Z Minicityjem smo skupaj poleteli višje

20. 5. 2019
Deli

Skupaj poletimo višje je slogan, ki je v zadnjih tednih pozival tisoče staršev k premisleku o prehitrem vsakdanu in pričaral nepozabno družinsko doživetje.

​Minicity Ljubljana, družbeno odgovoren projekt in kreativno otroško mesto za otroke med 2. in 12. letom starosti, je v soboto, 18. maja, v svojih prostorih združil več kot 4.000 obiskovalcev, staršev z otroki, ki so se na brezplačnem družinskem dogodku zabavali ob ubranih zvokih pevcev, med raziskovanjem aktivnosti, povezanih s čebelami, in z ekipnim, družinskim delom.  

»Veseli smo, da se je po ulicah našega malega mesta danes sprehodilo toliko obiskovalcev. To lahko vzamemo kot dokaz, da so ljudje naše sporočilo slišali: tako čebele, kakor tudi družine, najbolje delujejo v ekipi, homogeni enoti, ki skupaj stremi k skupnim ciljem. Ustavili smo prehiter vsakdanjik in družine povezali v dogodku s poučnimi vsebinami, ki jih bodo, tako otroci kot njihovi starši, prenesli v vsakdanje življenje,« je povedala Jasna Žaler Culiberg, direktorica razvoja poslovanja v Minicityju Ljubljana.

Dogodek, ki je postavljen v teden družine in ob svetovnem dnevu čebel, predstavlja podaljšano roko BTC-jeve akcije »Pomagajmo čebelici: Ocvetličimo mesto«.

Sejanje medovitih rastlin in spoznavanje pogojev, ki jih čebele potrebujejo za svoje preživetje, sta ključna dejavnika, ki lahko vplivata na naš planet v prihodnje, na delavnicah s čebelarji pa so se otroci poučili tudi o pridelavi medu. 

»V družbi BTC smo že številna leta aktivni na področju varovanja čebel in spodbujanja urbanega čebelarstva. Tako smo leta 2014 ob Vodnem mestu Atlantis v BTC Cityju Ljubljana postavili čebelnjak, številne aktivnosti ozaveščanja o pomenu čebel pa izvajamo tudi skupaj z Mestno občino Ljubljana v okviru projekta 'Pomagajmo čebelici: Ocvetličimo mesto'. V letošnjem letu se še posebej osredotočamo na avtohtone medovite rastline, ki pomembno prispevajo k čebelji paši. Tako jih bomo prav ta torek, 21. maja, s partnerji zasadili na gredice Argentinske ulice v BTC Cityju Ljubljana. Veseli nas, da se nam bo pridružil tudi Minicity, ki že z današnjimi aktivnostmi pomembno prispeva k ozaveščanju o pomenu čebel med najmlajšimi,« je izpostavil Miha Mermal, direktor marketinga in trajnostnega razvoja iz družbe BTC.

Minicity Ljubljana, ki že peto leto skrbi za zabavne in predvsem poučne vsebine za otroke in starše, je tako postavil nov mejnik svojega poslanstva. Raznovrstne didaktične vsebine, ki tudi sicer sledijo šolskemu kurikulumu in so njegova praktična dopolnitev, so z danes prikazanim ponovno nadgrajene. Današnji dogodek je plod dolgoletnega sodelovanja in izkušenj priznanih slovenskih in tujih podjetij, združenih pod streho Minicityja. Dogodku so se pridružili partnerji – BTC City, Bauhaus Slovenija, Relax Turizem, galanterije Bags&More in papirnice Office&More, mebloJOGI, Volkswagen Slovenija, RTV Slovenija, Energetika Ljubljana, Loacker, BenQuick, DexyCo, Epson, Decathlon Slovenija, športno društvo Olimp in Party Shop Kolosej, ki so skupaj z Minicityjem poskrbeli za poučne in zabavne vsebine na dogodku. Otroci pa so imeli priložnost spoznati tudi prave panjske končnice in čebelarsko opremo, saj se je dogodku pridružilo tudi Čebelarsko društvo Ljubljana Center. V Minicityju Ljubljana pa so priložnost izkoristili tudi za predstavitev dveh novih partnerjev, ki sta se pridružila okrilju Minicityja, to sta mömax Slovenija in skupina fotografov Ta dan.

Jasmina Svetina, namestnica direktorja marketinga Relax Turizem, d. d.: »Za sodelovanje z Minicityjem smo se odločili, saj imamo oboji enako ciljno publiko, to so družine. Relax turizem se ob drugih gostih namreč še posebej osredotoča na družine, saj imamo na Jadranu in Mediteranu kar 10 Relaxovih poletnih klubov z animacijo za otroke. Veseli smo, da bodo lahko otroci našega Reksija spoznali že v Minicityju in se nato morda z njim odpravili tudi na počitnice.«

Minicity Ljubljana, ki je v soboto brezplačno odprl svoja vrata širši slovenski javnosti, z namenom »ponovnega združevanja« družin, pa je kot zmeraj poskrbel tudi za prisotnost finančno šibkejših in skupaj z ZPMS in gospo Anito Ogulin pričaral nepozabno doživetje tudi za otroke iz socialno ogroženih družin, ki jih na tovrstnih dogodkih že tradicionalno gostijo. Akciji se je pridružilo tudi podjetje Acron, ki je poskrbelo za donacijo šolskih torb, ki so jih starši prinesli na dogodek.

Tina Naraglav, vodja marketinga in stikov z javnostmi iz podjetja Acron, d. o. o., je sporočila: »Dogodek smo z veseljem podprli, saj je Minicity mesto, kjer se otroci pripravljajo na življenje prek igre, prav tako pa v naši enoti tudi na šolo in zanimiva potovanja. Z ZPMS imamo za seboj že kar nekaj lepih skupnih sodelovanj, zato smo želeli tudi tokratni dogodek oplemenititi z dobrodelno gesto. Šolske torbe pa bomo tudi napolnili s šolskimi potrebščinami, da bodo šli otroci in starši malce lažje septembra v šolo.«

Marko Juhant, specialni pedagog je o družinskem času povedal: »Danes člani družin preživijo veliko časa ločeno, ko so skupaj, pa se zaposlijo individualno, z delom ali pa z zabavo. Skupni trenutki so zato precej redki in posebna težava je obiskovanje in občutenje narave, ker je otrok že od malega zasičen z izjemno močnimi senzornimi sporočili – vse glasno piska, vse močno sveti, ritmi so izraziti, vse je zelo intenzivno. Ko starši otroka peljejo v naravo, mnogi sploh ne slišijo brenčanja in šumenja čebel, ne šumenja potoka ne vetra. Na tako šibke zvoke niso pozorni. Zanimivo je, kako vse mame vedo, da otroka ne smejo navaditi na močne okuse, ker ga nikoli več ne spraviš nazaj. Zato jim ne dajejo sladkega. A ostale čute jim nabutajo do vrha z vsem mogočim! Skupnega časa z otroki je zanesljivo premalo. Ko pri šolarju odštejemo čas, namenjen učenju, je preostalega na dan morda dobre pol ure. Ko starš vozi avto in otrok sedi v avtu – to ni skupni čas! Ker je pozoren na promet, ne na otroka. Z otrokom ste takrat, kadar ste nanj tako pozorni kot na promet. Ko zaznate vsako spremembo hitrosti, obotavljanje, odvijanje drugam. Ko slišite tudi zvočna sporočila. Nekateri otroci sporočajo, »hupajo« na ves glas, da je nekaj narobe, a kaj, ko starši, zaposleni z bogve katero nepomembno stvarjo, tega ne slišijo. Pozorni so šele, ko prihaja do trkov. Dobesedno.

Čas, vložen v druženje in skupno delo za dom, v skupno igro, je najbolje uporabljeni čas. Je prava naložba za trenutke, ko boste zaradi zapletov v slabem odnosu z otrokom. Morda bosta oba jezna, razočarana in podobno. A ravno zaradi vsega, kar se sicer dogaja med vama ali vami, boste vsi člani družine iskali pot, po kateri bosta komunikacija in z njo odnos z dobrimi občutki stekla dalje.

Dogodek so podprli tudi znani slovenski glasbeniki, s katerimi smo uživali na treh mega koncertih: Čuki z mačkom Reksijem in Plesnim mestom pod pokroviteljstvom Relax Turizem in BTC City, Ribič Pepe z RTV Slovenija in Rok Ferengja/Rok'N'Band. Predstavniki slovenske glasbene scene, ki s svojimi pesmimi navdušujejo tako mlado kot malo manj mlado občinstvo že mnoga leta, se tovrstnih dobrodelnih dogodkov zmeraj radi udeležijo. Rok Ferengja nam je zaupal: »V čast in veselje mi je delati z in za otroke, katerih nasmeh je največja nagrada.«

   

Minicity Ljubljana, kreativno otroško mesto za otroke do 12. leta  starosti in na prvem mestu družbeno odgovorni projekt, na več kot 1500 m2 površine v Dvorani A ljubljanskega BTC Cityja vsako leto obišče že okrog 70.000 obiskovalcev, med katerimi so tudi organizirane skupine šol in vrtcev iz vse Slovenije. Didaktična igralnica v podobi majhnega mesta ponuja edinstveno priložnost praktičnega spoznavanja poklicev in pridobivanja vsakodnevnih veščin s pomočjo realnih rekvizitov, v pomanjšanih poslovalnicah resničnih ustanov in podjetij. Večkrat letno Minicity Ljubljana svoja vrata brezplačno odpre otrokom iz socialno ogroženih družin. Ekipa 50 večjezičnih animatorjev s pedagoškimi znanji ponuja dodano vrednost domačim in tujim obiskovalcem  z otroki, pa tudi otrokom s posebnimi potrebami, ter ponuja tudi varstvo otrok. Redno gostijo predavatelje s področja vzgoje in didaktike ter nudijo informacijski splet za vzgojitelje, učitelje in nosečnice. Slednje so gostje že tradicionalnih dogodkov Okrogli trebuščki.  Za podjetja pa Minicity predstavlja edinstven medijski format za interaktivno predstavitev svojih storitev in izdelkov ciljni skupini družin. V snovanje njihovih programov, ki jih predajajo otrokom skozi interaktivne in poučne igre, so aktivno vpleteni pedagogi in psihologi, družino Minicity pa zaokroža že več kot 50 zasebnih in javnih podjetij, ki soustvarjajo njegovo vsebino. Otroci lahko v Minicityju Ljubljana obiščejo 47 različnih igralnih enot, aktivno sodelujejo v več kot 500 različnih delavnicah in spoznajo več kot 50 različnih poklicev.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ