Dogodki Promocijsko sporočilo

Prenašanje znanja ustvarja nove poslovne priložnosti

9. 6. 2016
Deli

»Dobra podjetja so tista, ki vključujejo prenos znanja na mlajše generacije. Mlade ideje lahko potem skupaj s staro treznostjo dajejo odlične rezultate. Vse organizacije, ki vplivajo na to, da se pomen znanja in prenosa znanja v podjetjih potencira, so pomembne,« je na letošnjem 3. Akademsko-gospodarskem kongresu (AEC 2016) in imenovanju novih Ambasadorjev znanj povedal minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek.

Letos se je Ambasadorjem znanj pridružilo kar 27 novih z vsega sveta.

Projekt je med drugim združil podjetnike s Francije, Srbije, Makedonije, Nemčije, Kanade, Singapurja in Maroka. Nekateri slovenski prenašalci znanj so tako postali Andrej Šifrer, Ivo Boscarol in dr. Danica Purg. Eden izmed novih prejemnikov plemenitega naziva, uspešen manager z Malte Angelo Xuereb, ga jemlje kot pohvalo za dobro opravljeno delo: »Prav vsi imamo dolžnost, da prenesemo svoje znanje na naslednje generacije. V poslovnem svetu imamo vsi vzpone in padce, uspehe in razočaranja, od katerih se učimo. Sam sem se veliko naučil od njih, z deljenjem svojih izkušenj pa sedaj naslednji generaciji ni treba narediti istih napak. Tako jim ostane več časa za delo in ustvarjalnost.« Z njim se je strinjala tudi direktorica podjetja Skaza Tanja Skaza, ki prenos znanja mladim vidi kot priložnost za naložbo za vsa podjetja, saj s tovrstnim početjem oblikujemo kakovosten kader: »Z Ambasadorji znanj skrbimo predvsem za mlade. Prenašamo naše znanje in izkušnje na mlajše generacije in obratno. S takšnim sodelovanjem in prenosom znanja kažemo, kako pomembno je vlagati v mlade ljudi ter jih vključevati v našo prihodnost in prihodnost naših podjetij.«

Akademsko-gospodarski kongres poteka v organizaciji Life Learning Academia, ki je tudi lastnik postopka za certificiranje in samega projekta Ambasadorji znanj. Na dogodku so podelili priznanja Referenca mladim, ki so z delom v kateri od organizacij izstopali na posameznih področjih. Podelili so tudi priznanja Mentor, in sicer tistim, ki so mladim pomagali do Reference in hkrati večje možnosti zaposlitve. Certifikat Learning Brand so prejele vse Učeče se organizacije, ki jih je sedaj že 34, od tega 18 novih. Projekt postaja skupna točka posameznih strokovnjakov z vsega sveta, ki so pripravljeni deliti svoja znanja za napredek družbe. »Učeče se organizacije dokazujejo, da si podjetja upajo pogledati, kje stojijo z izobraževanjem, koliko potrebujejo vanj še vložiti, in da vanj potem tudi dejansko vlagajo. Ponosna sem, da imamo v sklopu Učečih se organizacij vsako leto več podjetij, ki sodelujejo, ob tem pa se je treba zahvaliti tudi Ambasadorjem znanj, ki pripomorejo k temu, da je projekt tako prepoznaven,« je povedala predsednica Učečih se organizacij Andreja Jernejčič, ki je organizacijam oziroma podjetjem tudi podelila certifikate.

Z dogodkom želijo poudariti pomen izobraževanja in prenašanja znanj, tako v življenju, kot tudi v poslovnem svetu. Podjetja spodbujajo k zavedanju, da brez učenja in znanja organizacije prihodnjih generacij ne bodo mogle uspešno delovati. Projekt prav tako izpostavlja vlogo vsakega posameznika v tem procesu. »Vse se začne pri skrbi za zaposlenega v podjetju. Skrb za njegovo dobro počutje in osebno nadgradnjo, preko katere se, seveda, nadgrajuje tudi podjetje, je zelo pomembna. Ko skrbiš za zaposlenega, ta raje hodi v službo, v podjetju je boljša klima, vsi hitreje širijo med seboj informacije in hkrati tudi znanje. To je tisto, kar moramo razvijati, širiti in vključevati v vizijo za naprej,« je na dogodku izpostavila direktorica Life Learning Academie Marjetka Kastner.

Ambasadorji znanj so uveljavljene in znane osebnosti, ki imajo znanje iz svoje stroke ter delujejo v gospodarskih družbah ali javnih institucijah. Njihova vloga je, da v podjetju ali instituciji med mladimi na podlagi pravilnikov izberejo najboljše, to pomeni tiste mlade, ki izstopajo s svojim delom, imajo ideje ali so sodelovali pri zanimivih oz. dobrih projektih. Namen je omogočiti mladim pridobitev praktičnih znanj od tistih, ki jih imajo, in jih motivirati, da tesno sodelujejo z različnimi organizacijami, kjer ta znanja dobijo.