7. 7. 2018, 21:53 | Vir: STA

Nagrado za režijo na festivalu v Karlovyh Varyh dobil Olmo Omerzu

profimedia

Slovenski režiser Olmo Omerzu je na 53. filmskem festivalu v Karlovyh Varyh prejel nagrado za režijo koprodukcije Zimske muhe. Opažena je bila tudi Sonja Prosenc, druga slovenska režiserka v uradnem tekmovalnem programu. Za film Zgodovina ljubezni je dobila posebno omembo žirije. Veliko nagrado kristalni globus je dobil romunski režiser Radu Jude.

Omerzu je za zgodbo, ki prikazuje proces spreminjanja naivnih sanj in iskanje nove perspektive realnosti, poleg nagrade za režijo - pred dvema letoma je isto nagrado v Karlovyh Varyh prejel Damjan Kozole za film Nočno življenje - dobil tudi posebno omembo ekumenske žirije, so po zaključni slovesnosti sporočili s festivala.

Njegov film ceste spremlja navihanega, samozavestnega Maro in malce čudaškega Heduša, ki se odpravita dogodivščinam naproti v ledena prostranstva. Pripoveduje o izmuzljivih vezeh fantovskega prijateljstva ter neukrotljivi želji po doživetjih. Nastal je v češko-slovensko-poljsko-slovaški koprodukciji.

Film Sonje Prosenc pa sledi Ivi, ki med žalovanjem za materjo, umrlo v nesreči, odkrije njeno skrivno razmerje z opernim dirigentom Erikom. Ko preboli prvo razočaranje in občutek izdaje, ugotovi, da lahko z Erikom deli svojo izgubo. Film je nastal kot prva koprodukcija med Slovenijo, Norveško in Italijo, z avtorji in igralci iz vseh treh držav.

Glavno nagrado žirije, kristalni globus, vreden 25.000 dolarjev, je prejel romunski režiser Radu Jude za koprodukcijski film I Do Not Care If We Go Down in History as Barbarians (v prostem prevodu Ni mi mar, če se zapišemo v zgodovino kot barbari). Ljubljenec filmskih festivalov si je za naslov romunsko-češko-francosko-bolgarsko-nemške koprodukcije izbral izjavo iz političnega govora, ki je podprl brutalni pokol na vzhodni fronti Evrope med drugo svetovno vojno. Dogodek so nekateri zgodovinarji pozneje označili za predhodnika holokavsta.

Film je, kot je zapisal Hollywood Reporter, postavljen v današnjo Romunijo, njegov ton pa je igriv, kot je značilno za režiserja, ki se vsebini približa s svojim značilnim ironičnim humorjem in ostrim očesom za napačno, pomanjkljivo človečnost.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord