Tudi tokrat je Story z budnim očesom spremljal drugo oddajo TOP4 s Tjašo Kokalj. Tako kot lani je tudi tokrat dekleta v poslovni svet vpeljal Aleš Lisac, avtor, predavatelj in marketinški svetovalec z bogatimi izkušnjami doma in v tujini. Z Alešem smo tokrat spregovorili o njegovem pogledu na odnos med poslovanjem in Slovenci ter o tem, kako so se po njegovem mnenju v njegovem izzivu izkazala dekleta oddaje TOP4.
Story: Aleš, glede na vaše bogate izkušnje, bi lahko orisali, kakšni prodajalci in kakšni podjetniki smo Slovenci?
Zelo podobni podjetnikom in prodajalcem drugje po svetu. Prodajalci so pri svojem delu malo manj agresivni in 'lačni uspeha kot recimo Američani, ampak v splošnem velikih razlik ni. Podjetniki so v nasprotju z ameriškimi in evropskihmi pogosto usmerjeni v svojih ciljih in viziji samo na Slovenijo, namesto da bi že takoj razmišljali o tem, da je ves svet njihov trg.
Story: Vi pa ste eden tistih pogumnih, ki se je podal tudi v tujino, kajne?
Res je. Vsako leto se udeležim okoli 20 seminarjev (v glavnem v tujini), veliko predavam, pišem. Delal sem v 13 državah, v praktično vseh panogah. Rad se učim in tako sem postopoma prišel do tega, da mi status guruja priznavajo tako kolegi kot podjetniki.
Story: Zavidanja vredni uspehi torej. Koliko let pa ste že v tem poslu?
Že kar nekaj časa se ukvarjam s tem področjem. Rekel bi, da približno 26 let. Deset tisoč ur dela in si strokovnjak na katerem koli področju. (smeh)
Story: Pa ste od nekdaj vedeli, da si želite delati v tem poslu?
Že ko sem hodil na pedagoško gimnazijo, sem tovarišico učiteljico samoupravljanja s temelji marksizma vprašal, kako lahko ustanovim svojo temeljno organizacijo združenega dela TOZD ... Velik vpliv name je imel stric, ki ima podjetje v ZDA (ustanovil ga je leta 1964), že v srednji šoli sem bil pri njem na obisku in poleti tam delal. In sem si rekel, da bom tudi jaz enkrat imel podjetje.
Story: Zanimivo. Ambicije so v vas živele od nekdaj. Pa bi sicer lahko rekli, da smo Slovenci precej skromni, kar se tiče želja in ambicij?
Statistike so povsod enake. 80 % brez ambicij, 15 % s kar velikimi ambicijami, 4 % zelo ambicioznih, 1 % strastno zagrizenih odločenih.
Story: Svoje nasvete ste sicer tudi letos delili s tekmovalkami oddaje TOP4. Kako so se izkazala dekleta?
Kar dobro, glede na to, da so prestale slovenski izobraževalni sistem, kjer se o prodaji in podjetništvu v glavnem ne govori.
Story: Sicer pa ste v oddaji nastopili tudi lani. Ali so bila dekleta letos bolj pripravljena na vaš izziv?
Druga dekleta, drug izziv, tako da se ne da primerjati.
Story: Sicer pa sem opazila, da ste zelo aktivni na družabnem omrežju. Kakšno veljavo imajo družabna omrežja pri poslovanju in prodaji?
Podjetniki morajo iti tja, kjer so njihove stranke. Če prodajate gorivo za jedrske elektrarne, redno objavljanje na družabnih omrežjih ni tako nujno. Če pa prodajate knjige za osebnostno rast, seminarje za prodajalce in podjetnike, podjetniško svetovanje, to pomaga. Ampak bodimo realni! 95 % vseh nakupov v svetu in Sloveniji se še vedno zgodi mimo interneta. Govorim o tem, kje, pri kom kupimo. Seveda pa na odločitve vpliva splet. Vpliva, sem rekel - za prodajo pa vseeno poskrbijo prodajalci.
Story: Kakšni pa so neki osnovni napotki za vodenje uspešnega družabnega omrežja?
Dobra vsebina je kralj. Dolgčas ni še nikoli ničesar prodal. Pišite zanimivo, dajte svoji ciljni skupini čim več relevantnih informacij, zapakiranih v zanimivo vsebino.
Napisala Kaja Milanič
Fotografije Story press
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"