Miša Molk: "Razvedrilni program TV SLO je obubožan"

Miša Molk (foto: Mimi Antolovič) Mimi Antolovič
Vir: Story
22. 11. 2013

Miša Molk, nekdanja varuhinja pravic gledalcev, poslušalcev in bralcev na RTV Slovenija, se je pred kratkim na svojem socialnem omrežju spustila v perečo debato o pomenu EME in Evrovizije, ker je želela slišati, kaj si o tem misli slovenska publika in kaj bi se dalo spremeniti na bolje.

Razplamtela se je ognjevita raz­prava, povezana s tematiko, ki je za Slovence vedno zanimiva in še vedno strogo deljena na več različnih in nasprotujočih si mnenj.

Dokaj strastno ste se podali v debato o Evroviziji, potem ko ste na profilu na Facebooku zapisali svoje mnenje in podali nekaj zanimivih stališč o izvedbi projekta. Kakšno je pravzaprav vaše stališče in na kaj bi se Slovenci morali osredotočati, da bi na Evroviziji uspešno predstavili državo?

Razvedrilni program TV SLO je obubožan. Ugaša. Ni mi vseeno. Ema in Evrovizija se lahko dobro tržita, dosegata predvideno visoko gledanost. Po podatkih EBU je bil delež gledalcev vseh treh šovov v Sloveniji tudi letos visok, med 39 državami, ki so sodelovale, smo bili še vedno na 14. mestu, pa čeprav je takrat, ko se v finale ne uvrsti naša skladba, gledanost posledično in razumljivo slabša.

Zlahka se ukinejo oddaje in projekti, težko jih je ustvariti in tako uspešno izpeljevati, da postanejo blagovna znamka. To Ema in Evrovizija vsekakor sta. Praksa lanskega leta je pokazala, kako težko je izbrati svojega predstavnika v zadnjem trenutku, ko zmanjka časa za razpis, pokrovitelje in priprave. Zanima me mnenje drugih, zato sem odprla to diskusijo. Osebno bi povabila dobre izvajalce in avtorje, morda le nekaj njih ali celo samo enega. Ti poskusi z mladimi talenti, čeprav je bila Misija Evrovizija izjemno uspešen, tudi produkcijsko dobro izpeljan projekt, se ne obnesejo najbolje. Kot tudi to ne, da se lovi pesem zadnji trenutek.

Verjamete v formulo za uspeh na Evroviziji in ali je ta pogojena tudi s kolektivno zavestjo naroda?

Formula ne obstaja. Reakcije na lastnega predstavnika so v vseh državah podobne. Eni so za in drugi proti. Vsekakor pa mora pesem zveneti prepričljivo, iskreno.

Mislite, da Slovenci preveč pljuvamo v lastno skledo?

Skleda je polna, se že zliva čez.

Kot zagovornica Evrovizije ste zapisali tudi, da je to lahko dobro prodan artikel. Zakaj se tega ne lotimo bolj resno? Kje nam zmanjka? Strah?

Odločnost odgovornih. Ta 'bi in ne bi' je poguben. Čez slabih 14 dni se moramo najkasneje prijaviti. Lahko pa se potem do 15. decembra še odjavimo. Letos je projekt zaradi odlašanja odgovornih podprl generalni direktor. Zdaj se spet izgublja dragoceni čas, pokrovitelji vmes podprejo že druge projekte, iskati pokrovitelje v januarju za tekoče leto je nesmisel in neplodno. Ne gre pa tudi pozabiti, da je Slovenija majhen glasbeni trg, založniki in menedžerji izvajalcev tudi nimajo denarja.

V 'bogatih' državah pa se z oblekami za nastop, produkcijo pesmi, koreografijami ... in ne nazadnje prenočišči ukvarjajo prav založbe, ki vidijo svoj interes v predstavitvi svojega izvajalca na največjem evropskem glasbenem odru. Prihodnje leto pa se bo Evrovizija gledala celo na Kitajskem. Idealna priložnost za osvajanje enega od največjih trgov.

Osnovno načelo je, da če v nekaj verjameš, v to vložiš vse, kar imaš, in s časom se investicija povrne. Glede na to, da je vsako leto v projekt vloženo vedno manj denarja, mislite, da nam primanjkuje zaupanja v uspešnost naših izvajalcev, ali razlog tiči kje drugje?

Ne, ne gre zato; razvedrilni program je podcenjen, finančno shiran. Saj na RTV nihče od odgovornih ni proti Evroviziji, nekaj pa Evrovizija vseeno stane. A na koncu dobimo za relativno solidno ceno več kot sedem ur izjemnega TV-razvedrila. In vsaka sodelujoča radiotelevizija prispeva določen finančni delež v to evrovizijsko koprodukcijo, s katero se lahko potem tudi pohvali. TV-šov je vsako leto vrhunski in vreden ogleda.

Veliko ljudi misli, da je Evrovizija kljub glasovanju velika kuhinja. Kakšno je vaše mnenje in ali mislite, da Slovenija potenciala za gostovanje ne bi nikoli dosegla, če bi se izkazalo, da so tovrstne špekulacije resnične? Je sploh mogoče, da gre dejansko za politično kuhinjo in da so interesi uperjeni v kaj drugega kot v izbor za pesem Evrovizije?

Danes, ko domala vsi dvomimo že o vsem, je povsem pričakovano, da so se sumničenja pojavila tudi tu. Zveza evropskih radiotelevizij EBU se zelo trudi, da bi ohranila dobro ime Evrovizije, da bi brand ostal neomadeževan. Zato se zelo borijo in podrobno preiskujejo tudi najmanjše špekulacije in namigovanja. Z naslednjim letom bodo takoj po finalu na uradni spletni strani Evrovizije objavljeni vsi rezultati za prav vsakega člana žirije iz vseh držav, kako je razporedil skladbe od prvega do zadnjega mesta. Imena članov žirij pa bodo znana že pred tekmovanjem. Korak k večji transparentnosti pri glasovanju žirij.

Zakaj sta Evrovizija in Ema boleči ter vedno pereči temi za Slovence?

Po eni strani zaradi pavšalnih zgodb, koliko denarja je v to vpeto, zaradi nepoznavanja stvari, in po drugi, ker gre za našega skupnega predstavnika, torej se združijo tudi strasti, okusi, pričakovanja. Celo narodna zavest se prebudi. (smeh) Ne vem pa, ali sta temi boleči in pereči, prej bi rekla, da zelo živahni in bez roka trajanja.

Glede na vaše izkušnje in razmišljanja, kakšen sistem izbora predstavnika za pesem Evrovizije bi bil najboljši v naši državi? Ali sami spremljate tuje izbore in kateri so se po vašem mnenju izkazali za uspešne? Je sploh možno, da se narod dejansko zedini okoli vsega in stoodstotno podpira svojega predstavnika?

Ne, nemogoče, več privržencev tako doma kot v tujini pa imajo zagotovo pesmi, ki prepričajo, ki dregnejo čustva, ki so narejene profesionalno in ki privlečejo še kakšno obstransko zgodbo s seboj. Včasih se tudi zgodi, da na nacionalnih izborih glasujejo za izvajalca, in ne za pesem. Morda je še najboljša rešitev, da se v nekakšnem superfinalu še enkrat pomerita dve najboljši skladbi iz prvega kroga. In zmagovalec potem dobi več kot 50 % vseh glasov. Se pravi, da ga tudi praktično podpre večina tistih, ki so 'prišli na volišča.' Kot na predsedniških volitvah.

Zakaj niste vi urednica razvedrilnega programa RTV SLO?

Ker mi je mar.

Manja Plešnar

Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

StorySTORY 47/2013

Naročite se na revijo Story:

04 511 64 44 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Priporočamo

Nova Story že v prodaji

Story Story 47/2013

Story Story 47/2013, od 13. 11. 2013