V Postojni imajo drugi tir že 55 let, te dni pa vozi že šest novih lokomotiv

13. 11. 2019
Deli
Za tradicionalno podobo novih vlakov se skriva dragocen jamski know-how. (foto: Park Postojnska jama)
Park Postojnska jama

Postojnska jama te dni predstavlja popolnoma nove, dobre stare vlakce! Po 43 letih so namreč prenovili vozni park. Legendarni jamski vlakec ohranja svojo podobo, a drvi k uresničitvi popolne trajnostne strategije. In to po drugem tiru! Predsednik upravnega odbora Postojnske jame je na posebni predstavitvi za medije, ki je vzbudila veliko zanimanja, predstavil popolnoma nove vlakce Postojnske jame ter rekordne rezultate podjetja.

Šest vlakovnih kompozicij so v jamo prestravljali kar šest dni.
Vsaka lokomotiva vleče po 15 vagonov.
V dveh krakih remize lahko naenkrat parkirajo in polnijo vseh 6 vlakov.
Zmogljivejši akumulatorji omogočajo do 30 voženj z enim polnjenjem.
Novi vlakci Postojnske jame so varnejši, udobnejši in okolju prijaznejši.
Z novimi vlakci utrjujejo zavezo trajnostnem in okolju prijaznem turizmu.
Predsednik upravnega odbora Postojnske jame je predstavil rekordne poslovne rezultate in prihodnje investicije.
S skoraj 3-milijonsko investicijo v prenovo voznega parka nadaljujejo serijo vlaganj v jami in Parku Postojnska jama.
Po 43 letih so popolnoma prenovili vozni park Postojnske jame.

Prvič v zgodovini Postojnske jame so z enkratno investicijo zamenjali celoten vozni park. "Novi zmogljivejši vlakci uresničujejo našo trajnostno vizijo turizma. Kljub posebnim tehnološkim novostim pa vlakci ohranjajo legendarno podobo in prav to je bil poseben izziv pri razvoju novih vlakov. Tako kot zgodovinski tramvaji v San Franciscu predstavljajo simbol mesta in so sinonim vožnje s tramvajem po vsem svetu, tudi naši vlakci predstavljajo poseben simbol jame in so sinonim za neverjetna doživetja podzemnega sveta. Rumeno-rdeči vlakec, ki vozi po železnici zgrajeni pred 147 leti je pač legenda. Dobri stari vlakci v notranjosti skrivajo veliko novosti in tehnoloških izboljšav, ki jim bodo obiskovalci in jama hvaležni," je na predstavitvi za medije poudaril predsednik upravnega odbora Postojnske jame Marjan Batagelj.

Novi vlakci Postojnske jame so varnejši, udobnejši in okolju prijaznejši.

Vlakec kot napoved prihodnosti jame

Razvoj infrastrukture in vlakcev že od nekdaj napovedujeta prihodnost turizma v jami. Tudi tokrat je tako, saj z novimi vlakci v Postojnski jami utrjujejo zavezo k trajnostnemu ter okolju prijaznemu turizmu, ki je njihovo glavno vodilo. "V nakup novih vlakcev nismo šli zaradi dotrajanosti ali neuporabnosti prejšnjih, ampak zaradi zagotavljanja trajnosti, skrbi za okolje ter varnosti gostov in voznikov," je poudaril Marjan Batagelj med edinstvenim ogledom remize Postojnske jame, kjer imajo delavnico in polnilnice za njihove vlake. Ker v jami vladajo posebni pogoji in je tudi namen vlakcev poseben, pogosto izboljšave in razvoj vlakov nastajajo prav v njihovih delavnicah, večina predlogov in izboljšav pa pride od njihovih voznikov in strojnikov. "Za tradicionalno podobo novih vlakov se skrivajo desetletja znanja, saj gre za dragocen jamski know-how."

Novi vlakci utrjujejo zavezo k trajnostnem turizmu.

Šest novih lokomotiv

Vsaka od 6 novih lokomotiv po jami vleče 15 vagonov. En vlak tako lahko prevaža do 116 gostov, z maksimalno hitrostjo 10 km/h. Novi vlaki so tišji in zato bistveno manj bremenijo jamsko okolje in živali. V starih vlakih so morali vozniki tire posipati, da bi izboljšali trenje pri vožnji, z izboljšavami pa so se tega pri novih vlakih znebili in tako ni več nepotrebnega onesnaževanja jame s peskom in posledično s prahom. Akumulatorji v novih vlakih so skoraj dvakrat močnejši, saj z enim polnjenjem zagotavljajo tudi do 30 voženj. Vlaki so udobnejši in varnejši za goste, saj imajo vagoni varovala, ki preprečujejo vstajanje. Video nadzor nad celotno kompozicijo, zaprte in ogrevane kabine pa nudijo varnost in udobje tudi voznikom. V Postojnski jami so vedno zagovarjali inovacije in napredek, kar podpira tudi dejstvo, da imajo v jami drugi tir že od leta 1964. A ko pride do podobe vlaka, so precej konservativni. Legendarno rdeče-rumeno podobo so vlaki postopoma pričeli dobivati v sedemdesetih letih in takšni bodo še naprej.

Novinarji smo si ekskluzivno ogledali tudi jamsko zakulisje – remizo (garažo za vlakce) z delavnico.

Edinstvena priložnost

Prvi jamski vlakec je leta 1924 po jami zapeljal maharadžo iz Dalampurja. Danes se z jamskimi vlaki lahko zapeljejo prav vsi. Ker želijo to edinstveno novost proslaviti kot se spodobi, so v času do 24. 11. družinam pripravili poseben 50 % popust za vožnjo po drugem tiru z novimi vlakci in tudi za oglede vseh drugih atrakcij v Parku Postojnska jama. Več informacij najdete tukaj. A to še ni vse! Na posebni razstavi v Parku Postojnska jama so predstavili še zgodovinski razvoj edinstvene jamske železnice.

Posebna razstava o zgodovini jamske železnice je na ogled vsem obiskovalcem Parka Postojnska jama.

Rekordno leto 2019

Predsednik upravnega odbora je predstavil tudi rekordne poslovne rezultate podjetja  v iztekajočem se letu 2019. Po otvoritvi Vile Planinke, ki postavlja nove standarde v slovenskem turizmu, s skoraj 3-milijonsko investicijo v prenovo voznega parka nadaljujemo serijo vlaganj v jami in Parku Postojnska jama. V minulih letih so investirali v Expo, nov vstopni in izstopni peron, prenovo Vivarija, obnovljeni so že vsi tiri in pragovi v jami, podpirajo raziskave, razvoj in jamski laboratorij, kjer živijo »zmajčki.«  Tudi zunanjost Parka Postojnska jama dobiva pomembno podobo s prenovljenim Hotelom Jama – naslednje leto bo končana 4-milijonska investicija v B del hotela z dodatnimi 80 sobami in veliko kongresno dvorano. Celotna kapaciteta Hotela Jama bo tako štela 700 notranjih in 100 zunanjih sedežev. "V prihodnjem letu se bomo lotili enega najzahtevnejših obnovitvenih podvigov, ki bo po fazah potekal 4 leta: prenove promenade Postojnske jame. To bo naših prvih deset let dela pri Postojnski jami, ko smo prenovili praktično vse, kar se je prenoviti dalo," je zaključil Batagelj.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču