Uspeh je mogoče zgraditi iz neuspeha.
Povedano drugače – poslovno pot je mogoče začeti ob izgubi službe, začenši s prodajo dveh avtomobilov in nakupa 15 let stare škatle, kot ji pravita. Jure in Vanja Rainer pišeta zgodbo o uspehu, o izdelku s sporočilnostjo – naravnih šamponih 4KIDSANDUS, ki niti sami niti z embalažo ne onesnažujejo okolja. “Sporočilo otrokom, da obstaja velika možnost selitve v drugo državo, naju je streznilo. Iskren otroški jok nemoči in obupa je prepričal, da poskusiva z lastnim podjetjem. Znanje je bilo, volja tudi. Pa dajva, sva si dejala.”
Vrsto let sta delala v gospodarstvu, vsak v svoji panogi. On v papirno-kemični industriji, ona v mrežnem marketingu enega izmed največjih podjetij v Sloveniji. Vanja je ekonomistka, Jure pa kemik. Kreativnost, inovativnost, ekskluzivnost – samo kot zanimivost: ste vedeli, da zna papir za bankovce na svetu izdelati le približno 700 ljudi? – niso le posledica njegove radovednosti, želje po razvoju in veselja, ampak izhajajo iz pretekle poklicne poti. Vsi ti drobci, povezani v celoto izkušenj, jima danes koristijo. Zagotovo se še nista izpela in bosta iz rokava potegnila še kakšnega asa.
► Jure in Vanja, predstavitev na spletni strani začenjata s stavkom: “Verjamemo v moč narave …” Sta do te ideologije prišla šele s tem projektom ali tako razmišljata že od nekdaj?
Jure in Vanja: Oba sva mladost preživljala na deželi in bila tesno povezana z naravo. Ko sva se zaradi razmer, v katerih smo se znašli, odločila za proizvodnjo kozmetike, sva brez pomisleka sprejela odločitev, da se bova usmerila v izdelavo naravne kozmetike. Narava kljub številnim posegom vanjo še vedno najde ravnovesje.
► Pravzaprav sta se k pomoči narave zatekla zaradi atopijskega dermatitisa pri otrocih, zlasti hude oblike pri hčeri. Zamisel za izdelek je bila torej posledica lastne potrebe?
Jure in Vanja: Seveda so farmakološki kortikosteroidni pripravki pomagali, vendar je njihova uporaba za malčke zelo omejena. Na predlog pediatrinje sva doma po lastnem receptu izdelala mazilo, ki je na prizadetih mestih preprečevalo srbenje in izgubo vlage. S pomočjo narave sva zmagala. Mazilo seveda ni zdravilo, vendar je preprečilo hudo srbenje, posledično pa je tudi koža hitreje okrevala. Težave s kožo pri otrocih so se sicer pojavile že nekaj let pred ustanovitvijo podjetja, a ko se je z identifikacijo povzročitelja atopijskega dermatitisa z leti stanje umirilo, nisva razmišljala o ustanovitvi podjetja in izdelavi kozmetike.
► Danes gre za družinski projekt. Koliko vama pri njem pomagajo otroci?
Jure in Vanja: Otroci sodelujejo zgolj kot testni zajčki. (smeh) Seveda so vse izdelke, z izjemo dnevne pomlajevalne kreme, najprej preizkusili oni.
► Kakšno okolje je za vaju plodno za kreativnost?
Jure: Sam se odlično znajdem v kaosu. Lahko bi dejal, da takrat vedno potegnem najbolj racionalne in kreativne poteze.
► Zasledila sem, da se radi igrate z biokemijo in veselje iščete v razvijanju lastnih idej in testiranj v laboratoriju.
Jure: Počasi ni več časa za raziskave na celični ravni, še vedno pa rad prebiram članke, kako napreduje razvoj v tej znanstveni veji. V zadnjih letih veliko časa namenjam ne samo razvoju novih izdelkov, ampak razvoju samih postopkov, ki naravnim sestavinam v izdelkih omogočajo ohranitev čim večjega števila hranljivih snovi. Vsa testiranja potem s pridom uporabim pri snovanju novih formulacij in izdelkov.
► Je to tisto, kar je trenutno najlepše pri poslu, ki ga opravljata? Kaj vaju najbolj motivira na samostojni podjetniški poti?
Jure in Vanja: Besede spodbude in pohvale kupcev. Na promociji v Intersparu naju je obiskala gospa in se zahvalila: “Moram vaju objeti. Ves čas sem imela težave z lasiščem in dermatitisom. Končno sem našla šampon, ki ne draži lasišča, ne povzroča draženja in srbenja.” Najboljša motivacija, mar ne?
► Res. Sta med razvijanjem projekta tudi osebnostno zrasla?
Jure in Vanja: Morda bi bilo bolje vprašati najine bližnje. Meniva, da sva še vedno ista skromna, sistematična in mirna človeka, kot sva vedno bila. Morda pa sva dobila malce debelejšo kožo.
Fotografiji: Aljoša Rebolj
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču