Na Story akademiji, ki bo 23. februarja v Hotelu Plaza, bosta udeleženkam o tehniki oblikovanja las, negovalnih izdelkih in pravilni uporabi pripomočkov svetovala frizerja Igor Mizić in Matevž Firšt. Prijavite se lahko na akademija@adriamedia.si.
Igor Mizić, Denman
Igor, kako se je začela vaša pot v frizerskem svetu?
Povsem po naključju. Želel sem biti oblikovalec, tako kot moja starša, in želel sem študirati umetnostno zgodovino. Vendar so me hitro prepričali, da se kot umetnostni zgodovinar kruha ne bom najedel. (smeh) Takrat so bile razmere takšne, da bi kot umetnostni zgodovinar zelo težko dobil zaposlitev. Moje življenjske sanje so tako padle v vodo, ampak sem se na mamin predlog in na mojo srečo vpisal na frizersko šolo. Takrat sem spoznal, da je tudi ta poklic zelo ustvarjalen in v stiku z umetnostjo, kar mi je zelo pomembno.
Kje vse ste si nabirali izkušnje?
Izkušnje sem si nabiral v številnih salonih v Beogradu, nato sem postal član skupine frizerjev Beograda in začel tekmovati na lokalnih tekmovanjih, dokler nisem junija 2002 postal državni prvak in dobil priložnost, da sem v državni ekipi za evropska in svetovna prvenstva. V tistem času sem se zelo veliko naučil, saj smo sodelovali z najboljšimi frizerji z vsega sveta.
Sicer ste odraščali v Beogradu, kjer ste imeli dobro desetletje tudi svoj salon, potem pa ste se preselili v Slovenijo. Kako to?
V Beogradu sem imel svoj salon 11 let, nekaj časa sem imel celo dva, vendar sem si že od nekdaj želel, da bi srečo preizkusil tudi v tujini. Imel sem občutek, da kljub trudu in delu v Beogradu ne bom mogel imeti takšne prihodnosti, kot sem si jo želel. Ker je moja mama Slovenka, sem tudi jaz dobil slovensko državljanstvo in tako se je moja želja uresničila.
Se frizerski trendi v Beogradu močno razlikujejo od tega, kar si želijo slovenske stranke?
Frizerji v Sloveniji so zelo na tekočem. Imam pa občutek, da je moda kot takšna na splošno bolj pomembna v Beogradu kot v Ljubljani. V Beogradu so tako ženske kot moški ves čas urejeni, gre za način življenja. Ženske hodijo k frizerju vsaj enkrat na teden na fen pričesko, to je tam popolnoma normalno, je del vzdrževanja osebne higiene.
Tudi v frizerstvu se smernice nenehno spreminjajo, kajne? Verjetno morate tudi vi ves čas spremljati novosti, nove tehnike?
Res je, v frizerskem svetu se trendi nenehno spreminjajo. Dober frizer mora imeti dobro osnovno znanje, obvladati osnovne prijeme, brez katerih ne more nadaljevati učenja in nadgrajevati znanja. Seveda je potrebno tudi veliko volje, da se ves čas izobražuješ. Kot v vsakem poklicu se tudi v frizerstvu tehnologija in tehnike hitro spreminjajo. In dober frizer mora vse spremljati, da ostaja na samem vrhu.
Je kdaj do vas že prišla stranka, ki je imela tako uničene lase, da vam ni preostalo drugega, kot da ste jo postrigli na kratko?
V 22-letni karieri se mi je zgodilo že marsikaj. Imel sem tudi priložnost videti veliko lepih, a na žalost tudi slabih las. Večinoma si stranke same škodujejo, ker nimajo znanja in si z amaterskim barvanjem poškodujejo lase. Ti postanejo zelo porozni, suhi in brez življenja. In noben izdelek za nego las ne more tega izboljšati. V takih primerih je edina rešitev striženje in strokovni nasveti, kako pravilno negovati lase.
Nekaj glavnih nasvetov, ki bi jih morala pri negi in oblikovanju las upoštevati vsaka ženska?
Vsaka bi morala najprej vedeti, kakšno (naravno) kakovost las ima in nato kakšna je oblika njenega obraza (visoko ali nizko čelo, morda malo štrleča ušesa, velikost nosu ...). Potem pa je treba upoštevati tudi poklic, ki ga opravlja, in koliko časa ima za negovanje pričeske. Najbolje je, da se vsaka posvetuje s strokovnjakom in skupaj najdeta najboljšo in najprimernejšo frizuro zanjo, tako da se bo počutila dobro, samozavestno in seveda seksi.
Ste kdaj odklonili striženje ali barvanje, ker vam želje stranke niso bile všeč?
Moja dolžnost je, da poslušam vse želje. Seveda se včasih zgodi, da se mi strankine želje ne zdijo preveč dobra rešitev, ker vem, da bo potem na primer imela veliko dela sama, kar pomeni, da ne bo preveč zadovoljna. V takih primerih vedno svetujem in povem svoje strokovno mnenje. Seveda pa stranki vedno ugodim, tudi če kljub mojemu nasvetu vedno vztraja pri svojih željah.
Na kaj moramo biti pozorni ali pazljivi, ko želimo korenito spremeniti pričesko?
Kadar govorimo o drastičnih spremembah, menim, da stranka ne sme biti osredotočena samo na modne trende. Kot sem rekel, so pomembni tudi oblika obraza in preostale poteze, barva polti, čelo, vrtince, struktura las, poklic, ali se stranka ukvarja s športom in koliko je pripravljena vzdrževati pričesko.
Kaj lahko pričakujejo obiskovalci delavnic na Story akademiji?
Obljubim lahko, da bo vsaka udeleženka Story akademije na delavnicah dobila dober in strokoven nasvet, idejo, kako spremeniti svoj videz, ki bo pozitivno vplival na njeno samozavest, ženstvenost in seksapil. Močno se že veselim druženja na Story akademiji.
Matevž Firšt, Keune Adria
Kako se je začela vaša pot v svetu oblikovanja pričesk?
Izhajam iz družine frizerjev. Že kot otrok sem spremljal delo babice in očeta in tako me je začelo frizerstvo vse bolj in bolj zanimati.
Kakšne so vaše izkušnje, znamo stranke pravilno uporabljati izdelke za oblikovanje pričesk?
Izkušnje s strankami so različne. Bolje je, če stranke kupujejo izdelke v frizerskih salonih kot pa v drogerijah, saj jim frizerji lahko iz prve roke svetujejo, kako se izdelki uporabljajo in kaj je primerno za njihov tip las.
Katere so najpogostejše napake, ki jih počnemo?
Pogosta napaka je, da si stranke kupijo preveč različnih izdelkov in nato uporabljajo vse hkrati, kar na lase negativno vpliva. Posledično se lasje mastijo, nastaja prhljaj, lasje so preveč obteženi in še bi lahko naštevali. Najprej mora stranka vedeti, kakšen tip las ima in ali ima težave z lasiščem. Prav tako mora upoštevati, kako si doma dela frizuro (ali je samo fen frizura ali si lase lika ali navija s figarom). Ob upoštevanju vseh teh dejavnikov si stranka izbere izdelke, primerne za svoje lase. Pravilna in dosledna uporaba pripomočkov zagotavlja dobro stanje las, zato je včasih dobro odšteti kakšen evro več pri nakupu pripomočkov in izdelkov.
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec