Naj evropska managerka Tanja Skaza: 'Uživam v tem, kar delam'

13. 8. 2015 | Vir: Story
Deli
“Organko se prodaja v 24 državah, naša linija kuhinjskih pripomočkov in dodatkov za dom pa v kar 32.” (foto: osebni arhiv)
osebni arhiv

Tanja Skaza, direktorica podjetja Plastika Skaza, mlada managerka 2014 in naj evropska managerka je ženska z vizijo, voljo, idejami, zavzetostjo in čutom do ljudi.

Je ženska, ki uživa v svojem delu, ki nikoli ne pozabi na zaposlene in ki je vedno v pogonu. Načrtov za prihodnost ima nešteto in nikoli se ne ustavi. Z njo smo govorili o njenem načinu življenja, viziji podjetja, vseh nagradah in družini.

Story: Zlata gazela 2014, zlata nit 2014, nagrada Gospodarske zbornice za gospodarske in podjetniške dosežke 2014 in verjetno bi še lahko naštevali. Kaj vam pomenijo vse te nagrade?

V prvi vrsti gre vsekakor za potrditev, da to, kar delamo, dobro delamo. Te nagrade si je v resnici prislužilo več kot 200 zaposlenih v našem podjetju, brez katerih ne bi bilo ne nagrad ne Plastike Skaza. Tega se zavedam vsak dan in nanje sem izredno ponosna. Mi pa vse te nagrade dajejo predvsem odgovornost. Delamo dobro, torej ni čas, da se ustavimo. Čas je, da rastemo, se razvijamo in ostajamo na vrhu.

Story: V Plastiki Skaza veliko poudarjate pomembnost zadovoljnih zaposlenih. Kaj to pomeni?

Za začetek to, da jih cenimo. Z njimi delimo vse nagrade in se jih veselimo skupaj. Na voljo smo jim za pogovore, jih spodbujamo, z njimi rastemo. Zavedam se, da brez dobrega kadra ni dobrega podjetja. Zaposleni so vse. Vsak naš zaposleni ima jasno začrtan karierni načrt in ve, kje se vidi kratkoročno in kje dolgoročno. Skrbimo tudi, da smo med seboj zelo povezani. Mesečno imam večerje z njimi, kadrovnica dela ob torkih popoldne, da se lahko z njo pogovori vsak, ki bi kaj želel. Prav tako letno že tradicionalno organiziramo čiščenje proizvodnih in skladiščnih prostorov, v katerem sodelujemo prav vsi, tudi management. Temu pa sledi družinski piknik. To je naš dan, takrat se še bolj zbližamo in začutimo. Zatem pa gremo z veseljem in ponosni novi izzivom naproti.

Story: Vaša pot na mesto direktorice Plastike Skaza ni bila povsem preprosta. Položaj vam, čeprav ste del družine, ni bil kar tako dan?

Drži. Zanj sem se morala zelo izkazati. Čeprav sem pred tem delala v Zlatarni Celje kot prodajna menedžerka ter direktorica prodaje za Slovenijo in trg nekdanje Jugoslavije, mi tašča vodenja podjetja ni kar tako predala. Kar je seveda prav. Dolgo je garala in se trudila za to, da bi ustvarila, kar je. Danes sem ji hvaležna za vse, kar me je v času predaje naučila.

Story: Enajst let ste na čelu podjetja Plastika Skaza. Na kaj ste najbolj ponosni?

V prvi vrsti vsekakor na ekipo, ki sem jo v tem času zbrala okoli sebe, ki mi zaupa in ki dela tako dobro. Potem pa na naši dve blagovni znamki, Organko, ki je pametni koš za biološke odpadke. in linijo kuhinjskih dizajnerskih izdelkov C!Cuisine. Ustvariti lastno blagovno znamko ni nekaj, kar se zgodi čez noč. Potrebni so ideje, želje in predvsem ljudje, ki so pripravljeni za uspeh veliko narediti. Torej zelo močna, dobra ekipa, ki si želi sprememb, ki si želi razvoja in se je za to pripravljena odrekati.

Story: Kakšna je bila ta pot ustvarjanja dveh blagovnih znamk?

Bila je naporna, ampak vsekakor vredna. Sprva smo začeli s preprostimi idejami. Nismo imeli niti imena za blagovni znamki. Vedeli smo le, da jih želimo. Za linijo C!Cuisine sem na primer dobila idejo med kampiranjem z družino na morju. Videla sem, da ljudem primanjkuje plastične posode, in pisani lončki, krožniki, sklede in deske so bili logičen korak naprej v našem podjetju. Zbrala sem ekipo in začeli smo delati. Dve leti, štiri mesece in štiri dni je trajalo, da smo nastali ožja ekipa. Več kot 40 tisoč ur so trajali skupni sestanki, kreiranje, potrjevanje idej, risanje izdelkov, izdelava modelov in prototipov, izbira materialov in barv. Izdelke 1.500 ur smo testirali pri uporabnikih. In danes ju imamo. Svoji blagovni znamki.

Ekipa Plastika SkazaStory: Plastika Skaza je zelo uspešna tudi v tujini, saj več kot 90 % izvažate v tujino.

Večino izdelkov izvažamo na trge Evrope, Rusije, ZDA in Kitajske. Plastika Skaza več kot 90 % izvaža v tujino za znane multinacionalke, med drugimi sodelujemo tudi z Ikeo, Striebel & Johnom, Landis & Gyrom in Grammerjem. Organko se prodaja v 24 državah, naša linija kuhinjskih pripomočkov in dodatkov za dom pa v kar 32. Naše podjetje je sicer prisotno v 52 državah sveta. Iti poslovati v tujino je sicer stvar odločitve. Zavedati se je treba, da to za sabo potegne veliko stvari, od nenehnega potovanja do zaposlenih, ki morajo biti pripravljeni veliko in trdo delati. Potem so tukaj jezikovne ovire. Ampak mi smo vsemu temu kos in svojim tržnicam, ki jim uspevajo zgoraj našteti rezultati, lahko le čestitam. Začeli smo se zavedati, da smo mi odgovorni za svoje rezultate, da smo mi tisti, ki lahko vlečemo voz naprej in da si to tudi želimo. Vsak od naših vodij je v podjetju rastel, se izoblikoval in učil. Vedo, da jim danes vsaka nova funkcija ne pripada, ampak si jo zaslužiš z inovativnostjo, samoiniciativo in z rezultati.

Story: Kaj bo s Plastiko Skaza v prihodnje? Zdi se, da ste že vse dosegli.

Nikakor. Naša meja je nebo. Gradimo korporativno družbo, želimo imeti Skaza Group. Ena veja se bo tako ukvarjala s korporativnim poslovanjem, kot je danes Plastika Skaza, ena z lastnim znamčenjem, s tretjo in četrto pa želimo vstopiti v svet mode in svet igrač. Ob tem si želimo mlad in aktiven kolektiv, ki je predan, poln idej, samostojen in neustrašen. V podjetje dnevno dobimo med 30 in 50 prošenj za delo, zato se za to ne bojim. Slovenci smo namreč zelo priden, delaven narod, če le imamo podporo in spodbudo.

Story: V podjetju veliko vlagate tudi v družbeno odgovornost. Med drugim ste organizirali Družinski dan v Velenju in bili del Čarobnega dneva na Bledu.

Tako je. Skrb za okolje in okolico se nam zdi zelo pomembna. Z Družinskim dnem smo hoteli naše podjetje še bolj približati Velenjčanom, ki nas imajo tako radi in nas spodbujajo. Priznam, da sem bila ganjena in presunjena nad vsemi besedami podpore in pohvalami, ki smo jih bili tam kot podjetje deležni. S tem tudi pokažemo, da nam je mar za okolico, da smo jim hvaležni in jih zato razvajamo z brezplačnimi palačinkami in drugimi aktivnostmi. Osemintrideset let smo že del razvoja Šaleške doline in tako ali drugače del večine družin v tem delu Slovenije. Zato je prav, da jim predanost vrnemo. Čarobni dan pa je bila priložnost za okoljsko ozaveščanje, ki je nismo želeli izpustiti. Tam smo tudi izžrebali osnovno šolo, ki jo bomo opremili s koši Organko, in tako otroke spodbudili k ločevanju odpadkov.

Story: Prav lepo pa je slišati, da si vzamete tudi čas za družino. Kako vam to uspeva?

Pravijo, da ima človek časa toliko, kot si ga vzame. Delno se strinjam. In seveda si tudi jaz vzamem čas zase in za družino, grem na dopust in uživam na plaži. Vendar priznam, dela nikoli v popolnosti ne odklopim, kar pa ne pomeni, da se ne spočijem. Uživam v tem, kar delam. Vedno in povsod iščem nove ideje, nove zamisli. Imam pa tudi veliko srečo, da je v podjetju ekipa, ki je zanesljiva in ji lahko prepustim delo, ko me ni tam. Popolnoma jim zaupam, kot oni zaupajo meni. Zato smo uspešni, zato smo dobri, zato rastemo.

Story: Kako se Tanja Skaza najraje sprošča?

Najraje z otrokoma in možem. Takrat mi je najlepše, ko je družina skupaj, kaj dobrega skuham, saj v tem uživam, skupaj jemo in se pogovarjamo. Sem pa tudi ljubiteljica skupinskih vadb in plavanja. Tako da je poletje moj letni čas in se ga vedno zelo veselim.

Story: Morda za konec še nasvet vsem tistim, ki se v posel šele podajajo?

Bodite neustrašni, ne predajte se, saj bo ovir kar veliko, verjemite vase in v svojo idejo, vztrajajte in obdajte se z najboljšimi ljudmi, ki jim zaupate in rastejo ter se razvijajo z vami.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec

Nova Story že v prodaji

Story 32/2015

Story 32/2015, od 06. 08. 2015