Gregor Gazvoda in Valentina Radič - njuna strast je kava!

17. 11. 2017 | Vir: Lady
Deli
Gregor Gazvoda in Valentina Radič - njuna strast je kava! (foto: arhiv Štartaj Slovenija)
arhiv Štartaj Slovenija

Kava in kolesarstvo gresta z roko v roki, pravi profesionalni kolesar Gregor Gazvoda, ki se ponaša s številnimi zmagami, še vedno je viceprvak v vožnji na čas in upa, da bo prihodnje leto osvojil že šesti naslov. Z ženo Valentino Radić sta svoje znanje in ljubezen do kave pretopila v podjetje Iconic, v okviru katerega pražita in prodajata visokakovostno kavo.

Najkakovostnejša kavna zrna rastejo samo v posebnih mikroklimatskih razmerah nad 1.000 metri nadmorske višine. To kavo uvršča v sam vrh najboljših na svetu, ki obsega zgolj devet do 13 odstotkov svetovne proizvodnje kave. Zaradi skrbnega ročnega obiranja in strokovnega praženja lahko v kavnih zrnih Iconic okusite edinstvene okuse, ki poudarjajo naravno aromo vsakega kavnega zrna.

Ob pitju kave se boste zato sprehodili med čokoladnimi, zemeljskimi, lešnikovimi, sladko-sadnimi in cvetnimi okusi. Izbirate lahko med kavnimi zrni iz treh držav. Kava, pripravljena iz kavnih zrn iz Hondurasa, vas bo razvajala s priokusom po praženih mandljih, karameli, čokoladi ter s sadno noto breskve in rumene slive. Kava, pripravljena iz kavnih zrn iz Etiopije, vas bo nežno začarala z notami rumenega sadja, karamele in zelišč. Kava, pripravljena iz kavnih zrn iz Brazilije, pa vas bo prepričala s polnim, intenzivnim okusom in z aromo temne čokolade, mandljev ter rumenega koščičastega sadja. Svojo najljubšo kavo Iconic lahko kupite v megamarketih Interspar v zrnih ali že mleto, pripravite pa si jo lahko na vam najljubši način. Primerna je za turško kavo, espresso, french press in druge načine priprave. Po oddaji Štartaj, Slovenija pa Pop TV smo se o kavi pogovarjali z Valentino in Gregorjem, ki sta postala že prava specialista za kavo.

Od kod vajina ljubezen do kave? Sta jo oboževala že prej ali je postala vajina skupna strast?

Ljubezen do kave se je pri Gregorju začela prebujati na začetku kolesarske kariere. Zelo kmalu pa je postala njegova strast, saj si je kupil prvi aparat za pripravo kave, mlin in potrebno opremo, postajal je vse bolj zahteven pri izbiri kave. Zaradi kolesarskih dirk je veliko potoval in se izobraževal o kavi, tako je spoznal 'specialty coffee' (termin za visokokakovostno kavo, njeno obdelavo, praženje in pripravo), ki ga je popolnoma prevzela. Do takrat na kavo ni gledal kot na buteljčno vino, saj ni vedel, da lahko tudi v kavi okušaš popolnoma naravne arome in okuse po npr. čokoladi, suhem sadju, jagodičevju, karameli itd. ... Seveda samo v takšni, ki je visokokakovostna (arabica), ni mešanica in raste v posebnih mikroklimatskih pogojih nad 1.000 metri nadmorske višine. Sama sem kavo poskusila že kot otrok, pri sedmih letih, sicer zelo mlečno (domače mleko z veliko smetane, ki je kavo naredilo še posebej sladko in kremasto) pri babici, ki je kavo sama tudi pražila (podobno je bilo tudi pri Gregorjevi babici, ki je imela vaško kavarno). Pri njej je vedno tako dišalo po kavi, da sem jo želela poskusiti in sem pri tem tudi trmasto vztrajala, dokler je nisem dobila. Ob Gregorju pa sem začela na kavo gledati kot na napitek, ki ni samo del druženja, ampak je lahko tudi zelo dober in koristen.

Gregor, ste profesionalni kolesar. Katere uspehe ste dosegli, se še ukvarjate s kolesarstvom?

Imam zmage na UCI-kategorijah 2., 1. in HC-kategorije, petkrat sem postal državni prvak v vožnji na čas (kronometer) v kategoriji Elite, nastopil sem na desetih svetovnih prvenstvih, sredozemskih in evropskih igrah. Z zmago na etapni dirki ekstra kategorije v kitajski provinci Činghaj pa sem dosegel uspeh kariere. Dirkal sem v tujih klubih najvišjega razreda in nastopil tudi na Giro d'Italia, dirki po Flandriji, na dirki Paris-Roubaix ... Sem viceprvak v vožnji na čas in upam, da prihodnje leto osvojim svoj šesti naslov.

Kako sta povezana kava in vrhunski šport?

Težko odgovorim, kako je z drugimi športi, vsekakor pa je zelo tesno povezana s kolesarstvom. Kolesarji so že tradicionalno veliki ljubitelji kave, ki je bila s tem športom povezana tako rekoč od samega začetka. Faema je podjetje, ki je izumilo kavne aparate za espresso, kot jih poznamo danes, je pa tudi kultna kolesarska ekipa, ki je med letoma 1955 in 1969 krojila sam svetovni vrh. Kolesarski šport je močno zaznamovalo tudi podjetje Saeco, v zadnjem času pa Segafredo in Rocket. Definitivno je kava nekakšno poživilo, ki mora biti kakovostno zaradi želodca in splošnega počutja – torej 'specialty coffee'.

Koliko skodelic kave spijeta na dan? Koliko jih je priporočljivo spiti?

Zelo različno. Tudi pri nas mine kak dan povsem brez kave. So pa dnevi, ko je popitih skodelic veliko! Sicer ne gre za kvantiteto, ampak za kvaliteto, pa vendar uživamo v pokušinah (cuppingih) novih kav. Po raziskavah sodeč, naj bi bilo za zdravega odraslega človeka priporočljivo zaužiti do pet skodelic kave na dan.

Zakaj sta se odločila za proizvodnjo kave?

Za lastno pražarno sva se odločila leta 2014, ker v Sloveniji ni bilo mogoče dobiti res vrhunske sveže pražene kave, kot smo jo poznali iz tujine. Praženje je v celotnem procesu priprave kave verjetno najbolj zahteven del in kot tak tudi najbolj privlačen. Po številnih izobraževanjih v tujini pa je bil čas tudi za prakso.

Njuna strast je kava

Kje poteka proizvodnja vajine kave? Kako jo dobita iz oddaljenih krajev?

Kavo praživa v Trbovljah, dobivava jo z ladijskim prevozom v vrečah 'grain pro', ki so spravljene v vreče iz jute in praktično nepredušno zaprte. Sam prevoz kave je lahko uničujoč, saj se vremenske razmere na morju zelo močno in hitro spreminjajo. Letalski prevoz zaradi nihanja v tlaku in vlagi še bolj uniči kavo. V pridelek take kakovosti je vloženega izjemno veliko dela in truda in nesmiselno bi bilo to zavreči zaradi transporta.

Kako in zakaj sta se odločila za podjetništvo?

Grega je pravzaprav podjetnik, odkar je postal profesionalni športnik, saj oboje zahteva veliko trdega dela, znanja in samodiscipline. Do podjetništva naju je pripeljala usoda – splet okoliščin in zložen mozaik, ki ti da potrditev ter pogum, da poskusiš nekaj novega. Projekt Štartaj Slovenija pa je pomemben mejnik v najinem podjetništvu in za to sva izjemno hvaležna.

Sta spremljala prejšnjo sezono oddaje Štartaj, Slovenija? Zakaj sta se letos odločila za sodelovanje?

Oddaja Štartaj, Slovenija ni le oddaja, temveč je odlično zasnovan projekt, ki dejansko pomaga podjetnikom, da: lansirajo svoj izdelek (če ga še niso) na trg; da dosežejo prepoznavnost doma in v tujini ter da se naučijo/mo sodelovati z izkušenimi in velikimi trgovci, kot je Spar Slovenija. V tem sva videla odlično poslovno priložnost, ki pomeni časovni preskok v napredku podjetja, želiva povedati, da bi za isti rezultat potrebovala več kot pet let, če ne bi sodelovala pri projektu. Prejšnjo sezono sva spremljala, kolikor nama je čas dopuščal, predvsem zaradi pivovarne Knap, ki je tudi iz Zasavja. Ko sva spoznala koncept oddaje, pa sva bila navdušena.

Besedilo: Eva Jandl // Foto: arhiv Štartaj Slovenija

Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del