Da je moda podobno kot glasba stvar interpretacije, nam je potrdila izjemna pianistka Zarja Vatovec, ki je estet v pravem pomenu besede. Del njenega razmišljujočega opusa je zaslediti tako v besedi kot v sliki, zato si vzemite trenutek in jo doživite na svoj način.
Kako gresta z roko v roki glasba in moda? Kako vi gledate na ta svet?
Tako kot modni oblikovalec s potrpežljivostjo, ambicijo in vztrajnostjo kreira svoje obleke, tako tudi jaz kot pianistka z domišljijo in perfekcijo kreiram svojo interpretacijo klasične kompozicije. Oboji smo esteti, ki s svojim slogom želimo publiko prepričati. Moda in glasbena umetnost živita v simbiozi, saj morata biti - vsaj po mojem mnenju - akustični izraz in vizualni nastop v harmoniji.
Ali se pri izbiri večerne obleke za nastope ozirate na modne smernice in kaj navadno izberete?
Če obleke ne izberejo sponzorji, izbiram glede na to, kje, kdaj in tudi kakšen repertoar igram. Kot solistka si za večerne obleke v pomembnih koncertnih dvoranah ponavadi oblečem elegantno, dolgo večerno obleko. Ko so na programu jutranje matineje, se raje odenem v svetlejše in lahkotnejše obleke do kolen. Ob izvedbi baročne glasbe, polne ornamentov, nastopim v mističnih barvah in čipkah. Da pa drzni tango še bolj poudarim, se najraje oblečem v 'Valentino red' obleke. Tudi rdeče šminke nikoli ne pozabim. V komorni zasedbi pa je bonton oblačenja nekoliko drugačen. V tej kategoriji izbiram temnejše, in ne toliko pompoznih kreacij. Vsak dogodek ima svoj protokol, ki ga upoštevam.
Kdo je vaš glasbeni idol in ali se tudi z modnega stališča zgledujete po tej osebi?
Moji glasbeni idoli so predvsem moški, kot so Grigory Sokolov, Krystian Zimerman in Arthur Rubinstein, ki jim obleka ni v ospredju, zato se v modi raje zgledujem po francoski igralki in Yves Saint-Laurentovi muzi Catherine Deneuve ter izredno humani in naravno lepi Audrey Hepburn - njena drža in eleganca se ne odražata le v njenem slogu oblačenja, temveč tudi v njenem značaju in dejanjih. Zame je to prava eleganca.
Kako bi opisali svoj slog oblačenja, kadar ne nastopate?
Na klasičnem oddelku akademije za glasbo in umetnost v Bernu, kjer ravno zaključujem magisterij, se študentje najraje oblečemo v ležerno eleganco. Kot umetniki moramo biti vedno reprezentativni.
Poletje se približuje, zato me zanima, kakšen je vaš poletni stajling?
V Ženevi, kjer živim in ustvarjam, rada zahajam na krajše delovne oddihe v tukajšnjo marino, zato mi je 'marine/nautical style' za take priložnosti še posebej pri srcu. To okolje in slog me spominjata na slovensko Obalo, od koder izhajam.
Kateri kosi v vaši omari so večni?
Po Lagerfeldovem nasvetu imam v omari več malih črnih oblekic. Velikokrat si jih nadenem za obisk gledališča, koncerta in koktajl sprejemov v finančnih krogih, ki se jih s partnerjem udeležujeva.
Podpirate trajnostno modo ali nakupujete sproti?
Eko oziroma trajnostno modo podpiram predvsem pri nakupu spodnjega perila.
Brez česa modnega enostavno ne gre?
Brez kvalitetnega make-upa in dobrega francoskega parfuma.
Vam je posebej pri srcu kateri slovenski oblikovalec in zakaj?
Všeč so mi unikatni čevlji Alje Novak Viryent. Zelo dobra se mi zdi njena ideja za sodobno uporabo prelepe idrijske čipke, ki je del slovenske kulturne dediščine. Omembe vreden je tudi velik uspeh vsestranskega oblikovalca Alana Hranitelja, ki je oblikoval kostume za predstavo Zarkana priznanega kanadskega cirkusa Cirque du Soleil. Obožujem njihove predstave.
Imate najljubše modno časovno obdobje, ki bi ga z veseljem obiskali?
Definitivno šestdeseta leta, saj so bile v tem obdobju norme, kot so ženstvenost, kultura komunikacije in eleganca, še posebno cenjene.
Napisala: Manja Plešnar
Fotografije: Ana Gregorič
Make-up in frizura: Sandra Pranjić za Sfumato Makeup
Stajling: Matevž Faganel & Katja Horvat
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču