Pred nami je zadnja oddaja tretje sezone TOP 4 s Tjašo Kokalj, zato se je Story tokrat pogovarjal z Igorjem Arihom, osebo, ki je pred dvema letoma poskrbela za izvedbo omenjene oddaje, ki je v resnici 'kriva' za to, da je tudi Slovenija dobila prvo žensko zmagovalko resničnostnega šova ...
Story: Pred dvema letoma ste prav vi javnosti prvič predstavili koncept oddaje TOP 4. Od kod ideja za takšen resničnostni šov?
Najprej je treba poudariti, da se že dlje časa ukvarjam z oglaševanjem, ker moja zgodba o šovu pravzaprav izvira od tu. Tisto leto, ko smo prvič snovali ideje o šovu, sem spomladi izdal knjigo z naslovom Dinamične komunikacije, ki je opisovala drugačne principe grajenja komunikacijskih akcij. Gre za to, kako si želeti enega, doseči pa sto ljudi, opisuje nove kanale, stike s publiko, predvsem pa način, s katerim ustvarimo kredibilen in verodostojen kanal, prek katerega se bo neko sporočilo publike dotaknilo. Komunikacija je splet različnih komunikacijskih aktivnosti, ki potekajo po različnih kanalih in eden od medijev je format resničnostnega šova.
Story: Kako pa ste vedeli, da bo delovalo?
Na medijski prezentaciji gledanosti TV-programov, ki se je s podjetjem Arih vsako leto udeležimo, so nam kritično predstavili krivuljo gledanja televizije čez dan. Takrat sem opazil, da je najmanjša gledanost v času reklamnega bloka in najvišja gledanost po dnevniku, in to med resničnostnimi šovi.
Story: Potem je pravzaprav ta tip oddaje pri nas fenomen?
To je fenomen na vseh koncih sveta, ko snemajo oddaje, filme ... Pri nas je dober primer Naša mala klinika, kjer so se zavedali, da brez pravega umeščanja produktov težko izpelješ produkcijo oddaje. Včasih so si igralci pomenljivo prižigali 'marlboro', ko je bilo še dovoljeno, danes pa igralci pijejo Coca-Colo Zero. Vsebina oddaj je seveda vedno na prvem mestu, ampak pripraviti ljudi, gledalce, da sprejmejo sporočilo, je veliko lažje skozi vsebine, v katere so visoko vpleteni na takšen način.
Story: Pa ste se pri snovanju zgledovali po kakšnem primeru iz tujine?
Ne, pri svojem kreativnem procesu se načrtno ne spuščam v analizo podobnih ali obstoječih šovov. Kljub temu so mi po kakšnem letu po nastanku TOP 4 povedali, da nekaj podobnega v tujini že obstaja. Jaz sem imel svojo vizijo: želel sem štiri dekleta, kar je tudi edinstvenost tega šova. Danes ne obstajajo šovi, kjer bi bila samo dekleta in kjer lahko dekleta zmagajo.
Story: Sicer pa je omenjena oddaja vzbudila kar nekaj pozornosti s tem, ko je bila umeščena v peticijo o ukinitvi resničnostnih šovov. Kaj se zdaj dogaja s tem in kaj peticija pomeni za oddajo?
Veste, kako je s tem ... Ko so Dolly Parton vprašali, ali bo njeni karieri škodovalo, ker so prvo klonirano ovco poimenovali po njej, je hitro odgovorila, da ne obstaja slaba reklama. Vse, o čemer se govori, je vredno govorjenja in vse novice koristijo tistemu, ki so mu namenjene.
Story: Oddaja pa ni ogrožena?
Oddajo lahko ukini ali producent ali TV-hiša, ali pa jo mora ukiniti zakon. Sama peticija nima te moči, da bi ukinila oddajo, ima pa moč, da popularizira oddajo. Torej, ko slišiš neko zanimivo novico o nekom, ki ga ne poznaš, pomisliš zavestno ali nezavedno, da je ta človek zanimiv ...
Story: Letošnja sezona je bila pestra, kar se tiče izzivov, posebno pozornost pa je vzbudil izziv s Playboyem. Kakšen je bil cilj tega izziva, ko ste ga snovali?
Seksapil.
Story: Koliko pa je ta pomemben v poslu?
Eden od pomembnejših v šovbiznisu. Nekateri mislijo celo, da je najpomembnejši. Vsekakor je zelo koristna lastnost, še posebno ženska, čeprav mislim, da se tudi moški trudimo biti zanimivi.
Story: Pa vas je odziv deklet, ki so nasprotovala slikanju, presenetil?
Naloge so vedno skrivnostne. Zato dekleta lahko odstopijo iz šova vsako sekundo, sredi snemanja, brez razlage in brez posledic, če menijo, da naloge presegajo njihova merila. Samo rečejo, jaz nisem za to. Drugo, ena od nagrad pri TOP 4 je tudi slava, pri slavi pa je seksapil zelo pomemben. Torej, če se nekdo izdaja za to, da je slaven in noče biti seksapilen, je nekaj narobe z njegovim pojmovanjem slave ...
Napisala Kaja Milanič
Fotografije Osebni arhiv
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču