Štartaj Slovenija Promocijsko sporočilo

Spoznajte Mirzo Ljubijankića in njegovo BeLife kombučo, ki osvaja Slovenijo!

6. 10. 2019
Deli
Spoznajte Mirzo Ljubijankića in njegovo BeLife kombučo, ki osvaja Slovenijo! (foto: Promocijski material)
Promocijski material

Kombuča je napitek, ki ga poznajo različne kulture sveta. Njegove korenine segajo 2000 let nazaj, pozitivni učinki pa veljajo še danes. A nihče pravzaprav natančno ne ve, od kod kombuča izvira, saj o tem obstaja več zgodb.

Začelo se je na Kitajskem ...

Prva zgodba o nastanku kombuče izvira iz Kitajske, in sicer že iz časa 220 let pred našim štetjem. Tamkajšnji prebivalci so bili izredno povezani z naravo, iz nje so črpali navdih in ustvarjali različne proizvode. Zgodba pravi, da so kombučo iznašli v času dinastije Qin. Takrat je imela več imen, eno je na primer goba rdečega čaja. Iz kitajščine naj bi izviral tudi drugi del besede kombucha, chá oziroma po kitajsko čaj. Skozi zgodovino so ljudje z menjavo načina življenja začeli opuščati to magično pijačo, ki so jo njihovi predniki pogosto izdelovali in uporabljali.

... in se razširilo po svetu!

Iz Azije se je kombuča s pomočjo trgovcev in njihovih poti najprej razširila v Rusijo. Znameniti osvajalec Džingiskan v svojih popotniških zgodbah iz 13. stoletja opisuje svoje srečanje s kombučo v Rusiji, kjer se je ohranila vse do 19. stoletja. Ta napitek je v Rusiji znan kot  čajni grib ali čajna goba. Primerjajo jo z zelo znano tradicionalno rusko pijačo z imenom kvass. Zgodovina ostaja človeštvu neizčrpen vir navdiha – tudi na področju prehranskih navad in napitkov.

Kombuča je spet postala del vsakdanjika

Prav tako kot ljudje je tudi kombuča del narave. Brez koristnih bakterij in drugih mikroorganizmov ne moremo preživeti. Za sodobni način življenja pa ljudje plačujemo svoj davek: pogosto smo izolirani od narave in pozabljamo živeti z njo. Da bi se ji vsaj malo približali, si pomagamo na različne načine, tudi s pitjem kombuče. V marsikaterem gospodinjstvu je tudi v sodobnem času postala del vsakdanjika, saj njeno pitje spodbuja razstrupljanje telesa, izboljša učinkovitost prebavnega sistema, kar pa povečuje odpornost imunskega sistema.

Imamo jo tudi pri nas – pravo slovensko kombučo!

V okviru projekta Štartaj Slovenija se na našem trgu predstavlja podjetje, ki izdeluje kombučo. Imenuje se BeLife, za njim pa stojita brata Zlatan in Mirza Ljubijankić, ki sta kombučo spoznala leta 2016 – in takoj ju je osvojila! Tako zelo, da sta se odločila trgu predstaviti svojo kombučo. Sicer sta si oba brata od nekdaj želela ustanoviti svoje podjetje in prav ta napitek ju je dodatno spodbudil k uresničevanju cilja. Mirza nam je zaupal, da imata podjetje od lanskega maja.

Njegov brat Zlatan uživa v prodaji in razvijanju podjetja, medtem ko je Mirza bolj tehnološki tip in je zato njegova energija usmerjena v proizvodnjo kombuče. Skupaj sta popolna ekipa in najboljša prijatelja, želela pa sta ustvariti nekaj, s čimer bi lahko ljudem pomagala do boljšega načina življenja.

Kako sta Mirza in Zlatan Ljubijankić dobila to podjetniško idejo?

Mirza Ljubijankić

Mirzi je kombučo predstavil prav brat Zlatan in preko njega je prišel navidih. "Ko sem prvič poskusil kombučo, nisem bil ravno navdušen, a že z naslednjimi požirki sem rekel: vau, to je noro!" nam je zaupal Mirza.

Od takrat so doma izdelovali kombučo in se ob tem zabavali. In Mirza je pomislil, da ima pravzaprav dobro podjetniško idejo. "Povezal sem ključne dogodke, ki so se mi zgodili do razvijanja ideje, in dejstva: zanimiv izdelek, ki ga je zelo malo na slovenskih policah, izdelek, ob požirku katerega sem doživel vau efekt, in neizmerno zadovoljstvo ob izdelovanju kombuče," razkrije.

Tako so začeli postavljati lastno proizvodnjo. Brata sta vedela, da na slovenskem trgu že obstajajo kombuče tujih proizvajalcev − lansirali so jih že pred leti, a niso bili uspešni, saj očitno pri nas še ni bil pravi trenutek. "Menim, da smo zadeli pravi čas za vstop na trg, saj dandanes ljudje iščejo drugačne izdelke in predvsem podpirajo domače proizvajalce," je prepričan Mirza. Kombučo, ki so jo naredili, je preizkusil pri prijateljih in znancih ter pozorno poslušal njihova mnenja.

"Vesel sem, da hočejo ljudje slišati mojo zgodbo"

In seveda je bil Mirza deležen številnih vprašanj o tem, kako je dobil tako idejo. Zavedal se je, da vsak, ki ustvarja nekaj novega, doživi take in drugačne komentarje. Sam pravi, da negativnih ni bilo, ampak je dobival spodbude iz svoje okolice. Tako je spoznal, da ljudje hočejo slišati njegovo zgodbo, kar ga je zelo veselilo.

Preden so kombučo poslali na trg, se je soočal s številnimi izzivi – kot marsikateremu podjetniku, ki se ukvarja s produkcijo, je bilo Mirzi jasno, da bo iskanje prave lokacije za proizvodnjo nekaj, kar mu bo vzelo precej časa. A mu je uspelo: "Obšli smo več kot 10 različnih lokacij in na koncu le našli pravega. Prostor je bilo treba opremiti, sam pa nisem natančno vedel, kaj potrebujem, pri tem mi je pomagal lastnik kamniške pivovarne."

Izzive je reševal tako, da je vključeval ljudi, ki imajo izkušnje na določenem področju, in tako prišel do prave rešitve. Nikoli ni obupal in pravi, da se je iz vsakega izziva naučil nekaj novega.

Uvrstitev med osmerico v Štartaj Slovenija se mu zdi kot VIP-vstopnica!

Tako pravi Mirza, ki je izjemno vesel, da se je BeLife kombuča uvrstila med Sparovo osmerico. Vsem trem partnerjem v projektu – podjetju Spar Slovenija, Formitasu in ProPlusu – je hvaležen za podporo in za to, da se lahko vsak dan nauči nečesa novega o podjetništvu. "Le tako lahko postaneš boljši," še doda. Dodatne informacije o BeLife kombuči so na voljo na spletni strani www.belife.si.

Ker se Mirza dobro zaveda moči družbenih omrežij, je informacije o njihovi kombuči mogoče najti tudi na Facebooku (BeLife Kombucha) in Instagramu (belifekombucha). 

kombuča

Vabljeni, da tudi vi spoznate ta fermentiran čajni napitek od blizu. Zakaj? Ker gre za rahlo gazirano pijačo, polno življenja!

  • Narejena je po tradicionalni metodi, po kateri so jo včasih delale naše babice.
  • Okus je na prvem mestu, saj je narejena iz pravih čajev.
  • Sestavine so 100-odstotno naravne in prijazne do vašega telesa.
  • Gre za slovenski izdelek, ki je z ljubeznijo narejen v lastni proizvodnji.
  • Pijača je osvežilna, polna vitaminov, bogata s pomembnimi vitamini in aminokislinami.
  • Je živa pijača, nepasterizirana in primerna za vegane.
  • In ne nazadje: gre za nizkokalorični napitek, saj je vsebnost sladkorja nizka.

V trgovinah Interspar dobite BeLife kombučo v treh okusih:

  • sadna pravljica
  • klasika
  • ingver in limonska trava

Odločite se za kombučo, ki vam po okusu najbolj ustreza. Poskusili smo jo tudi na našem uredništvu in ugotovili, da je njen okus res osvežilen, rahlo kiselkast in prijeten. Če smo ob tem naredili še nekaj dobrega za svoje zdravje, je namen vsekakor dosežen! Vabljeni k pokušnji tudi vi, dragi bralci.