Radovan Jenko nedvomno sodi v vrh slovenskega grafičnega oblikovanja, pomembno je tudi, da je v naš kulturni prostor vnesel duha znamenite poljske šole oblikovanja tako z lastnimi ustvarjalnimi napori kot s svojim dolgoletnim pedagoškim delom.
Radovan Jenko nedvomno sodi v vrh slovenskega grafičnega oblikovanja, pomembno je tudi, da je v naš kulturni prostor vnesel duha znamenite poljske šole oblikovanja tako z lastnimi ustvarjalnimi napori kot s svojim dolgoletnim pedagoškim delom.
Poljska šola plakata s centroma v Varšavi in Krakovu je razvila edinstven in samosvoj umetniški izraz ter je od petdesetih in šestdesetih let prejšnjega stoletja naprej odigrala eno najvplivnejših vlog v okvirih evropskega grafičnega oblikovanja, zahvaljujoč zlasti delu sijajnih grafičnih ustvarjalcev, kot so Cieslewicz, Fangora, Swierzy, Lenica, Starowieyski, Tomaszewski, Gorowski, Sadowski in še bi lahko naštevali. Poljska šola torej prinaša ustvarjalno svežino v oblikovanje plakata, ki se odraža v lirski občutljivosti in izrazito čustvenem naboju posameznega avtorja, po formalno-stilski strani pa se kaže predvsem v prevladi slikovnega dela sporočila nad besednim, v slikovitosti, spontani in duhoviti risbi ter bogatem simbolnem likovnem jeziku.
Jenko je končal študij plakata prav pri zgoraj omenjenem Henryku Tomaszewskem in slikarstva pri Teresy Pagowski na Akademiji lepih umetnosti v Varšavi. V letih med 1981 in 1986 je bil umetniški vodja in oblikovalec v studiu Aero Design, še istega leta je ustanovil svoj studio, kjer je samostojno deloval v vizualnem komuniciranju do leta 1998. Od 1991 poučuje na Oddelku vizualnih komunikacij Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, Univerza v Ljubljani. Je soustanovitelj Fundacije Brumen, ki organizira Bienale vidnih sporočil Slovenije in druge vrhunske dogodke iz grafičnega oblikovanja. Od leta 1976 redno razstavlja na večjih manifestacijah plakata po svetu, njegovi plakati so v stalnih zbirkah številnih svetovnih muzejev, za svoje delo je prejel niz domačih in mednarodnih nagrad in priznanj. Od leta 2013 član mednarodne zveze grafikov AGI.
Na razstavi v Cankarjevem domu pred desetimi leti se je avtor predstavil zgolj s plakati, tokrat bo razstava obsegala okoli dvesto eksponatov, poleg šestdesetih plakatov še vrsto najrazličnejših izdelkov z grafičnim oblikovanjem, ki jim Jenko posveča svojo ustvarjalno pozornost, od tod tudi naslov razstave.
O svojem pristopu avtor pravi takole: »Skrivnost mojega dela je v radovednosti, vztrajnosti, nenehnem učenju, iskanju, videnju, skratka v popolni posvečenosti sporočilu in obliki, ki to sporočilo prenaša, v napakah, ki se mi na poti dogajajo, pa tudi v tem, da samega sebe ne jemljem preveč resno.«
Info o razstavi!
Na razstavi prikazani primerki iz obsežnega fundusa Jenkovih oblikovalskih kreacij prepričljivo opredeljujejo izvirno, tudi po najvišjih mednarodnih merilih večkrat preverjeno avtorsko držo in gledalca spodbujajo h kritični refleksiji ne samo o konkretni oblikovalski praksi, temveč tudi o stanju in perspektivah delovanja v kompleksnem polju vizualnih komunikacij. V časih, ko se že na skoraj vseh področjih brezsramno širi načelo, da je »vse dobro«, je Jenkova oblikovalska produkcija ena tistih redkih izjem, ki nas opozarjajo, da vendarle ne moremo in ne smemo biti brezbrižni do stvari, skozi katere vzpostavljamo in ohranjamo stik s svojim bivanjskim in delovnim okoljem, ki nam daje identiteto in pripadnost kulturi, brez katere bi se izgubili v anonimnosti.
Radovan Jenko: Razstava vidnih sporočil
Prizorišče: Prvo preddverje Cankarjevega doma
Termin: od 1. do 30. aprila 2015
Odprtje razstave: sreda, 1. aprila 2015, ob 19. uri
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del