Pred televizijske kamere po dolgem premoru spet stopa Miša Molk. Prišel je čas, ko bo v vlogi voditeljice prvič javno nastopila kot varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev Radiotelevizije Slovenija in s svojo mesečno oddajo še naprej poskušala vzpostavljati dobro vez med dvema ognjema.
Story: Prihaja nova televizijska oddaja Je res?, ki jo boste vodili. Za kakšno oddajo pravzaprav gre?
Oddaji je naslov Je res? zato, ker se sprašujemo, ali je res vse to, kar javni zavod sporoča prek svojih vsebin, in ali je res to, kar v pritožbah piše javnost. Sama se sprašujem, kje je ta resnica, ki se vedno znajde nekje vmes. Sicer je to vprašanje, ki se prav nič ne navezuje na mojo prejšnjo oddajo Res je, a pri novinarstvu je resnica vedno vprašljiva, saj vemo, da jih je toliko, kolikor je ljudi, novinarska zgodba pa mora vsekakor imeti težo in biti kakovostna. Včasih pa ni tako in gledalci ali poslušalci se pritožijo.
Story: Pa je pritožb dovolj, da bo oddaja vedno imela dovolj vsebine?
Oddaja je mesečna, tako da se ne bojim, da bi pritožb zmanjkalo. Zdi se mi, da je javnost zelo dober regulator javnega medija. Vsak od nas predstavlja javnost, ljudje plačujejo prispevke za ogled naših programov, torej ima tudi javnost pravico, da se oglasi in da ji prisluhnemo.
Story: Kakšne pa so največkrat težave, na katere opozarjajo gledalci?
Zelo različne, od tehničnih do pomanjkljivih vsebin, do recimo navijaštva, ki ga zasledijo v kakšni oddaji, ali do samega novinarjevega pristopa. Zelo hitri so pri odkrivanju česa takšnega, tudi če je prikrito. Hkrati znajo pohvaliti dobre in prodorne novinarje, radi pa opozarjajo na pomanjkanje vsebin, sploh če program zanemarja marginalne, obrobne ali socialne skupine in če starejših ljudi ne obravnava kot sestavni in enakovredni del družbe, ampak kot breme in podobno. Gledalci oziroma javnost je zelo občutljiva za to, kako obravnavamo različne problematike.
Story: Pritožb je gotovo veliko. Kako nehvaležno je lahko vaše delo?
Vse pritožbe niso argumentirane, tako da na vsako tudi ni treba odgovoriti. Na pritožbe, kjer se pojavlja "ni mi všeč", sploh ne odgovarjam, ker je to stvar okusa, in ne verodostojne analize. Če kdo napiše, češ ta oddaja razdvaja narod, to ni dovolj. Treba je jasno povedati, v čem so to zasledili, kaj je bilo narobe povedano, kje so pogrešali dodaten poudarek ali razlago. Omenjenim pripombam se izogibam in prav tako vsem tistim, ki letijo na človeka, in ne na vsebino, ki jo ta podaja. To niso argumentirane pritožbe. Vsi se morajo seveda podpisati tudi z imenom in priimkom, da bo pritožba verodostojna in da niti slučajno proti komu ni mogoče sprožiti kakšne zahrbtne kampanje.
Story: Se boste s temi ljudmi v oddaji tudi pogovarjali?
Nekatere bom obiskala in posnetke v živo posredovala kar iz klicnega centra, seveda z njihovo privolitvijo. Če bo kdo pripravljen priti v studio, ga bom povabila, čeprav vem, da to ni njihovo avtentično okolje in bi se zato v njem slabo počutili. Raje jih bomo obiskali, kadar bo o pritožbi mogoče povedati kaj več, morda o ozadju te pritožbe ... Skratka, tako bomo našo javnost tudi spoznavali, kakšna je, zakaj ljudi kaj moti in kako živijo, da jih že en podatek lahko tako zelo zmoti.
Story: Bi rekli, da gre za odkrivanje Slovencev in njihovih navad?
Tudi.
Story: Je nova oddaja nastala tudi po vaši lastni želji, ste pogrešali kamere?
To oddajo sem želela postaviti izključno kot možnost nekega dialoga med javnostjo in zavodom in vrniti medsebojno zaupanje, kar se mi zdi zelo pomembno. Zlasti zdaj, v času krize, se tudi naš javni zavod zaveda, da njegov obstoj ni samo v konkurenčnosti na trgu, kjer je več komercialnih televizij, temveč da mora tudi sam imeti zelo jasno postavljene svoje standarde in temelje, prioritete vsebin. Skratka, gre za dialog, za most in za vračanje zaupanja, ki je pošlo.
Story: Presenečeni smo, da to ni zabavna oddaja ...
Seveda, ker je asociacija na naslov, toda delam jo z vso resnostjo in potem ni težko priti pred kamere; sicer pa me to nikoli ni skrbelo, tudi takrat ne, ko sem imela vmes predahe, in verjetno bom televizijsko kariero tudi končala s kakšnim pogovornim šovom, tako si to tudi predstavljam.
Napisala Manja Plešnar
Celoten intervju si preberite v reviji Story.
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del