Razstava Skriti svetovi v atriju Mestne hiše

25. 5. 2016
Deli
Razstava Skriti svetovi v atriju Mestne hiše

V ponedeljek, 30. maja, bodo v Zgodovinskem atriju ljubljanske Mestne hiše ob 19. uri odprli skupinsko razstavo sodobne vizualne umetnosti z naslovom »Skriti svetovi«.

Predstavilo se bo pet kitajskih umetnikov (Guan Ce, Zhang Muchao, Zhang Jiangshan, Wen Guangyue in Yang Dawei) ter štirje slovenski (Huiqin Wang, Zora Stančič, Aleksij Kobal in Mirko Bratuša).

»Skriti svetovi« odstirajo ustvarjanje devetih različnih avtorskih poetik, ki jih kulturne razlike v interakciji s specifičnim razstavnim prostorom medsebojno bogatijo ter gledalcu dokazujejo povezovalno moč umetnosti.

Kje in kdaj?

  • Zgodovinski atrij Mestne hiše, Mestni trg 1, Ljubljana
  • 31.5. – 5.6.2016
  • Zgodovinski atrij je odprt vsak dan od 8. do 22. ure.

Bonus!

2. 6. 2016 ob 17. uri v Zgodovinskem atriju performans z naslovom Čaj in voda; Huiqin Wang - Visiter (1 - 1).

razstava

Skriti svetovi

Spogledovanje med Vzhodom in Zahodom odmeva v Zgodovinskem atriju ljubljanske Mestne hiše pod arkadami in med starodavnimi kamnitimi zidovi ter odzvanja proti nebu. »Skriti svetovi« odstirajo pogled v ustvarjanje devetih različnih avtorskih poetik, ki jih kulturne razlike v interakciji s specifičnim razstavnim prostorom medsebojno bogatijo in gledalcu dokazujejo povezovalno moč umetnosti.

Umetnost zahteva tako od ustvarjalca kot od gledalca neomajno zvestobo lastnim prepričanjem. Yang Dawei jo s pomočjo fotografskega medija interpretira kot romarsko pot, ki vodi do skritega, svetega kraja. Na vsaki poti v Lhaso srečamo romarje, ki, tako kot umetniki, s počasno, a vztrajno hojo iščejo svojo lastno pot.

Huiqin Wang je pot pripeljala na presečišče kitajske in slovenske tradicije, ki ju na črno-beli fotografiji obreda pitja čaja spretno prepleta. Nasproti umetnice sedeč moški akt je v sozvočju z naslovom razstave skrit za razkošno rdečo zaveso. Asociacija na gledališče z močnim »barvnim« kontrastom ustvari svojevrstno napetost, ki gledalca spodbudi k odgrinjanju nabranega zastora.

Zhang Muchao se motivno naslanja na tradicionalno kitajsko slikarstvo. S tenkočutnim raziskovanjem narave v divjih cvetovih odkriva skrite svetove. V svojih delih gledalcu razkriva nekakšno spokojnost in vdanost notranjemu duhu ter reflektira svoje poglobljeno razumevanje življenja.

»Umetnost zrcali tisto, kar je očem skrito in išče paralelne svetove tistim, ki jih po svoji volji ali proti njej živimo,« pravi Aleksij Kobal. Hiša z dvema zaprtima oknoma ob sončnem zatonu lebdi med razbohotenimi oblaki. Slutnjo življenja z gostoljubno gesto vzbujata svetilki na zunanjščini pravljično osamljene »Hiše sanj«, kamor lahko gledalec naseli svoja skrita občutja.

Če Kobal išče stanje popolne odsotnosti časa, pa se Wen Guangyue posveča kontinuiteti oziroma neokrnjenosti časa. Poduhovljen portret romarja je rezultat počasnega, vztrajnega in natančno nadzorovanega risanja s pikami. Kontinuiteta kopičenja pik se po sto urah, kolikor jih zahteva takšen ustvarjalni proces, začne preobražati v podobo, ki razkriva, kar je skrito pod površjem.

Abstrahirane človeške podobe naseljujejo knjigo iz potiskanega tekstila in njena vsebina se gledalcu razkrije šele skozi obred »listanja«. Zora Stančič s pomočjo haptične izkušnje vzpostavlja z gledalcem močan dialog, ki ga dopolnjuje nedoločenost natisnjene forme, saj s svojo odprtostjo postaja portret slehernika.

Zhang Jiangshan v svoje delo vključuje starodavna znamenja v obliki kitajskih pismenk, izdelanih z brušenjem opek po vzoru dinastije Han (221 pr. n. št.‒220 po n. št.), s čimer gledalcu ponuja zgodovinski kontekst za premišljevanje o ohranjenih sledovih človečnosti.

V skriti čar podvodnega sveta ujet Mirko Bratuša je spojil posrebreno keramiko z nerjavnim jeklom. Talna postavitev štirih okroglih posod se pozibava v asociacijah na vodno gladino. Skrivnostni podvodni ličinkasti vrvež za hip ustvari vtis kontemplativnega vihtenja muharice kot simbola človekove simbioze z izmuzljivo naravo.

Odsevno površino vode s fotografskim objektivom raziskuje tudi Guan Ce, ki v črno-beli tehniki opozarja na sobivanje in soodvisnost realnosti in njene zrcalne podobe. Slednja v razstavljenih delih pronicljivo razgalja skrito subverzijo realnosti.

Smoter umetniškega ustvarjanja je univerzalen, plemeniti pa ga prijateljsko sodelovanje med umetniki. Skriti svetovi tako postajajo nekoliko manj skriti.

Napisala: Sandra Bratuša

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju