Okoljska odgovornost na slovenskih srednjih šolah, ki sodelujejo v Goodyearovi kampanji Pozor(!)ni za okolje, narašča.
To kaže Anketa o okoljskih aktivnostih šol*, ki v letošnjem šolskem letu sodelujejo v projektu. Glas letošnje kampanje Boštjan Gorenc – Pižama pa mlade nagovarja, naj se potrudijo izprazniti hladilnik, preden se odpravijo po »frišno fasungo«.
Zahvaljujoč ambicioznim dijakom in mentorjem pri izvajanju okoljskih aktivnosti večina šol (89 %) ocenjuje, da je njihova okoljska odgovornost na visoki ravni. Šole, ki letos sodelujejo v Goodyearovi kampanji Pozor(!)ni za okolje so aktivne na raznolikih področjih zmanjševanja ogljičnega odtisa. Največ pozornosti namenjajo aktivnostim, s katerimi spodbujajo odgovorno ravnanje z odpadki ter skrbijo za urejeno in čisto okolico. Priložnosti za večjo angažiranost šol so še pri spodbujanju odgovornega odnosa do hrane in manjše porabe energije.
V letošnjem šolskem letu šole skupaj načrtujejo več kot 110 zbiralnih akcij. Največ šol se odloča za zbiranje zamaškov (88 %) in baterij (84 %). Temu sledijo zbiralne akcije papirja (68 % šol), dobra polovica šol (56 %) pa zbira električno in elektronsko opremo.
Dijaki iz zbranih, odpadnih in naravnih materialov izdelujejo različne izdelke ali jih na kreativne načine ponovno uporabijo. »Zbrali smo stare kravate, ki jih je pevski zbor naše šole MePZ MISMOIMI uporabil za nastop v sklopu koncerta skupine HELP! A Beatles Tribute. Poleg tega smo z učenci Druge OŠ Slovenj Gradec izvedli delavnico sveč z novoletnimi motivi. Gre za tako imenovane RESvečke, saj so nastale iz odpadnega jedilnega olja,« pojasnjuje Zuhra Horvat, mentorica na Gimnaziji Slovenj Gradec.
Boštjan Gorenc – Pižama, ki letos spodbuja dijake k zmanjševanju ogljičnega odtisa, ocenjuje, da se mladi vse bolj zavedajo pomena ohranjanja okolja in da so rezultati raziskave zelo vzpodbudni: »Glede na problematiko zavržene hrane bi morali odgovoren odnos do nje bolj ponotranjiti prav vsi. S tega vidika malce skrbi dejstvo, da najmanj šol letos načrtuje aktivnosti na tem področju. Seveda pa lahko začne vsak pri sebi: odslej se potrudite izprazniti hladilnik, preden se odpravite po »frišno fasungo«.
Podrobno analizo načrtovanih okoljskih aktivnosti šol najdete na spletni strani kampanje Pozor(!)ni za okolje.
*Anketa o okoljskih aktivnostih dijakov v šolskem letu 2016/2017 je bila s pomočjo spletnega vprašalnika izvedena v okviru okoljevarstvenega projekta Pozor(!)ni za okolje (november 2016; N=27). Analizo je pripravila ekipa kampanje Pozor(!)ni za okolje pod okriljem nosilke projekta, družbe Goodyear Dunlop Sava Tires.
O kampanji Pozor(!)ni za okolje
Kampanja Pozor(!)za okolje, katere pobudnik je družba Goodyear Dunlop Sava Tires, prerašča v vseslovensko okoljevarstveno gibanje. V sedmem letu združuje več kot 16.000 dijakov s 33 slovenskih srednjih šol in 30 partnerskih organizacij v skupnih prizadevanjih za zmanjševanje ogljičnega odtisa. Kampanjo med drugim podpirata tudi Ministrstvo za okolje in prostor ter Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Podrobnosti o tem okoljskem projektu lahko preberete na spletnem mestu kampanje ali na Facebook strani.
Goodyear je eden največjih proizvajalcev pnevmatik na svetu. Zaposluje približno 66 tisoč ljudi. Izdelke proizvaja v 49 obratih, ki so v 22 državah po svetu. V njegovih dveh centrih za inovacije v Akronu v ZDA in v Colmar-Bergu v Luksemburgu si prizadevajo za razvoj najnaprednejših izdelkov in storitev, ki postavljajo standarde tehnologij in zmogljivosti v industriji. Za več informacij o korporaciji Goodyear in njenih izdelkih obiščite spletno stran www.goodyear.com.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"