Prihodnost podjetij v času globalizacije odvisna od managerjev in ne velikosti

15. 11. 2017
Deli

»Svet je postal globalen, še vedno pa smo v fizičnem pomenu lokalni. V času globalizacije potrebujemo voditelje z vizijo, ki bodo upoštevali tudi socialni aspekt globalizacije, ne le finančnega. Imamo torej zmešnjavo vizij pri voditeljih,« je ob začetku mednarodnega letnega predsedniškega foruma IEDC-Poslovne šole Bled, ki je potekal danes na Bledu, vodilnim gospodarstvenikom in predstavnikom politike iz 18 držav, dejala predsednica in dekanja IEDC-Poslovne šole Bled prof. dr. Danica Purg.

Uvodni govornik, predsednik vlade dr. Miro Cerar, je spomnil, da je Slovenija zelena in digitalna država ter ob tem poudaril pomen tujih investicij, pri katerih tudi letos beležimo pozitiven trend. Izpostavil je: »Verjamem, da so naš najdragocenejši kapital prav ljudje. Na lestvici vrednosti človeškega kapitala, ki jo je pripravil World Economic Forum, je Slovenija med 130 državami na devetem mestu. Polni potencial globalizacije je mogoče doseči le, ko je ta trajna in vključujoča«.

Osrednji predavatelj dr. Jose (Joe) Santos iz francoskega INSEAD je opozoril, da se soočamo z novim trendom razumevanja trga, ki ga vidimo kot garažo. »Danes je svet prostor kreacije, ne le prostor produkcije in trgovine. Prav kreacija je tisto, kar je spremenilo videnje sveta,« je še dejal. »V današnjem svetu so pomembni predvsem kakovostni managerji, ne ekonomija, saj oni poskrbijo za lokalno integracijo. Nekatera podjetja svet dojemajo kot trg, obenem pa ohranjajo lokalne posebnosti. Med njimi so Netflix, v 80-ih letih je bil to CNN, danes denimo Alibaba skuša vzpostaviti svetovni sejem v svetovni vasi. Letos so na Kitajskem v zgolj 24 urah prodali za 25 bilijonov ameriških dolarjev blaga, kar je rekord,« so primerjave, s katerimi je Santos ponazoril vedenja podjetij v današnjem svetu.

Poglede na globalizacijo in izkušnje s svetovnim trgom so na okrogli mizi predstavili tudi mednarodni gospodarstveniki. Med sodelujočimi je bil tudi predsednik italijanskega pohištvenega podjetja Alessandro Calligaris, ki je dejal, da se osredotočajo na nove izdelke, ki so kupcem zanimivi, želijo pa si postati podjetje, ki bo obvladovalo vsak trg, ne le zgolj podjetje, ki bo izvažalo. »Odprli smo sestrska podjetja v drugih državah. Številne trgovine našega podjetja vodijo partnerji, krovna družba pa jih pri tem podpira. Naš cilj je prodajati produkte, ki bodo zadržali kupce.« Njegovo podjetje ima zaposlenih približno 600 ljudi, ki izdelujejo več kot 90 različnih izdelkov pod blagovnima znamkama Calligaris in Conubia.

Sandi Češko, ustanovitelj in solastnik podjetja Studio Moderna, je predstavil lastno izkušnjo s širjenjem podjetja v druge države: »V ZDA sem ob širitvi podjetja začel sodelovati s kitajsko družbo, podobno v Veliki Britaniji z ruskim podjetjem. To je način, kako danes deluje svet.« Ob tem je poudaril, da so našli uspešen poslovni model za globalno širitev, vendar pred seboj vidijo veliko stopničk, saj se svet iz trenutka v trenutek spreminja.

Direktor ruskega podjetja za vesoljsko tehnologijo United Rocket Space Corporation Pavel Popov je izpostavil predvsem pomen človeškega kapitala ter dejal, da za spremembo mišljenja in odnosa ljudi na lokalnem nivoju potrebujemo veliko časa.

Udeleženci foruma so sklenili, da se pomen lokalnih podjetij kljub globalizaciji povečuje, pomembno pa je imeti vizijo in kakovostne managerje, ki morajo poskrbeti, da se bodo zaposleni v podružnicah podjetij dobro počutili in imeli občutek, da delajo za lokalno okolje.

IEDC-Poslovna šola Bled z več kot 30-letno tradicijo je inkubator znanja za managerje iz več kot 90 držav.

IEDC-Poslovna šola Bled, ki je bila ustanovljena pred 31. leti kot prva poslovna šola te vrste v srednji in vzhodni Evropi, je ena vodilnih mednarodnih institucij za razvoj menedžmenta v Evropi. Izobražujejo managerje iz več kot 90 držav. Z zagotavljanjem inovativnega pristopa na področju razvoja menedžmenta slovenske in tuje voditelje ter poslovneže spodbuja k osvajanju znanj o novih in ustvarjalnejših načinih pri soočanju z izzivi vodenja.

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju