Zivabowl − prava zakladnica energije v enem obroku!

27. 10. 2019
Deli
Zivabowl − prava zakladnica energije v enem obroku! (foto: Promocijski material)
Promocijski material

V okviru projekta Štartaj Slovenija se predstavljajo tudi izdelki Zivabowl. Gre za mešanico različnih semen, oreščkov in sadja za hitro pripravo uravnoteženega obroka brez žit in dodanega sladkorja. 

Zivabowl, bogata z vlakninami, maščobami omega 3 in beljakovinami, je hranljiva malica, ki napolni z energijo. Z dodatkom vode ali mleka po izbiri obrok pripravite v dveh minutah. Na policah lahko izbirate med štirimi okusi: malina, cimet, črni ribez in kakav. 

zivabowl

Za koga je primerna Zivabowl?

Ko imamo čas le za hitro malico, si zaželimo sladico ali načrtujemo uravnotežen obrok, s katerim vzdržujemo zdravo prehranjevanje ali dieto, je Zivabowl optimalna izbira. Osnovna sestavina so semena in oreščki, ki so bogat vir zdravih omega maščobnih kislin, zato ugodno vplivajo na zbranost pri delu ali učenju. Mešanici je dodan še indijski trpotec, ki je bogat z vlakninami in ugodno vpliva na delovanje črevesja. Vse glavne sestavine tvorijo hranljiv obrok, brez rafiniranega sladkorja, ki daje telesu energijo za optimalno delovanje.

Okusi Zivabowl so priročno pakirani v vrečkah, zato si jih lahko pripravite tudi v službi ali na počitnicah. Pripravite lahko topel ali hladen obrok tako, da vsebini vrečke primešate od šest do osem jušnih žlic tekočine po izbiri. Primešate vodo, mleko, jogurt, rastlinski napitek ali sladko smetano in počakate dve minuti, da se zgosti. Z dodatki po svojem navdihu si lahko vsak dan pripravite drugačno kombinacijo okusov. 

Kdo je ustvaril to odlično mešanico?

Za imenom Zivabowl je iskriva Živa Pogačnik, mlada podjetnica, ki je izjemno privržena svojemu delu. Priznava, da je za njo že več neuspešnih poskusov podjetništva, morda je bilo za to krivo dejstvo, da je doslej ponujala storitve, in ne izdelkov. Šlo je predvsem za vadbe taijiquana in qigonga, tečaje in predavanja o prehrani po načelih tradicionalne kitajske medicine. Zivabowl pa je njen prvi inovativni produkt. "Po izobrazbi sem gimnazijski maturant, ker mi še vedno manjka nekaj izpitov na filozofiji in sociologiji kulture. Med študijem sta me vedno bolj zanimali azijska filozofija, konkretno daoizem, in tradicionalna kitajska medicina, zato sem tudi opravila tečaj za prehransko svetovalko po načelih tradicionalne kitajske medicine," pravi Živa.

zivabowl

Pritegnil jo je poudarek tradicionalne kitajske medicine na preventivi, zavedanju, da je zdravstvene težave lažje odpravljati, ko so te še majhne. Iz leta v leto je namreč vse bolj jasno, da je nekakovostna prehrana, ki je rafinirana, predelana, polna sladkorja in pesticidov, v veliki meri kriva za večino najbolj razširjenih kroničnih bolezni. "Nikoli ne bo dovolj denarja v zdravstveni blagajni, nikoli dovolj zdravstvenega osebja, nikoli dovolj postelj v domovih za starejše ... Nemogoče pa je dati ceno slabi kakovosti življenja, bolečinam in prezgodnji smrti, ki bi jo lahko preprosto preprečili. Menda je izračunano, da vsak en evro, vložen v preprečevanje, prihrani 50 evrov zdravljenja. Tako sem se vedno bolj posvečala ekološki prehrani, zdravljenju s prehrano po načelih tradicionalne kitajske medicine in raziskovanju izjemnih učinkov prehrane na naše mentalno stanje in nivo energije," nam razloži mlada podjetnica.

S širjenjem znanj kitajske medicine se je hotela tudi preživljati, a ji ni uspevalo, saj je odraščala v družini, v kateri ni bilo podjetniškega duha. "Zadnjih 15 let sem nihala med samostojno podjetniško potjo, svojim poslanstvom, in krajšimi zaposlitvami, ki pa me nikoli niso v celoti izpolnjevale," nam še zaupa.

Od ideje do izvedbe je dolga pot ...

Energijo za svoj izdelek je Živa črpala na več koncih – tudi iz zavedanja o tem, da morajo biti med hitro pripravljenimi obroki med ponudbo taki, ki podpirajo naše zdravje, s sestavinami, ki delujejo protivnetno, če se želimo izviti iz začaranega kroga nekakovostne prehrane. "Zivabowl obrok je črpal svojo zagonsko energijo tudi iz želje, da bi imela vedno pri roki zdrav obrok, ne glede na to, kako mi življenje prekriža načrte. Ne nazadnje je k razvoju obroka Zivabowl privedlo tudi prizadevanje za dostojno življenje in lastne redne prihodke," poudari mlada podjetnica.

Pred petimi leti je tako začela razvijati obroke za posamezne sklope organov, pri tem pa je upoštevala načela kitajske medicine. Sprva ni bila zadovoljna z osnovo hitro pripravljenih obrokov. Pred dvema letoma pa se je že čisto izčrpana odločila, da se bo poglobila v načine dvigovanja ravni energije, s katero vsi razpolagamo vsak dan. "Tako sem med drugim naletela na keto dieto, njene protivnetne učinke, in posvetilo se mi je, kaj bo osnova mojih malic. V luči nadaljnjega raziskovanja in dejstva, da je v ozadju velike večine razširjenih kroničnih bolezni vnetni proces, sem želela imeti osnovne sestavine s protivnetnim učinkom, kot ga imajo na primer maščobne kisline omega 3."

Želela si je ustvariti obrok, ki bi ga lahko pripravili tako preprosto kot čokolešnik, a bi hkrati pomenil naložbo v zdravje posameznika. Šlo bi za tak obrok, ki bi dejansko nahranil človeka za optimalno delovanje in ga napolnil z energijo. Živa se zaveda, da marsikdo nima časa za pripravo zdravega obroka – razen če je ta pripravljen hitro. Poleg tega mora biti še dobrega okusa, saj nam je ta vidik zelo pomemben.

Lotila se je raziskave trga, a ni našla nič primerljivega. Tako je dobila dodaten zagon za svoje delo. "Naredila sem tudi manjšo tržno raziskavo prek Facebooka, saj sem vedela, da ni nujno, da je trg pripravljen na tak produkt, četudi se meni zdi čudovit. Zaupanje v idejo mi je dajal tudi Google, kjer se je izkazalo, da so podobni izdelki zelo v trendu."

Moralna podpora je prišla od najbližjih

Seveda je pri tovrstnih projektih podpora okolice bistvenega pomena. Živa pravi, da je bil njen partner Andrej tisti, ki ji je ves čas brezpogojno stal ob strani. "Preostali bližnji so mi bili tudi v podporo, vendar se mi je predvsem na začetku podviga ustvarjanja obrokov Zivabowl zdelo, da del njih tudi dvomi, morda tudi zaradi mojih številih neuspelih idej iz preteklosti," je rekla Živa.

Dodala je, da je težko, ko zaznaš dvom pri drugih, a jo je kljub temu gnala vizija, za katero globoko verjame, da je prava. Da dela dobro za ljudi – tako zase kot za preostale.

Največji izzivi pri ustvarjanju izdelka

Pot od ideje do izdelka je skoraj vedno trnova, dolga ter polna ovinkov in dvomov. A Živi je uspelo. Povprašali smo jo, kaj je bil zanjo največji izziv. Odgovorila je, da ji je bilo najtežje doseči dober okus, in to brez dodanih sladkorjev in ojačevalcev okusov. Hkrati pa si je prizadevala ohraniti pozitivne učinke izjemnih sestravin. "To sem dosegla z vztrajnim testiranjem razmerij med sestavinami znotraj zastavljenih okvirov, ki so zagotavljali željene učinke obroka," pove mlada podjetnica.

Na drugo mesto je postavila izziv izbire embalaže, ki je morala zadostiti njenim zahtevam – da dobro zaščiti občutljiva živila, hkrati pa je okolju prijazna. "Tu sem žal odvisna od dveh faktorjev. Prvi je ozaveščenost ljudi, saj – čeprav vsi pravijo, da jim ekološka embalaža veliko pomeni – je zaenkrat zelo malo takih, ki so dejansko zanjo pripravljeni plačati več. Druga ovira je tehnološki razvoj; kar nekaj pionirjev na področju razvoja ekoloških materialov, ki bi lahko nudili dobro bariero za določena živila, mi je namreč odgovorilo, da so materiali še v fazi razvoja in naj se oglasim ponovno čez nekaj let. Vendar tudi pri iskanju ekološke embalaže ne mislim odnehati in se priporočam za vsakršen nasvet," še doda.

Kaj ji pomeni uvrstitev med Sparovo osmerico v okviru projekta Štartaj Slovenija?

Živa pravi, da je to bila zanjo ključna potrditev dejstva, da je trg zrel in pripravljen več vložiti vase. Ker se v obroku Zivabowl skriva več znanja, kot je morda vidno na prvi pogled, izdelek potrebuje več razlage, prav tako pa je treba o njem dodatno izobraziti potrošnike. "Brez tako močne medijske podpore in odličnega posredovanja informacij mi verjetno sami ne bi uspelo prodreti," poudari Živa.

Več o Živinih izdelkih boste izvedeli tukaj, Zivabowl pa najdete tudi na Facebooku. Vabljeni, da tudi sami poskusite to odlično in okusno malico, ki vas bo kar napolnila z energijo!

Zivabowl poiščite v kateri od 12 trgovin Interspar po Sloveniji!

 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec