Razstava Nataše Prosenc Stearns je kombinacija video projekcij, printov in videov na LCD ekranih. Tokrat se umetnica ukvarja s temo ženske v sodobnih medijih.
Projekt se postavlja v center sprememb v obravnavanju in percepciji ženskega telesa in obraza. Razmišlja o položaju ženske, ki noče biti le tarča pogleda, ampak želi ta pogled usmerjati, manipulirati. Provokativno razgaljanje, zapeljevanje, manipulacija s seksualnostjo na eni strani, in na drugi ujetost v torturo fitnesa, diet in lepotnih posegov. Kako to vpliva na našo samopodobo in intimo?
Videi Nataše Prosenc Stearns so gibljivi kolaži, ki temeljijo na plastenju podob. Človeško telo je center njenega ustvarjanja, je logos/topos, preko katerega opazuje, doživlja in razume svoje okolje. Vendar njena dela ustvarjajo svet, ki ni antropocentričen, ampak integrira človeško telo v vse, kar ga obkroža. Anatomija slike neprestano mutira, je v stanju transformacije, izziva meje telesa in sugerira nove možnosti integracije in regeneracije.
Izjava umetnice: »V času hitrih posnetkov in instantnega deljenja podob so moji video posnetki in odtisi oblikovani počasi, skozi daljše obdobje in z mnogimi nepredvidenimi zasuki. Ustvarjeni s plastenjem gibljivih slik, ki med seboj reagirajo v delno nadzorovanem načinu, gredo skozi številne faze, preden najdejo svojo končno obliko.
Moje delo obsega področje videa, filma, instalacij ter objektov. Proces plastenja podob, ustvarja gibljive kolaže in vodi v fragmentirane pripovedi. Prostor in premikajoče podobe so integrirane. Center mojega dela je človeško telo, telo je logos/topos skozi katerega dojemam, izkušam in 'prevajam' ta svet. Telo in njegovi deli se izmikajo zakonom gravitacije in fizikalnosti. Voda in ostali elementi služijo kot vizualni in emocionalni integratorji, so tekoča materija, v kateri je vse soodvisno in medsebojno povezano. Anatomija podob je v toku (procesu) večne mutacije, transformativnih stanj, (testiranja) preizpraševanja integritete telesa, integritete jaza, minljive in prehodne narave človeka ter vseh pojavov.
Delo raziskuje (sondira) naš položaj v sodobnem globaliziranem svetu, ki teži k individualizaciji in ločitvi uma in telesa, še posebej v pospešeno tehnologiziranem okolju, v katerem se mnogi med nami počutimo vse bolj odtujeni drug od drugega in od svojih fizičnih teles.
Kdaj in kje?
Nataša Prosenc Stearns / Kariatide in meduze, otvoritev: petek, 16. junij 2017, ob 19.00
Trajanje razstave: 16. junij 2017 – 15. julij 2017
UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2
Kdo?
Nataša Prosenc Stearns je umetnica in režiserka, ki je diplomirala na Oddelku za oblikovanje ljubljanske ALUO. Tam je ustvarila svoje prve videe ter jim kmalu pridružila instalacije in filme. S Fulbrightovo štipendijo je odpotovala v Los Angeles, kjer je končala podiplomski študij na California Institute of the Arts. Razstavlja v slovenskih in mednarodnih galerijah in muzejih, s projektom Gladiatorji je predstavljala Slovenijo na 48. beneškem Biennalu, za kar je prejela Nagrado Prešernovega sklada. Prejela je še vrsto drugih štipendij in nagrad, leta 2015 pa je bila ponovno predstavljena na beneškem Biennalu v sklopu razstave Dvajset umetnikov iz Los Angelesa. Njena dela so v domačih in mednarodnih stalnih zbirkah, v arhivu Postaje DIVA na SCCA, v ZDA pa jo predstavlja galerija Ruth Bachofner
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del