Čistoča toaletnih prostorov na železniških postajah na visoki ravni, vendar ...

4. 6. 2018
Deli
Čistoča toaletnih prostorov na železniških postajah na visoki ravni, vendar ... (foto: profimedia)
profimedia

Vožnja z vlakom velja za enega od najbolj pomembnih delov v sestavljanki, imenovani trajnostna mobilnost. Potniški promet na železnicah se sicer prebija v ospredje, a žal zaenkrat še predvsem na papirju, zato so se na MIPOR odločili, da po lanskem ocenjevanju toaletnih prostorov ob slovenskih avtocestah tokrat preverijo, kako je s čistočo, opremo in ostalimi podrobnostmi v toaletnih prostorih na železniških postajah.

Svojo oceno so strnili v stavek: »Nenavaden je prizor, ko železničar leta 2018 na roke spušča zapornice pred prihodom vlaka. V nekako tako razvito obdobje sodijo tudi številni toaletni prostori, ki so jih obiskali.«

Očitno je, da oprema marsikje že desetletje in več doživela bistvene prenove.

V maju so obiskali 13 toaletnih prostorov, tako moških kot ženskih, na najbolj prometnih železniških postajah. Med obiskanimi toaletnimi prostori je najvišjo oceno prejelo postajališče v Laškem, saj je edini prejel skupno oceno zelo dobro, 6 jih je prejelo oceno dobro, 5 pa oceno povprečno. Vsi obiskani toaletni prostori so brezplačni za uporabo, a je včasih potrebno nekoliko detektivskega dela, da jih potrošnik najde, ponekod pa je za vstop potreben ključ. Blagajna, kjer ključ po navadi je, ni vedno odprta, pomaga lahko tudi prometnik, lahko pa se vam bo zgodilo tako kot predstavnikom MIPORja, ko v Borovnici do toaletnih prostorov niso prišli. Vsekakor je obisk izziv za invalide in starše z majhnimi otroki. Prostor s previjalno mizo so imele 3 ocenjevane postaje, poseben prostor za invalide pa 4 – a tu se zopet zaplete s ključi. V vseh primerih so vrata toaletnega prostora za invalide zaklenjena, nikjer ni informacije, kako in kje je mogoče priti do ključa.

Primerjalno ocenjevanje toaletnih prostorov na slovenskih železniških postajah je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si. Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Brez tople vode, papirja vedno dovolj

Oceno splošnega vtisa so podali takoj ob vstopu v toaletni prostor. »Še najmanj veselja smo imeli v Litiji, kjer so toaletni prostoru v starih zabojnikih ločeni od postajnega poslopja, in v Kranju. V obeh primerih so prostori izrabljeni, slabo razsvetljeni, v Kranju tudi močno popisani. Bi bilo pa pretirano reči, da niso bili čisti,« je komentiral ocenjevanje Boštjan Okorn in dodal: »V vseh toaletnih prostorih je dovolj umivalnikov, iz pip pa praktično vedno priteče zgolj hladna voda. Edina izjema je celjska železniška postaja, nekoliko manj hladno vodo smo začutili tudi v Litiji. So se pa povsod izkazali pri najpomembnejši opremi - prav v vseh kabinah smo našli dovolj toaletnega papirja.« Za intimnost je v toaletnih prostorih na železniških postajah poskrbljeno dovolj dobro, a daleč od tega, da bi bili lahko zadovoljni. Pisoarji so (pre)pogosto brez vmesnih pregrad (ali pa pregrade, ki bi preprečevala pogled iz skupnega prostora), kar na petih postajah pa so pogrešali ključavnice v kabinah.

Za zgled Laško, Kranj in Litija iz nekih drugih časov

Pod črto so toaletni prostori na železniških postajah vredni obiska, rahel smrad so zaznali le v Domžalah, Trbovljah in Ljubljani. Splošni vtis pa je zelo odvisen od tega, kdaj je bil prostor zadnjič resneje obnovljen. Zato ni presenetljivo, da so najboljšo skupno oceno dobili pred kratkim prenovljeni toaletni prostori na železniški postaji Laško. Na drugi strani so najslabšo oceno dobili zastareli toaletni prostori v Domžalah, Kranju, Litiji, Novemu mestu Kandiji in v Trbovljah, od katerih posebej izpostavljamo Kranj kot najbolj zanemarjen.

Za nami 24 primerjalnih ocenjevanj

»Za nami je izjemno pestro obdobje, saj smo preteklih 24 mesecev prav vsak mesec predstavili nove rezultate primerjalnih ocenjevanj. Ocenjevali smo široko paleto izdelkov in storitev – od otroških kašic, tuninih paštet, do klicnih centrov bank in hranilnic ter zavarovalnic, ocenili smo sposojevalnice smuči ...,« je poudaril Boštjan Okorn vodja programa pri MIPOR in dodal: »Veseli nas, da smo z izbranimi temami uspeli izpostaviti slabe prakse pri označevanju izdelkov, saj smo prepričani, da smo prispevali delček k bolj jasnim in razumljivim označbam, izpostavili smo tudi sporne prakse pri sklepanju pogodb s telekomunikacijskimi operaterji in slabe prakse pri klicnih centrih. S tem, ko smo s prstom pokazali na konkretne ponudnike, smo bili deležni zanimivih reakcij tako s strani ponudnikov kot potrošnikov. Predvsem pa se je izkazalo, da potrošniki tovrstne informacije potrebujejo, da so jih v pomoč pri prepoznavi spornih praks, hkrati pa so jim tudi v pomoč pri informirani izbiri.«

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju