1. 3. 2017, 15:41 | Vir: STA

Lani manj slovenskih kampanj množičnega financiranja, a več uspešnih!

Anže Malovrh/STA

V okviru 39. Startup Cafeja so gostovali poznavalec startup scene in crowdfundinga Žiga Berce, pridružili so se mu Damir Islamović iz ekipe MAG-LEV Audio, ki je lani zbrala največ sredstev med slovenskimi projekti in Nik Vene iz ekipe iz ekipe NV Holders, ki se je prvič na Kickstarterju predstavila lani.

Slovenski startupi so lani na treh priljubljenih platformah za množično financiranje iskali 1,3 milijona evrov, zbrali pa skupno skoraj 1,8 milijona evrov. Zagnali so manj kampanj kot v letu 2015, a so bili uspešnejši.

To kaže, da so startupi vedno bolj informirani, je na Startup cafeju najprej povedal poznavalec množičnega financiranja Žiga Berce.

Slovenski startupi so v lanskem letu na platformah Kickstarter, Indiegogo ter Adrifund zagnali 80 kampanj, od katerih jih je bilo uspešnih skoraj 40 odstotkov.

"Kampanje se izboljšujejo, ljudje vedno bolj vedo, kaj delajo ter se na kampanjo dobro pripravijo," je o razlogih za večjo uspešnost danes povedal Berce.

Lanske slovenske kampanje, v katerih je bilo podeljenih 760 nagrad, je podprlo 16.000 ljudi. Med kategorijami, v katere se slovenske kampanje uvrščajo, podobno kot v preteklih letih prevladujeta tehnologija in dizajn, ki sta hkrati tudi najbolj obiskani kategoriji na omenjenih platformah.

Slovenski projekti so bili najmanj uspešni na platformi Indiegogo, kar je Berce pripisal preprostemu postopku vzpostavitve kampanje, ki ne zahteva veliko priprav ali finančnega in časovnega vložka. Večina ljudi se zato po njegovi oceni na Indiegogo kampanjo ne pripravi v zadostni meri, posledica pa je manjša uspešnost.

Kot je opazil Berce, se vedno več ljudi za množično financiranje odloči z namenom pridobitve zagonskega kapital ali dodatnih sredstev za lansiranje produktov, pa tudi za testiranje produkta, a ne več zaradi zaslužka. Vedno več pa je tudi tistih, ki so se na platformi za množično financiranje v preteklosti že predstavili.

Med njimi je tudi mladi podjetnik Nik Vene, ki se je na Kickstarterju prvič predstavil lani, trenutno pa je sredi druge uspešne druge kampanje, v kateri zbira sredstva za inovativno držalo za srajce S-holder. Doslej je zbral že več kot 83.000 dolarjev oziroma skoraj 78.000 evrov ter s tem za skoraj 2000 odstotkov povečal prvotno zadani cilj 5000 dolarjev.

Vene je na dogodku predstavil svoje izkušnje s kampanjo, svoj pogled in nasvete pa je delil tudi Damir Islamović iz ekipe MAG-LEV Audio, ki je lani za prvi lebdeči gramofon na svetu zbrala zbrala več kot 520.000 evrov ter tako postala najuspešnejša Kickstarter kampanja lanskega leta.

Preden se lotijo kampanje je naloga startupov, da vedo, koga naslavljajo in kje ga najdejo, šele nato naj gredo v množično financiranje, je izpostavil Berce. Kickstarter ali Indiegogo sta namreč po njegovem mnenju predvsem medija, prek katerih izdelek dobi dodatne podpornike. Teh je navadno 30 odstotkov, za ostalih 70 odstotkov pa moraš prek marketinga poskrbeti sam, je menil.

Berce je za konec vsem, ki razmišljajo o kampanji za množično financiranje, še svetoval, da pred lansiranjem kampanje pridobijo čim več informacij, se povežejo s tistimi, ki so to izkušnjo že prestali ter se udeležijo kakšnega srečanja za startupe in podjetnike, na katerem lahko pridobijo koristne nasvete.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord