UNICEF-ov ambasador dobre volje, Orlando Bloom, je odpotoval v vzhodno Ukrajino z namenom ozaveščanja o pomembnosti izobraževanja otrok v humanitarnih krizah.
Orlando Bloom je obiskal učilnice v vzhodni Ukrajini, ki se nahajajo le 3 kilometre od glavne bojne črte, in so bile poškodovane v spopadih. 580 tisoč otrok v tej državi potrebuje nujno pomoč, več kot 230 tisoč jih je moralo zapustit svoje domove. Skoraj vsaka peta šola ali vrtec v tej regiji sta poškodovana ali porušena, 300 tisoč otrok pa potrebuje takojšnjo pomoč za nadaljevanje šolanja.
Najnovejši podatki kažejo, da skoraj četrtina šoloobveznih otrok po vsem svetu (462 milijonov otrok), živi v državah, ki jih je prizadela kriza.
»Pogovarjal sem se z otroki kot je 11-letna Liana, ki se je skoraj dva tedna skrivala v kleti šole - v hladu, brez luči ali toplote, med tem ko so obstreljevali učilnice nad njo,« je ob obisku Ukrajine povedal Bloom. »Po tej grozljivi izkušnji si otroci želijo le vrnitve v varno okolje, v rutino šole, kjer lahko znova sanjajo o svoji prihodnosti.«
Predlog Izobraževanje ne more čakati (Education Cannot Wait), ki ga je pripravil inštitut Overseas Development Institute in so ga podprli številni partnerji, vključno z UNICEF-om, razkriva, da skoraj 1 od 6 (75 milijonov) otrok, starih med 3 in 18 let, ki živijo v kriznih razmerah, nujno potrebuje pomoč pri izobraževanju. Kljub temu sta le 2 odstotka globalnih humanitarnih pozivov namenjena izobraževanju.
Na Svetovnem humanitarnem vrhu v Istanbulu, ki bo potekal 23. in 24. maja, bo lansiran sklad Izobraževanje ne more čakati, s katerim si bodo prizadevali zagotoviti dostop do izobraževanja vsakemu otroku v kriznih žariščih. Cilj sklada je zbrati skoraj 4 milijarde dolarjev, s čimer bi lahko v naslednjih 5 letih dosegli 13,6 milijona otrok, ki potrebujejo izobraževanje v kriznih razmerah, do leta 2030 pa bi dosegli 75 milijonov otrok.
»V kriznih razmerah izobrazba spreminja življenja,« meni Josephine Bourne, vodja globalnega UNICEF-ovega programa za izobraževanje. »Obiskovanje pouka otroke obvaruje pred zlorabami, ki jih predstavljata trgovina z ljudmi in rekrutacija v oborožene skupine, ter pomeni ključno naložbo v otrokovo prihodnost in prihodnost skupnosti nasploh. Čas je, da mednarodna skupnost izobraževanje prepozna kot prioriteto, kot ključen sestavni del osnovne humanitarne pomoči, tako kot to velja za vodo, hrano in zatočišče.«
V vzhodni Ukrajini in v kriznih žariščih po vsem svetu si UNICEF nenehno prizadeva za vrnitev otrok v šolske klopi – za zagotavljanje njihove varnosti in varnosti njihove prihodnosti. UNICEF je doslej podprl popravilo in ponovno vzpostavitev 57 šol v vzhodni Ukrajini in zagotovil šolske potrebščine ko so učbeniki, in pisala, mize, psihosocialno pomoč in dopolnilni pouk za stotisoče otrok. Skoraj 280 tisoč otrok je ozavestil o nevarnostih pehotnih min in neeksplodiranih ubojnih sredstev, ki jih je mogoče najti na območjih ob bojni črti. »Za številne otroke v vzhodni Ukrajini je lahko življenjsko usodna že pot v šolo,« opozarja Giovanna Barberis, UNICEF-ova predstavnica v Ukrajini. »Od začetka spopadov je bilo najdenih in odstranjenih več kot 55 tisoč neeksplodiranih pehotnih min, streliva in drugih ubojnih sredstev – vse to pa je le vrh ledene gore. Prizadevamo si, da zagotovimo varnost za vse otroke, varnost na poti v šolo, pri učenju in igri.«
Med obiskom v Ukrajini se je Bloom srečal tudi z učenci, ki so bili deležni psihosocialne pomoči s strani psihologov, ki jih je podprl UNICEF. »Otrokom v vzhodni Ukrajini izobrazba predstavlja gradnike za življenje v varnem okolju, ki podpira njihove talente,« je povedal Bloom. »Vsak otrok v humanitarni krizi si zasluži priložnost za svetlejšo prihodnost.«
Po vsem svetu več kot 37 milijonov otrok ne more obiskovati pouka. Šole in druge prostore, kjer poteka pouk, v zapiranje silijo posledice konfliktov in naravnih nesreč. Samo v Siriji je neuporabnih več kot 6 tisoč šol – te so bile napadene, zasežene ali so uporabljene kot zatočišče za nujno pomoč. V severovzhodni Nigeriji in Kamerunu je svoja vrata zaprlo več kot 1.800 šol, v Centralnoafriški republiki pa je zaprta četrtina šol.
Izobraževanje ne more čakati – sklad za izobraževanje v kriznih razmerah
Izobraževanje ne more čakati – sklad za izobraževanje v kriznih razmerah bo lansiran s strani številnih partnerjev – med njimi so tudi UNICEF, odposlanec ZN za izobraževanje, nacionalne vlade, UNHCR in Globalno partnerstvo za izobraževanje. Oblikovan je za zbiranje sredstev s strani držav, regij in globalno, za zagotavljanje izobraževanja otrok v kriznih razmerah.
Predlog »Izobraževanje ne more čakati – Sklad za izobraževanje v kriznih razmerah« je pripravil inštitut Overseas Development Institute.
Poročilo so naročili UNICEF, Nizozemska, Velika Britanija in ZDA. Pri pripravi poročila je tehnično podporo in svetovanje nudil širok nabor organizacij in strokovnjakov, med drugim tudi UNICEF-ov izvršni direktor Anthony Lake, predsednica uprave generalnih direktorjev Globalnega partnerstva za izobraževanje Julia Gillard in posebni odposlanec ZN za izobraževanje Gordon Brown.
O UNICEF-u
- UNICEF podpira pravice vsakega otroka in deluje v njegovo dobrobit, kar se zrcali v vseh njegovih aktivnostih. V sodelovanju s partnerji deluje v 190 državah sveta, pri čemer posebno pozornost namenja oskrbi najranljivejših in najbolj ogroženih otrok. Več informacij: www.unicef.org, www.unicef.si, Twitter, Facebook in Instagram.