Maja Lukas, Špela Lukas, Uroš Požgan in Alen Velcer niso le prijatelji, ampak so med njimi tudi sorodstvene in ljubezenske vezi. Skupaj pa so mladi podjetniki, navdušeni nad pokovko, ki je drugačna – slana ali sladka, predvsem pa zdrava in iz skrbno izbranih sestavin.
Štirje prijatelji so se lotili podjetništva in naredili pokovko iz posebne sorte gensko nespremenjene koruze. Pripravljena je brez olja, le z vročim zrakom in je brez umetnih barvil in ojačevalcev okusa. Gourmet pokovki so dodani slani in sladki okusi in prelivi, ki jo naredijo še bolj hrustljavo in slastno. Pokovka vsebuje sestavljene ogljikove hidrate, ki so najboljši vir energije, in trikrat več vlaknin kot enaka količina sončničnih semen, zato je odlična za prebavo. Poleg vlaknin vsebuje tudi vitamina B1 in B2, kalij, magnezij in antioksidante polifenole, ki naše telo varujejo pred prostimi radikali. Ponujajo jih v petih okusih, štirje poslovni prijatelji, ki so še mnogo več kot to, pa so se predstavili v oddaji Štartaj, Slovenija na Pop TV, njihove začinjene kokice pa lahko najdete na policah Štartaj Slovenija v megamarketih Interspar.
Dva para in dve polsestri
Ko srečaš štiri dobre prijatelje, ki večino časa preživijo skupaj, se seveda takoj poraja vprašanja, kakšne so vezi med njimi. So le prijatelji, morda sorodniki ali pa celo zaljubljenci? "Vsi štirje smo prijatelji šele dobro leto dni, sicer pa nas veže sorodstvena vez – Špela in Maja sta polsestri, hkrati pa so med nami spletene tudi ljubezenske vezi. Par sva Uroš in Špela ter Alen in Maja. Na koncu dneva smo prijatelji, smo družina in zdaj tudi poslovni partnerji." Zasluge za idejo o poslu s pokovko gre Urošu. "Uroš je že od malega oboževal kokice, na potovanju po Ameriki pa je ugotovil, da ne obstajajo le slane, ampak tudi sladke. Navdušili so nas okusi, ki smo jih spoznali skozi preizkušanje tisoč in enega recepta, nato pa odzivi prijateljev in znancev, ki so med prvimi poskusili naše pokice," pove Špela. No, pokice so res drugačne od drugih kokic, ki jih vidimo na trgovskih policah. "Pokice so že na prvi pogled drugačne od drugih, saj so veliko večje in okrogle oblike. Gre za posebno vrsto koruze. Koruza je gensko nespremenjena in poči zgolj na vročem zraku, brez olja. Dodani so ji različni okusi, ki jo takoj naredijo zanimivo. Od prvega do zadnjega koraka so narejene ročno, brez umetnih barvil ali ojačevalcev okusa. In še ena pomembna stvar – ostanejo sveže in hrustljave."
Pomagajo tudi mame
Proizvodnjo so zagnali na Štajerskem. "Proizvodnja poteka v kraju Kungota pri Ptuju, kjer je Uroš odraščal. Iz stare delavnice, ki sta jo pred časom uporabljala njegov dedek in stric, smo z delom čez poletje uredili proizvodni obrat. Večino časa delamo sami, čeprav sta Uroš in Alen obdržala službi. Pomagajo nam mame, kdo pa drug (smeh), zadnje tedne tudi nekaj študentk in vsem smo zelo hvaležni za trud." Dolgo so iskali primerno koruzo, ki bi bila tako lepo okrogla, ko bi počila. Ni vseeno, kakšen je videz kokic. "Koruza, ki jo uporabljamo za pripravo, je gensko nespremenjena in poči v veliko okroglo kokico. Vrsto imenujemo mushroom popcorn. Iskanje primerne koruze nam je vzelo kar veliko časa, na koncu pa smo jo odkrili v Franciji." Prodajajo pet zanimivih okusov, seveda tudi začimbne mešanice pripravijo ročno in sami. "Na police megamarketov Interspar smo postavili pet različnih okusov – dva slana in tri sladke. Slana sta okusa klasična Kino Pokica s kakovostnim maslom in morsko soljo, Pokica slanina & dimljena paprika za ljubitelje močnejših okusov, sladki okusi pa so Pokica black & white čokolada, kombinacija žlahtne temne in nežne bele čokolade, in Pokica karamela & arašidovo maslo za sladokusce.
Za vse ljubitelje jabolčnega zavitka pa je na voljo Pokica z okusom pravega domačega jabolčnega zavitka s posipom cimeta. Prav takšnega, kot ga pečejo naše mame in babice." Za okus in hrustljavost poskrbi poseben postopek: "Vse okuse pripravljamo ročno sami. Pokice pripravljamo iz kakovostnih sestavin in jim ne dodajamo ojačevalcev okusa ali umetnih barvil. Po posebnem postopku, ki smo ga oblikovali sami, ostanejo sveže in hrustljave." Pri nas sicer sladkih kokic nismo poznali, a štirje podjetniki pravijo, da so dobro sprejete. "Res je, slovenski trg je do zdaj poznal večinoma slane kokice z maslom in soljo. Sladke so pri nas nekaj novega, drugačnega. Verjetno so prav zaradi tega zbudile veliko zanimanje."
Projekt Štartaj Slovenija jih je takoj navdušil
Pri podjetništvu velja, da ni dobro imeti sorodstvenih ali pa ljubezenskih vezi, a pri podjetju Pokica imajo kar oboje. In čeprav je bil Uroš tisti, ki je poskrbel za navdušenje nad poslovno idejo, so si pošteno razdelili naloge. "Uroševa ideja se nam je vsem zdela zanimiva, drugačna in smo jo dojeli kot nekaj, kar moramo poskusiti. Že na začetku raziskovanja smo si razdelili naloge, kdo bo kaj iskal in kdo bo za kaj poskrbel. Enako je zdaj, ko imamo svoje podjetje. Vsak opravi svoj del, nato pa se skupaj pogovorimo in sprejemamo odločitve." Zanimivo pa je tudi, da so že lani vedeli, da bodo nastopili v oddaji Štartaj, Slovenija, čeprav oddaje niso spremljali vsi. "Polovica naše ekipe je lansko sezono spremljala, polovica pa je takoj ob napovedi druge sezone za nazaj pogledala čisto vse epizode. (smeh) Takoj smo začutili, da je to izjemna priložnost, da uresničimo idejo in svoj izdelek postavimo na prodajne police velikega trgovca."
Besedilo: Eva Jandl // Foto: Igor Zaplatil
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču