Mali vodnik poslovnega obdarovanja

Mali vodnik poslovnega obdarovanja (foto: Profimedia) Profimedia
18. 9. 2018 | Promocijsko sporočilo

V zasebnem življenju drug drugega redko obdarujemo brez razloga. To še veliko bolj velja v poslovnem svetu. Poslovno obdarovanje ni samo del poslovnega bontona, pač pa je tudi eden izmed ključnih načinov negovanja poslovnih odnosov in izkazovanja pozornosti poslovnim partnerjem. Zato je toliko bolj razumljivo, da poslovna darila izberemo zelo premišljeno, obdarovanje pa v naprej načrtujemo. Tukaj je nekaj praktičnih nasvetov kdaj, kako in kaj izbrati za poslovno darilo.

Darila nasploh se razlikujejo po svojem namenu in načinu kako jih podarimo. A morda najprej pojasnimo razliko med poslovnimi in promocijskimi darili. Del poslovne strategije, poslovnih odnosov in promocije kulture lastnega podjetja odražajo poslovna darila. Slednja lahko imajo, če so pravilno načrtovana, za samo podjetje tudi promocijsko in informativno poslanstvo, saj jih lahko opremimo z

logotipi ali drugimi vsebinami, ki pa morajo biti prej diskretne kot že na daleč vidne. Nalogo oblikovati vtis o podjetju ter seznanjati z njegovo storitvijo in/ali izdelki, imajo promocijska darila. Z njimi boste lahko opozorili na prednosti in značilnosti vašega podjetja oz. blagovnih znamk. Bolj podrobno si lahko razliko preberete v blogu Promocijska darila ali poslovna darila? Kakšna je razlika in katera so primerna za vas? 

Obstaja primeren čas za obdarovanje?

Zagotovo in to ni samo v času decembrskih praznikov, ko podjetja zaključujejo svoje poslovno leto. Po protokolu lahko poslovna darila podarite kadarkoli med letom ob:

• posebnih priložnostih kot so sklenitev novega posla,

• ob jubileju poslovnega partnerja in/ali njegovega podjetja,

• ob odprtju novih poslovnih prostorov, oddelkov, poslovnih centrov,

• po uspešno zaključenih aktivnosti ali projektih,

• ob rojstvu otroka, poroki ali večjem osebnem dosežku oz. prelomnici vašega poslovnega partnerja.

Da se izognete morebitnim neprijetnostim, je darila najbolje izročiti ob posebnih dogodkih kot so proslave, slavnostne akademije ali poslovne večerje. Darilo pa izročite s kratkim nagovorom in čestitko ob zaključku srečanja. Pri tem nikar ne pozabite na organizacijsko hierarhijo in nenazadnje tudi na pravila zavijanja poslovnih darila. Nekatera poslovna darila kot so slike in rože namreč ne zavijamo, vsa ostala pa naj bodo zavita v enobarvni papir ali shranjena v darilni embalaži brez pentelj in drugih posebnih dodatkov.

promocijska darila

Kako izbrati poslovno darilo?

Sodobni marketing narekuje individualno obravnavo in personalizacijo na vseh področjih. Tako kupcem, kot tudi poslovnim partnerjem, moramo dati občutek, da jih nagovarjamo direktno in smo osredotočeni samo na njih. Med drugim jim s tem izkažemo spoštovanje in hvaležnost za odlično sodelovanje, dolgoročno zvestobo in odlične poslovne odnose. Kupcem pa pokažemo, da jih cenimo. Tudi so poslovna darila odlična priložnost za kreativnost

Ker tako gradimo in vzdržujemo dolgoročen odnos in zvestobo, je pomembno, da ne podarjamo vedno iste izdelke. Če pa že spadate med tiste, ki radi izbirate določene izdelke za poslovna darila bodite pozorni, da vsako leto izberete drugačno barvo in obliko oz. design. Najboljša odločitev pa bi seveda bila, da se svoje poslovne partnerje presenetite in naslednjič za darilo izberete nekaj popolnoma drugačnega. S tem jih ne boste samo prijetno presenetili. Tako izbrano darilo si bodo še posebej zapomnili.

Kaj podariti?

Prvo pravilo – darilu zmeraj dodajte zgodbo. Tako po darilo postalo veliko bolj osebno in posebno. Zgodba je lahko povezana s podjetjem, njegovo zgodovino, nastankom, prelomnicami v poslovanju in podobno. Torej še preden začnemo z iskanjem darila opravimo najprej ´domačo nalogo´. Pozanimajmo se o delu in konjičkih svojega poslovnega partnerja. Več kot bomo vedeli o njihovih interesih in osebnih ter poslovnih značilnostih, lažje bomo izbrali pravo poslovno darilo zanj.

Gre torej za sporočilo, kot je na primer tisto, ko:

• poslovnem partnerju, ki je navdušen tekač podarite personalizirano tekaško majico za naslednji maraton,

• ljubitelju umetnosti podarite vstopnice za gledališče ali pohod po muzejskih razstavah,

• ljubitelju vina podarite unikaten set odpiračev, posebno posodo za dekantiranje vina ali nekaj izbranih buteljk.

Takšna darila poslovnim partnerjem povedo, da jih poznate, ste pozorni na njihove hobije in interese ter ste si vzeli čas za izbiro darila.

promocijska darila

Naredite seznam

Ko se boste lotili oblikovanja seznama ljudi, ki jim nameravate obdariti, ob poslovnih partnerjih nikar ne pozabite tudi na tiste, ki niso sicer nimajo vodstvenih oz. odločevalnih funkcij v podjetju, a ste z njimi poslovno vseeno tesno povezani. To so na primer izvajalci na terenu, vodje oddelkov ali poslovni sekretarji. Ni ga direktorja, ki ne bi bil zadovoljen, če njegov posloven partner pokaže, da ceni tudi njegove zaposlene. Seveda so darila zanje lahko nekoliko skromnejša, a kljub temu s skrbjo izbrana. Zagotavljamo vam, da vam bo tak pristop v prihodnosti odprl dodatna vrata in še izboljšal vaš odnos s poslovnim partnerjem.

Kaj nikoli ne podarjamo poslovnim partnerjem:

• darilo, ki so kakor koli povezana z letnico rojstva (posebej ne ženskam),

• darilo, ki je povezano z razmerjem med spoloma,

• darila kot so kravate, rute ali ovratni šali,

• parfume in kozmetične izdelke nasploh.

Finančni okvir

V poslovnem svetu velja nekakšno nenapisano pravilo, da na začetku poslovnega sodelovanja podarjamo darila manjših vrednosti, ki so pokazatelji vrednost našega podjetja ali organizacije. Poslovnim partnerjem, ki jih dobro poznamo in s katerimi dolgoročno dobro delamo, pa lahko podarimo darila nekoliko večjih vrednosti, ki so povezana z vrednotami in hobiji našega poslovnega partnerja. Če ne želite, da bi vaši poslovni partnerji zaradi prejetih daril plačali davek, njihova vrednost ne sme presegati 42 EUR. Če bo vaše darilo presegalo to vrednost in poslovnemu partnerju ne boste želeli povzročiti škode, boste zanj morali poravnati akontacijo dohodnine v višini 25 % od vrednosti darila. Darila, ki pa jih imate namen podariti svojim zaposlenim, ne smejo presegati vrednosti 13 EUR.

promocijska darila

Poslovna darila so lahko učinkovita reklama

Industrija promocijskih izdelkov je velika in raznolika, kar dokazuje tudi oglaševanje, ki ga danes srečamo na prav vsakem koraku tako v poslovnem svetu, kot v zasebnem življenju. Za vse, ki dvomite o učinkovitosti poslovnih in promocijskih daril najprej dejstvo: promocijski izdelki so bili v letu 2017 uvrščeni na prvo mesto kot najuspešnejša oblika oglaševanja.

Po najnovejših raziskavah PPAI (PPAI - The Promotional Product Association International), so promocijski izdelki namreč izjemno učinkoviti ambasadorji vašega podjetja in blagovne znamke pri vseh generacijah.

In kaj je tisto, kar tako pozitivno deluje na prejemnike promocijskih in poslovnih poslovnih daril? Najboljši med njimi združujejo tri odlike: so zabavna, trendovska in funkcionalna. Ustvarjena in izbrana torej, da prejemnika navdušijo in razveselijo.

promocijska darila

Zgovorne številke raziskave PPAI:

• Se spomnite imena podjetja na promocijskem izdelku? 9 od 10 vprašanih je odgovorilo z DA!

• Se spomnite sporočila na promocijskem izdelku? 8 od 10 vprašanih je odgovorilo z DA!

• Ste se o podjetju od katerega ste prejeli pozanimali na spletu? 8 od 10 vprašanih je odgovorilo z DA!

• Ali je verjetnost, da boste poslovali s tem podjetjem večja? 83 % vprašanih je odgovorilo z DA!

• Vas zanima koko dolgo so potrošniki ostali v stiku z vašim promocijskim darilom oz. vašo reklamo? 81 % vprašanih potrošnikov je povedalo, da poslovna darila obdrži več kot eno leto!

• In še zanimivost: Kar 18 % potrošnikov darila obdrži celo več kot 11 let!

Vlaganje v promocijske izdelke in poslovna promocijska darila tako ni samo pridobivanje pozornosti strank in poslovnih partnerjev, pač pa vlaganje v vrednote in lojalnost. Pri izbiri poslovnih promocijskih daril imejte v mislih želje, hobije in potrebe vaših poslovnih partnerjev ter bodite kreativni. Za vas sledimo najnovejšim trendom na področju poslovnih in promocijskih daril. Našo bogato ponudbo preverite na Habeco.si, kjer vam bomo z veseljem pomagali izbrati poslovna darila, ki se bodo primerno razlikovala glede na cilj poslovne komunikacije, ki ga želite doseči.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri