritualih, ki delajo življenje najbolj polno, a jih praviloma niso deležni." Hrašarjeva dodaja, da je navdih za izdelek njen očim, ki je na invalidskem vozičku.

Vzgoja nove generacije voditeljev!

Ustvarjalnikov program mlade spodbuja, da se že v času šolanja preizkusijo v podjetniških vodah. Njegov ustanovitelj, Matija Goljar, sicer znan tudi kot voditelj podjetniške oddaje Štartaj, Slovenija, pojasnjuje: "v času, ko še vedno govorimo o visoki brezposelnosti mladih in malo priložnostih, ki jih ponuja trg dela, bodo zagotovo v prednosti tisti, ki bodo že izpeljali kak posel. Tudi, če ga ne bodo nadaljevali, jim bo ostale izkušnje, znanja in veščine, zaradi katerih ne bo prav veliko možnosti, da bodo obstali na zavodu za zaposlovanje."

Sistematično podjetniško opismenjevanje, kot ga izvaja Ustvarjalnik, pomeni možnost, da mladim podjetniški mentorji s svojimi nasveti in zgledi privzgojijo podjetno miselnost, a še pomembneje, da bodo z njihovo pomočjo postali odgovorni posamezniki, ki bodo s svojimi ravnanji soustvarjali družbo, ki temelji na poštenemu poslovanju in etičnih načelih.

"Izjemno veliko nam pomeni, da ko imajo mladi na izbiro, da lahko resnično ustvarijo kakršenkoli posel, kar polovica od njih za svoje projekte izberejo povsem družbenokoristne iniciative. To je najlepši dokaz, da vzgajamo mlado generacijo, ki spreminja splošno priznano paradigmo, da mora biti poslovni svet komolčarski in brezkompromisen," še dodaja Goljar. Med osmimi finalisti največjega slovenskega mladinskopodjetniškega tekmovanja je bilo družbenokoristnih projektov kar pet. V Ustvarjalniku so prepričani, da je to znak, da se bo način razmišljanja v gospodarstvu v prihodnosti, ko bo odrasla ta generacija, zelo spremenil.

Ustvarjalnik išče mentorje mladim!

Ustvarjalnik bo prihodnje šolsko leto spet organiziral podjetniške krožke v vseh večjih krajih po Sloveniji, zato v svoje vrste vabi vse podjetnike, ki bi bili pripravljeni s svojim zgledom in izkušnjami pomagati do prvih poslovnih korakov bodoči generaciji. Prijavni obrazec z vsemi dodatnimi informacijami lahko zainteresirani podjetniki najdejo na spletni strani Ustvarjalnika.