Ob dnevu državnosti z redom za zasluge tudi oglaševalski akciji »Slovenija, moja dežela«

25. 6. 2017
Deli

V Veliki dvorani Predsedniške plače je na dan državnosti potekala slovesna vročitev odlikovanja, reda za zasluge, s katerim je predsednik RS, Borut Pahor, odlikoval snovalce in ustvarjalce znamenite oglaševalske akcije »Slovenija, moja dežela«, akcije, ki jo danes razumemo kot enega od ključnih državotvornih elementov burnega obdobja tik pred osamosvojitvijo.

Predsednik Borut Pahor je odlikoval sodelujoče na projektu: Jernej Repovš - kreativni direktor, Jani Bavčer – oblikovalec in art direktor, Zdravko Duša - tekstopisec, Peter Bergant - tekstopisec, dr. Miro Kline - raziskovalec, Jani Golob - avtor glasbe, Joco Žninaršič - avtor fotografij, Jaka Judnič - režiser, Karpo Godina – snemalec in direktor fotografije, Dušan Velkaverh – avtor besedila pesmi »Slovenija, moja dežela«. Oglaševalska akcija je nastajala v letih 1984 in 1985 v okviru marketinške agencije Studio Marketing. Pobudo za odlikovanje je podala Slovenska Oglaševalska Zbornica.

Več kot 30 let je minilo od prve akcije, ki je bila takrat namenjena ozaveščanju širše slovenske javnosti, da je turizem perspektivna gospodarska panoga in da je do turizma potrebno vzpostaviti pozitiven odnos, namen akcije je bil tudi, da ustvarja ustrezno psihološko klimo in motivira ljudi, predvsem pa tudi, da preseže klimo pesimizma, ki je v tistem času vladala v Sloveniji. Širok nabor skrbno premišljenih in dovršeno zasnovanih komunikacijskih orodij se je dotaknil Slovencev, ki so se z akcijo poistovetili, jo vzeli za svojo, slovensko in ki je kasneje s svojo vsebino, s simbolom lipovega lista in sloganom kreirala zavedanje še neopredeljene identitete države.

Na podelitvi, ki je bila tudi osrednji del slovesnosti ob praznovanju dneva državnosti, so snovalci in ustvarjalci prejeli red za zasluge za »izjemen prispevek k razvoju slovenske tržno komunikacijske stroke in vzpostavljanje sodobne nacionalne identitete«... kot so zapisali v obrazložitvi.

»Za desetletje pred osamosvojitvijo Republike Slovenije so značilni vrenje civilne družbe, samoiniciativnost in kreativnost posameznikov, skupin, institucij. Žlahtni duh svobode je ušel iz steklenice in širil neopredeljeno upanje, optimizem. In vendar, vsi ti posamezni vrelci ne bi tako lahkotno peljali do cilja, če ne bi bilo dveh marketinških akcij, ki sta vzniknili vsaka zase z različnimi cilji. Akcija Podarim-Dobim«, ki jo je zasnoval Ante Mahkota s sodelavci in Slovenija, moja dežela, ki je bila zasnovana in vodena v Studiu Marketing.

Ko se oglašajo posamezniki in skupine kot zaslužni za osamosvojitev Slovenije : mi smo, mi smo, mi smo, se to sešteje v vsi smo. 95% prebivalcev Slovenije, ki so se udeležili plebiscita, so samostojni Sloveniji dali svoj glas.« je v svojem nagovoru poudaril Jernej Repovš, kreativni direktor Studia Marketing na projektu oglaševalske akcije Slovenija, moja dežela.

Slovenski javnosti v spominu ostaja legendaren televizijski oglas »Gostje prihajajo«, ki si ga lahko ogledate spodaj ...

Prvotni TV oglas je svoj preporod doživel leta 2011, ko je Slovenija praznovala dvajseto obletnico osamosvojitve.

Snovalci in ustvarjalci prvotne akcije so oglas restavrirali in osvežili njegovo glasbeno podlago. Oglas se je na televizijskih postajah vrtel v okviru obeleževanja 20. obletnice osamosvojitve na pobudo Urada za Komuniciranje Republike Slovenije.

O SM Studiu Marketing: Studio Marketing je najstarejša marketinška agencija v Sloveniji, ki je nastala leta 1973, takrat še v okviru ČGP Delo. Agencija je prejela številne slovenske in mednarodne nagrade za različne projekte na področju marketinga in komuniciranja. Agencija za svoje naročnike snuje marketinške projekte s katerimi dosegajo zastavljene cilje.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord