Jure Košir ozavešča o nevarnostih sonca

4. 5. 2013 | Vir: Story
Deli

Združenje slovenskih dermatovenerologov in priznana farmacevtska blagovna znamka La Roche-Posay sta znova združila moči in že šesto leto zapored organizirala projekt Dan boja proti melanomu.

Na to opozarja tudi akcija, v kateri nas k samopregledovanju kože nagovarjata glavna ambasadorja projekta Jure Košir in Mojca Mavec.

Javnozdravstveni projekt je namenjen predvsem preventivnemu ozaveščanju širše javnosti o pomenu samopregledovanja kože za zgodnje odkrivanje kožnega raka - melanoma in nevarnostih izpostavljanja sončnim UVžarkom.

Projekt je v šestih letih pomembno pripomogel k večjemu poznavanju problematike med Slovenci in uspešnejšemu zdravljenju, svoje poslanstvo pa nadaljuje tudi tokrat.

10 minut za življenje

V okviru letošnjega projekta Dan boja proti melanomu je med drugim nastala tudi akcija z naslovom 10 minut za življenje, ki bo slovensko javnost prek širšega nabora nacionalnih medijev ozaveščala o nevarnostih sonca in melanomu.

S televizijskih zaslonov nas bosta prvič nagovarjala glavna ambasadorja projekta Jure Košir in Mojca Mavec,  poleg njiju pa so se priključili tudi drugi znani Slovenci Bernarda Žarn, Ula Furlan in Petra Windschnurer.

"Sploh kdaj pomislimo, kaj vse je zapisano na naši koži? Vse pege, pegice, praske in grehi iz preteklosti. Koliko se je nabralo v vseh teh letih! Naša koža je naš najbolj izpostavljen organ in nekatere spremembe na njej so lahko nevarne. Tudi sama sem temu nekoč posvečala premalo pozornosti. Saj smo že tako odraščali, čim prej na sonce, navadno brez zaščite.

Zadnja leta redno hodim na pregled kože, že zaradi službe, ki me pogosto popelje v vroče kraje. Nikoli ne veš, kdaj bo en greh na koži preveč ..." je prepričana televizijska voditeljica Mojca Mavec, z njo pa se strinja tudi nekdanji smučar Jure Košir.

Ne smemo pozabiti na redno samopregledovanje kože

"Zavedanje nevarnosti pretiranega izpostavljanja soncu se mi zdi v današnjem času izjemno pomembno. Menim, da moramo o tem učiti že najmlajše. Kot poklicni smučar  sem veliko dni preživel na visokih nadmorskih višinah, kjer je vpliv UV-žarkov še veliko močnejši.

Najboljša preventiva je dobra zaščite kože, poleg tega pa ne smemo pozabiti na redno samopregledovanje kože. Deset minut na mesec vam lahko reši življenje."

Nekaj izkušenj je z nami delila tudi direktorica blagovne znamke La Roche-Posay Maja Mihelčič Kurent, ki spada med del izjemno svetlopolte populacije. Spominja se svojega otroštva, ko ozaveščenost ljudi o škodljivih vplivih sonca skorajda ni obstajala.

"Sonce je bilo neka čudovitega, opečena koža nekaj normalnega. Danes moja generacija nosi posledice takratnega nezavedanja škodljivih posledic. Melanoma je vse več in na žalost zgodbe nimajo vedno srečnega konca," pove Maja, ki je kot mama prvošolca in nadobudne štiriletnice še prav posebno občutljiva, saj se še danes preveč staršev ne zaveda, kako pomembno je pravilno ravnanje na soncu prav v otroštvu.

"Nastavljanje majhnih otrok neposredno soncu je absolutni 'prekršek' v pravilnem ravnanju na soncu, čeprav je skušnjava, da našega malega sončka ali sončico malo pogrejemo na prvih pomladnih žarkih, zelo velika. Senca, pokrivalo in zaščitno sredstvo z visokim zaščitnim faktorjem so obvezna oprema od prvih sončnih žarkov in vse do jeseni. Vsak dan. Ob sprehodih v mesto, na vrtu in seveda na počitnicah; v gorah ali ob morju."

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec

Nova Story že v prodaji

Story Story 19/2013

Story Story 19/2013, od 29. 04. 2013