Gregor Gorenc: Potrošnikom prinašamo izbiro

10. 4. 2012 | Vir: Story
Deli

V Slovenijo je prišel Produkt leta, največja potrošniška glasovalna nagrada za inovativne produkte v svetu. Direktor Gregor Gorenc nam je predstavil filozofijo izbora, katerega marketinški koncept je bil ustanovljen pred 25 leti v Franciji in ki mu zaupajo že v 30 državah.

Story: Kaj je produkt leta in zakaj ste se ga odločili pripeljati v Slovenijo? Kaj to pomeni za naš trg?

Celotna zgodba se je začela v Franciji, ko je gospod Christian Le Bret prišel do ideje, da morajo biti potrošniki tisti, ki dejansko odločajo o tem, kateri izmed vseh ponujenih produktov so inovativni in jim prinašajo uporabniško koristnost. Izkazalo se je za zelo uspešno in zaupanja vredno raziskavo, zato je Produkt leta z leti prerasel v mednarodne razsežnosti in je tako prisoten v vseh velikih razvitih državah. Produkt leta potrošnikom prinaša bližnjico do lažje izbire, na policah poudari produkte, ki so dejansko inovativni, novi in uspešni ter kažejo kakovost in inovativnost. Po drugi strani je priložnost blagovnih znamk, da produkte izpostavijo in ponudijo potrošnikom z našim logotipom ter se tako dodatno pozicionirajo.

Slovenija je postala razvita država, kjer nakupovalna odločitev izmed množice produktov v veleblagovnicah že zahteva tehten premislek kupca o smotrni izbiri. Po pregledu in odločitvi g. Le Breta smo vzpostavili koncept tudi pri nas. Torej na trg prinašamo možnost pozicioniranja dobrih produktov na način, ki postavlja kupce v odločevalno vlogo z njihovim visokocenjenim mnenjem.

Story: Komu je namenjen izbor, kako poteka in kakšen je proces odločitve o zmagovalcih?

Izbor je namenjen potrošnikom in Produkt leta je dejansko njihova izbira, njihova izkušnja. Tako se lahko odločijo za najbolj kakovosten in inovativen produkt, ki jim prinaša zadovoljstvo. Izbor ima več faz. Proces poteka tako, da blagovne znamke vpišejo svoje produkte, pri čemer je vpisnina brezplačna. To storijo na naši spletni strani www.produktleta.si.

Žirija bo imela od 8 do 10 članov, strokovnjakov z različnih področij, ki bodo pregledali izbor vpisanih produktov ter jih kategorizirali. Po potrditvi kategorij bodo preverili izpolnitev nujnih pogojev: časovni dejavnik - prisotnost produkta na trgu in dejavnik inovativnosti. Po pregledu žirije naredimo neodvisno raziskavo na reprezentativnem vzorcu uporabnikov produktov. Najbolje ocenjen je zmagovalni produkt v kategoriji.

Story: Kaj pomeni kriterij inovativnosti?

Inovativnosti so drobne izboljšave v različnih oblikah, ki jih lahko čutijo uporabniki bodisi kot izboljšano kakovost bodisi kot olajšan način uporabe produkta. Žirija je torej sestavljena iz različnih strokovnjakov, ki ocenijo prisotnost inovativne komponente - dejavnika, ki prispeva k dodani vrednosti v očeh uporabnika.

Story: Kdaj se določijo kategorije?

Sestava kategorij je odvisna od vpisanih produktov, pri čemer je treba zagotoviti konkurenčnost v kategoriji. Drugi nujen pogoj je, da je največ 36 mesecev na slovenskem trgu. Raziskavo izvaja ugledno mednarodno podjetje za raziskave, ACNielsen Slovenija, d. o. o., ki bo z odgovori potrošnikov določilo zmagovalca.

Celotna metodologija je povsem odprta: sprašujemo ljudi o inovativnosti in kakovosti ter zadovoljstvu ob uporabi. Iz teh treh komponent se določi zmagovalec. To je naša ključna primerjalna prednost. Sodeč po izsledkih raziskav po svetu se zdimo potrošnikom zaupanja vredni in tudi logotip prepoznajo kot verodostojen simbol dobre izbire.

Story: Kaj prinaša to za proizvajalce, zdravo tekmovanje, morda boljše produkte?

Proizvajalcem, ki ponujajo kakovostne in dobre produkte, omogočajo dodatno prepoznavnost z uporabo našega logotipa. Povpraševanje po produktu se logično poveča, saj potrošniki vedo, da so nagrado podelili oni. Na drugi strani se začnejo vsi proizvajalci še bolj zavedati pomena ocene kupca in si prizadevajo za lansiranje najboljših produktov na trgu.

Story: Kakšne so izkušnje iz tujine? Kaj je izbor prinesel udeležencem?

Statistični povzetki kažejo, da je več kot 80 odstotkov takšnih proizvajalcev produktov, ki se znova vračajo na izbor. Več kot 30 odstotkov ljudi zaupa logotipu Produkt leta bolj kot navedbi 'NOVO' v reklamnih oglasih. Pomeni, da smo bolj zaupanja vredni kot drugi. V državah, kjer so prisotni že nekaj let, pozna logotip več kot 86 odstotkov ljudi in več kot 70 odstotkov ljudi mu zaupa in se raje odloča za izdelke s tem logotipom. Potrošnikom to prinaša izbiro, da se lahko odločijo za najkakovostnejše, najinovativnejše produkte. Izdelku upravičeno zaupajo.

Ideologija koncepta Produkt leta je omogočiti proizvajalcem izpostaviti v velikem naboru produktov svojo inovativnost in potrošnikom možnost izbire najboljših produktov.

Posledično začnejo na police prihajati bolj kakovostne stvari in potrošniki posredno poskrbijo za boljšo ponudbo.

Story: V tujini poleg izbora naredijo tudi več raziskav o naših nakupovalnih navadah?

Tudi pri nas bomo naredili nekaj vzporednih raziskav o zadovoljstvu, o zaupanju v blagovno znamko, o zaupanju v Produkt leta, o oceni inovativnosti ter nazadnje tudi o tem, koliko produktov se je dejansko prodalo zaradi uporabe logotipa.

Story: Kako bomo na prodajnih mestih prepoznali izdelke, ki bodo produkt leta?

Ni nujno, da bo vsak uporabljal logotip na izdelku. Uporabi ga lahko na izdelku, lahko so to posebej označena prodajna mesta, police, lahko ga bo uporabil ob posebnih promocijskih priložnostih. Verjamem, da bodo prejemniki nagrad poskrbeli za prepoznavnost.

Story: Do kdaj se bodo zbirale prijave?

Vpis produktov že poteka prek naše spletne strani, zaključi pa se 31. avgusta. Septembra se produkti s strokovnostjo žirije kategorizirajo ter se določijo finalisti izbora. Nato ACNielsen Slovenija, d. o. o., izvede raziskavo med potrošniki. Vsi finalisti prejmejo izsledke te, končnega zmagovalca bomo razglasili na slavnostni podelitvi. Torej, produkti gredo skozi tri faze: prva je vpis, naslednja faza je izbor žirije - finalisti in tretja faza zmagovalci.

Story: In januarja prihodnje leto bomo potrošniki dobili svoje produkte leta?

Izbor se bo zaključil s slavnostno pogostitvijo 24. januarja 2013, ko bomo objavili zmagovalce. Potrudili se bomo, da bomo tudi pri organizaciji inovativni, drugačni. Zmagovalci nato lahko eno leto uporabljajo logotip, katerega bodo potrošniki zagotovo prepoznali.

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju