Slovensko mladinsko gledališče v podporo predstavi Naše nasilje in vaše nasilje!

25. 4. 2017
Deli
Slovensko mladinsko gledališče v podporo predstavi Naše nasilje in vaše nasilje!

Več sto protestnikov je pred poslopjem hrvaškega narodnega gledališča v Splitu včeraj, 24. aprila, nasprotovalo gledališki predstavi Naše nasilje in vaše nasilje režiserja Oliverja Frljića. Predstava je na sporedu letošnjih Marulićevih dnevov.

Prireditev podpira hrvaško ministrstvo za kulturo, ki se je medtem tudi distanciralo od Frljićeve predstave.

Splitske proteste so organizirale lokalne skrajnje desničarske stranke ter veteranske in katoliške organizacije. Po ocenah hrvaških medijev je bilo približno 300 protestnikov, shod so spremljale tudi okrepljene policijske enote.

Ob tem dogodku se je z javnim pismom Ministrstvu za kulturo Republike Hrvaške, ki je implicitno podprlo proteste hrvaških cerkvenih oblasti in stranke Hrast (ki predstavo označujejo za bogokletno, žaljivo, nespodobno ter zahtevajo njeno prepoved), odzvalo tudi  vodstvo Slovenskega mladinskega gledališča.

Njihovo pismo objavljamo v nadaljevanju ...

Vodstvo Slovenskega mladinskega gledališča ne pristaja na vsiljeni ideološki antagonizem med svobodo (umetniškega) govora in izražanja na eni ter domnevnim in nedokazanim žaljenjem verskih in nacionalnih čustev na drugi strani, hkrati pa odločno protestira:

  • 1. proti prejudiciranju »krivde« na podlagi napačnih informacij

Ne predstavniki ministrstva, ne Cerkve, ne stranke Hrast predstave, ki jo tako problematizirajo, niso videli v celoti, opirajo pa se na polresnice, ki so jim jih posredovale cerkvene avtoritete iz Poljske, Bosne in Hercegovine ...

Vodilni motiv predstave Oliverja Frljića, ki se ukvarja z nasiljem Evrope nad preostankom sveta, ni Hrvaška niti krščanstvo, temveč odnosi Zahoda in Evrope z državami globalnega Juga, odnosi, ki temeljijo na nasilju, spopadih in koristoljubju. Sama gledališka uprizoritev je večplastno umetniško delo, eden močnejših glasov proti nasilju in hinavščini tistih, ki se dvigajo v obrambo domnevnega dostojanstva naroda in vere, obenem pa brezkompromisna vivisekcija evropskih elit.

Popreproščena in vulgarna kritika uprizoritve, ki jo brezsramno sprožajo določene interesne skupine, nima nič skupnega z njeno umetniško obliko in njenim jezikom, temveč predstavlja izključno manipulacijo z javnim mnenjem. Njen cilj je izzivanje močnih družbenih emocij, netenje kulturne vojne, v kateri ne gre za kakovost in idejo, temveč za polarizacijo družbe. Prav do konca neresnična slika predstave, iz konteksta iztrgani opisi, neumestne trditve so vzrok, da je ta pretresljiva in večplastna uprizoritev v javnosti predstavljena na način, ki je povsem nasproten nameram njenih ustvarjalcev.

  • 2. proti temu, da se Ministrstvo za kulturo v sekularni in demokratični družbi tako neargumentirano, nereflektirano, predvsem pa ideološko postavi na stran Cerkve in šovinističnih združb, ki s svojim nasiljem samo še potrjujejo, da so tovrstne predstave smiselne in nujne.

O umetniški in sporočilni vrednosti predstave, ki se po Splitu odpravlja na gostovanje v Hamburg  – tam bo uprizorjena 28. in 29. aprila 2017, v Slovenskem mladinskem gledališču pa bo na ogled 4., 5. in 6. maja 2017 –, navsezadnje govorijo ne le festivali, na katerih je bila že prikazana, temveč tudi vabila, ki še prihajajo. Novembra tako odhaja na gostovanje v Milano, decembra pa v Rim.

Tibor Mihelič Syed, direktor Slovenskega mladinskega gledališča

Goran Injac, umetniški vodja Slovenskega mladinskega gledališča

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord