21. 10. 2020, 14:33

Intervju z Robertom Rolihom: kakšen naj bo sodobni marketing, da bo učinkovit

V tokratnem pogovoru z Robertom Rolihom iz Akademije Panta Rei nas je zanimalo, kako marketing kar najbolje prilagoditi času, v katerem živimo, da je ta lahko učinkovit in uspešen. Tak, ki pripomore k hitrejšemu in lažjemu pridobivanju strank, rasti podjetja in seveda dobičkom. 

Živimo v novi resničnosti in času, ko so sistemi digitalizirani, in temu se je seveda moral prilagoditi tradicionalni marketing. Katere so glavne alternative, s katerimi se morajo soočiti podjetja, če želijo biti uspešna v novi resničnosti?

Marketing je lahko učinkovit le v primeru, ko z njim dosegamo svoje ciljne skupine. V zadnjem desetletju se seveda ljudje vedno več zadržujejo na internetu in na družabnih omrežjih. Zato seveda nekatere tradicionalne poti do kupcev, ki so delovale v preteklosti, ne delujejo več oz. niso več stroškovno učinkovite. Zato podjetja, ki niso stalno na tekočem glede razvoja interneta in družbenih omrežij, le s težavo ustvarijo učinkovite oglaševalske kampanje. Predvsem pa je potrebno pri tem veliko eksperimentirati. Pri spletnem marketingu obstaja veliko možnosti, kako dosegati ciljne skupine: Facebook, Google, Youtube, Instagram, TikTok, LinkedIn … In le s testiranjem številnih možnosti in različnih oglasnih formatov na njih lahko ugotoviš, katere so zate lahko učinkovite.

Kaj konkretno je imelo v sodobnem svetu največji vpliv na potrebo po spremembi marketinškega in prodajnega pristopa?

Definitivno spremembe v vedenju ljudi. Ljudje iščemo informacije drugače, kot smo jih v preteklosti, in kupujemo drugače, kot smo v preteklosti. Pred 20 leti smo lahko za pred nakupno raziskovanje uporabljali revije, pred petimi leti iskalnik Google, danes pa YouTube. Tehnologija gre naprej, mediji se razvijajo in ljudje iščemo vedno najbolj hitre in učinkovite načine, da pridemo do relevantnih informacij. Kot podjetja moramo biti vedno na tekočem s temi spremembami.  

Kateri naj bodo prvi trije koraki oziroma osnove podjetja, če želimo nekoč ustvariti lepe dobičke?

Najprej mora biti podjetje usmerjeno h kupcem. Po mojem mnenju je eden od najpomembnejših razlogov za propad podjetij to, da vodstvo oz. podjetnik razmišlja preveč o sebi in premalo o svojih kupcih in njihovih potrebah. Razlog, da si v podjetništvu, je to, da rešuješ probleme strank, in ne to, da želiš nekaj zaslužiti. Denar je seveda pomemben, vendar je posledica.

Druga stvar, ki bi jo izpostavil, je, da si moraš dati na papir (ali v Excel) nekaj številk. Kakšni so stroški poslovanja, kolikšna je razlika v ceni, koliko moram prodati, da bom na zeleni veji? Tako kot je pomembno biti finančno pismen v zasebnem življenju, je treba razumeti tudi podjetniške finance.

In tretja stvar je zavedanje, da boš zelo težko vse naredil sam. Precej hitro se moraš na podjetniški poti naučiti delegirati naloge, saj boš drugače preobremenjen z birokracijo in malenkostmi in ti ne bo uspelo delati stvari, ki so pomembne.

Konkurenca je danes na trgu vedno večja. Kako uspeti med vsemi temi ponudniki na trgu?

Če obvladaš marketing, je to lahko izjemna odskočna deska na trgu. Običajno velika večina konkurentov v neki niši ponuja podobne produkte ali storitve na podoben način. Naša naloga pa je, da se seveda razlikujemo od te sivine. Na trgu si moraš najti neko konkurenčno prednost, ki strankam prinaša veliko vrednost, in jo nato fanatično izvajati in komunicirati v svojem marketingu. Danes je pri marketingu ključnega pomena, da si nekaj posebnega. Visoka kvaliteta je namreč že samoumevna.

Trend tehnološke podprtosti marketinga in prodaje narašča. Kaj konkretno to pomeni za podjetje, katere so najpomembnejše sodobne tehnološke rešitve?

Če pogledam svoje podjetje, lahko rečem, da nam uporaba sodobne tehnologije omogoča globalno poslovanje, ki poteka 24 ur na dan, 7 dni na teden. Naši oglasi se pojavljajo po vsem svetu in vabijo potencialne stranke, da se udeležijo našega brezplačnega webinarja. Webinar je avtomatiziran in deluje non-stop tako v Singapurju kot na Švedskem ali v Kanadi. Naročila strank, ki kupijo prek webinarja, se avtomatično obdelajo, online tečaji, ki jih stranke kupijo, se jim avtomatično dodelijo in vsa začetna komunikacija s strankami se odvije avtomatično. Pri tem uporabljamo med seboj povezane tehnologije, kot so sistem za izvajanje avtomatiziranih webinarjev, sistem za online tečaje, sistem za online sprejemanje plačil, sistem za vodenje baze strank (CRM), sistem za obveščanje strank po e-pošti in tako naprej. Danes je tehnologija tako zmogljiva, da ti lahko mimogrede prihrani na tisoče ali deset tisoče evrov stroškov v kateremkoli mikro ali malem podjetju. Samo dovolj moraš biti radoveden, da jo spoznaš in začneš uporabljati.

Verjetno je treba v imenu rasti in boljšega dobička v proces sprememb vključiti celotno podjetje? Kje začeti?

Pri sebi. Če želiš imeti uspešno podjetje, moraš biti najprej ti usmerjen v stranke. Najprej se moraš ti stalno izobraževati. Najprej moraš biti ti odprt za nove ideje. Vodimo vedno z zgledom in naši zaposleni bodo vedno počeli stvari na takšen način, kot jih počnemo mi.

Robert Rolih je mednarodni bestselling avtor knjige The Million Dollar Decision, evropski javni govorec leta 2015 po izboru Professional Speakers Academy iz Londona ter ustanovitelj Akademije Panta Rei. Člani njegovih plačljivih programov o investiranju prihajajo iz več kot 40 držav, oder pa si deli z največjimi predavateljskimi zvezdami sveta, kot so Jack Canfield, Gary Vaynerchuk, Dr. John Grey, Brian Tracy in drugi.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord