Družinsko podjetje Plastika Skaza bosta po odhodu Igorja in Tanje Skaza z mesta izvršnih direktorjev vodila dr. Robert Agnič in Bart Stegeman.
Igor in Tanja Skaza ostajata 98-odstotna lastnika podjetja, ki ni naprodaj, in bosta v prihodnje opravljala nadzorniško funkcijo. Nova izvršna direktorja prihajata iz podjetja Skaza, oba sta že sedaj vodila ključna delovna področja. Podjetje bo nadaljevalo preobrazbo v novodobno podjetje, negovalo bo izbrane vrednote in si prizadevalo za uresničevanje postavljenih ciljev in vizije.
Direktorica podjetja Tanja Skaza je že januarja napovedala, da bo letos svoje mesto predala nasledniku, z možem Igorjem pa bosta stopila na novo poslovno pot. Novica je takrat presenetila vse javnosti, ne pa tudi bližnjih sodelavcev, ki z njima snujejo prihodnost podjetja.
Podjetje sta Igor in Tanja Skaza 15 let vodila v tandemu in tudi novo vodenje sta zaupala dvema managerjema, ki sta z njima zadnji dve leti vodila ključna poslovna področja, to sta dr. Robert Agnič in Bart Stegeman. Sprememba vodstva je 1. 7. 2019 postala tudi pravno dejstvo.
Družinsko podjetje Plastika Skaza sta leta 1977 ustanovila Igorjeva starša Franc in Martina Skaza. Iz obrtniške delavnice sta Igor in Tanja podjetje peljala skozi tri preobrazbe: najprej v proizvodnega, nato v razvojnega s svojo blagovno znamko, danes pa orjejo ledino kot novodobno podjetje, ki je poslovanje utemeljilo na trajnostnem razvoju.
Za dosežke na tej poti je Tanja prejela vrsto domačih in mednarodnih priznanj, med njimi Mlada managerka in Evropska managerka. Podjetje Skaza pa je prejelo nagrade Zlata gazela, Zlata nit za najboljšega zaposlovalca, za izjemne dosežke Gospodarske zbornice Slovenije in Managerkam prijazno podjetje, ponaša se tudi s priznanjem Družini prijazno podjetje. Uvrstili so se med pet najhitreje rastočih tehnoloških podjetij v Srednji Evropi in so med dobitniki nagrad in priznanj »Ustvarjalci stoletja« Mednarodnega ekonomskega foruma (MEF) Perspektive. Prav tako so prejemniki evropske nagrade "European Business Awards". Londonska borza jih je uvrstila med 1000 najbolj navdihujočih podjetij v EU. V zadnjem obdobju nove nagrade potrjujejo odlično delo tudi na izdelčni ravni, saj je domači kompostnik Bokashi Organko 2 letos verjetno največkrat nagrajeni izdelek v svoji kategoriji na svetu.
Tanja in Igor ostajata večinska lastnika podjetja in bosta v prihodnje opravljala nadzorniško funkcijo. Nova izvršna direktorja postajata solastnika podjetja, vsak z odstotkom lastniškega deleža.
V napovedi prednostnih nalog sta misli strnila okoli naslednjega:
- Bart Stegeman, ki bo vodil področja, povezana z administrativnim oziroma režijskim delom, prodajo, marketing, IT in oskrbovalno verigo, se je v predstavitvi dotaknil razvoja novih izdelčnih rešitev za njihovo lastno blagovno znamko, kjer posebno vlogo igrajo oblikovanje, estetika in lepota. Predstavil je rezultate zadnje notranje raziskave zadovoljstva zaposlenih v testnih timih, kjer so že uvedli 6-urni delovnik. Na ocenjevalni lestvici od 1 – 7 je zavzetost pred uvedbo znašala 5,54, po dveh mesecih je narasla na 5,57; delovna uspešnost se je iz 5,89 dvignila na 6,06; konfliktnost med delom in družino oz. prostim časom pa se je znižala z 2,26 na 1,93. Poudaril je pomen notranjih projektov pri spodbujanju kreativnosti in idej, ki jih že nekaj let pridobivajo tudi s pomočjo Heckathona. Tu veljajo za eno najuspešnejših podjetij v Sloveniji, saj so že tri ideje, rojene na kolektivnem »brainstormingu«, vpeljali v prakso. Poleg razvoja kreativnega mišljenja je Heckathon pomemben tudi zaradi izmenjave znanj in izkušenj med zaposlenimi, oblikovanja širšega prostora za talente in možnost, da zaposleni oblikujejo širšo notranjo mrežo. Čaka jih nadaljevanje naložb v digitalizacijo režijskih del, pri čemer so letos naredili pomemben korak v marketinški digitalizaciji. Poudarja pomen kadrovanja s pravimi ljudmi na pravih mestih, podporo slovenskim startup podjetjem, pomen transparentnosti podatkov pomočjo Eko Trail projekta, analitiko, preglednost in nadzor nad oskrbovalno verigo.
- Dr. Robert Agnič, ki bo vodil tehnično področje, strateško prodajo za sektor industrije in strateško nabavo, razvoj in raziskave ter področje kakovosti, je izpostavil nadaljnji dvig proizvodne uspešnosti, ki je v letu 2018 zrasla za 5%, letos pa še za 1,4%. Pomembna konkurenčna prednost Skaze, ki ji bodo posvetili še več pozornosti so bio materiali in reciklati ter nadaljnji razvoj v smeri trajnostne politike. Na področju kakovosti bodo še naprej zmanjševali odstotek izmeta in dvigovali obvladovanje svojih izdelkov kot odpadek. Nekakovost so sicer znižali za 0,9% na 2,1%. Nadaljevali bodo s proizvodno robotizacijo in avtomatizacijo, načrtujejo vertikalne integracije, kar vključuje tudi širitev podjetja s komplementarno dejavnostjo, s katero kupcem lahko ponudijo celovite rešitve.
Tanja Skaza z novo knjigo, ki jo je naslovila Spremembe vredna in jo bo javnostim predstavila 10. oktobra v hotelu Intercontinental v Ljubljani, stopa na novo pot. Ta vključuje tudi prenos znanja in izkušenj, motivacijske pogovore, izobraževanja in še mnogo več. Več o njeni novi vlogi pa bo medijem razkrito na posebni novinarski predstavitvi, ki jo pripravlja na dan predstavitve knjige, ob 16. uri. Vabila uredništvom bodo pravočasno poslana.
O poslovanju podjetja Skaza v prvem polletju 2019
Prihodki v letošnjem prvem polletju znašajo nekaj manj kot 20 mio evrov in so za 3% višji kot v enakem obdobju lani. Strategija trajnostne usmeritve se kaže kot pravilna in se odraža na doseženem EBITDA, ki je višji kot lani za 16% in znaša 1,726 mio. Razveseljivo je, da so rast EBITDA dosegli predvsem zaradi rasti prodaje izdelkov lastne blagovne znamke (LBZ), ki ima višjo dodano vrednost. Tako so letos v primerjavi z istim obdobjem lani zabeležili 28-odstotno rast prodaje LBZ. To se odraža tudi v čistem poslovnem izidu pred davki, ki znaša nekaj manj kot milijon evrov, lani v polletju pa 716 tisoč, kar pomeni 36-odstotno rast.
V tem letu so pridobili 46 novih B2C kupcev. Med njimi je velika referenca kupec globalne prepoznavnosti Tupperware, preko katerega krepijo prisotnost LBZ na številnih trgih, kjer je še posebej pomembna Nemčija. Med industrijskimi B2B kupci so pridobili kanadsko Celestico, ki sodi v segment elektro industrije. Spodbudno je, da se odpirajo priložnosti za nove segmente delovanja, kot na primer elektro medicina in farmacija, kot tudi trgi, med njimi ponovno tudi slovenski. V prihodnjem letu bodo predstavili tudi nov izdelek lastne blagovne znamke, ki dosledno sledi njihovim vrednotam trajnosti, estetiki in funkcionalnosti.