Raje kot s cvetjem in voščilnicami za valentinovo presenečamo z nepozabnimi doživetji!

12. 2. 2016
Deli
Raje kot s cvetjem in voščilnicami za valentinovo presenečamo z nepozabnimi doživetji! (foto: profimedia)
profimedia

Raziskava "MasterCard Love Index" ugotavlja, da za valentinovo še vedno najraje kupujemo darila z osebno noto, med njimi pa najraje presenetimo z nepozabnimi doživetji.

Trend spletnega nakupovanja še vedno narašča, vendar pri nakupovanju daril za valentinovo kljub temu trgovine raje obiščemo osebno. Danes je MasterCard sporočil, da je posameznikom pri izbiranju daril za valentinovo pomembna osebna nota, zato se ob prazniku zaljubljenih za nakupe presenečenj raje sami sprehodijo do trgovine.

Raziskava MasterCard Love Index proučuje nakupovalne navade posameznikov v dvestotih državah po svetu.

V obdobju treh let med 11. in 14. februarjem je bila v analizi zajeta statistika uporabe kreditnih, debetnih in predplačniških kartic. Raziskava ne analizira samo količine transakcij in višine zneskov, temveč tudi načine, na katere so posamezniki po svetu kupovali v obdobju valentinovega.

V povprečju se je med letoma 2013 in 2015 poraba v dneh do praznika zaljubljenih v vseh državah povečala za 22 odstotkov. Raziskava ugotavlja tudi, da je vse več posameznikov namesto fizičnih daril svoje ljubljene raje presenetilo z nakupi paketov, ki omogočajo posebna doživetja in nepozabne spomine.

"Kraj, kjer živimo, v veliki meri vpliva na to, kako nakupujemo in katera doživetja si želimo ustvariti. Raziskava MasterCard Love Index ponuja vpogled v trende nakupovanja po vsem svetu. Na ta način pomaga trgovcem, da lahko svojim strankam ponudijo bolj osebna darila in več neprecenljivih izkušenj, s tem pa hkrati utrjujejo odnos z njimi," je povedala Aleksandra Babić, regionalna direktorica marketinga za družbo MasterCard za Slovenijo, Hrvaško, Madžarsko, Romunijo in Izrael.

Raziskava navaja še nekatere druge trende nakupovanja, pri katerih je med različnimi državami sveta kar nekaj razlik:

  • Pomembna je osebna nota: Po svetu je bilo 90 odstotkov nakupov narejenih v klasičnih trgovinah, samo šest odstotkov se jih je odločilo za nakup po spletu. Tu izstopajo Evropejci, ki so tudi za valentinovo na spletu opravili kar 21 odstotkov nakupov.
  • Namesto fizičnih daril raje doživetja: Trend nakupovanja po svetu kaže, da se vse več ljudi za valentinovo odloča, da bodo svojo ljubljeno osebo peljali na večerjo (33 odstotkov) ali si privoščili nočitev v hotelu (28 odstotkov). V Latinski Ameriki (54 odstotkov) in Združenih državah Amerike (38 odstotkov) je bila večina transakcij opravljena v restavracijah, medtem ko so si zaljubljeni v Aziji, Evropi in na Bližnjem vzhodu raje privoščili nočitev v hotelu.
  • Pozornost s cvetjem: Pri nakupu rož in voščilnic se v zadnjih treh letih kaže splošen upad. Ne glede na to statistiko se v Latinski Ameriki upirajo trendu in za cvetje v zadnjih treh letih namenijo še enkrat več sredstev kot pred tem. Tudi na Bližnjem vzhodu je trend drugačen kot drugod po svetu, saj je to edina regija, v kateri število kupljenih voščilnic (107 odstotkov) narašča.

"Medtem ko trend spletnega nakupovanja vztrajno raste, je zanimivo opazovati, kako je pri izkazovanju naklonjenosti z darili še vedno zelo pomembna osebna nota. Raje, kot da bi tvegali z nakupi po spletu, se pri izbiri presenečenj za ljubljene o nakupu prepričamo v živo, besede "rad te imam" pa namesto s fizičnimi darili najraje izkažemo z nakupom posebnih doživetij," je še dodala Aleksandra Babić.

Za evropske države velja trend, da se v dnevih do valentinovega večina sredstev nameni za nastanitve (33 odstotkov) in hrano (25 odstotkov), pri čemer plačila obrokov v restavracijah narastejo za 53 odstotkov. Plačila na valentinovo so narasla za 14 odstotkov, še vedno pa 66 odstotkov vseh plačil posamezniki naredijo z osebnim obiskom trgovin in restavracij.

V Evropi je bil v dneh pred valentinovim za posamezne skupine daril delež sredstev takšen:

  • cvetje – dva odstotka,
  • nočitve – 33 odstotkov,
  • nakit – sedem odstotkov,
  • obroki v restavracijah – 25 odstotkov,
  • prevozi – 32 odstotkov,
  • voščilnice – en odstotek.

Nekaj najbolj zanimivih poudarkov iz raziskave ...

valentinovo

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju