Revija Cosmopolitan je biblija za neustrašne posameznice, ki si želijo več od življenja. Ajda Hovnik Plešej je aktualna odgovorna urednica slovenske tiskane edicije, s katero želi prevetriti ustaljeno domačo sceno in začeti novo obdobje revij za ženske.
Ajda je muzikologinja. Za to se je odločila kot kompromis med dvema interesoma – glasbo in novinarstvom. Med študijem je kot glasbena kritičarka delovala na 3. programu Radia Slovenija, Radiu ARS, in pisala intervjuje za glasbeno revijo Glasna, ki še danes spada pod okrilje Zveze glasbene mladine Slovenije. Po štirimesečnem pripravništvu Hud job #2 (projekt vsako leto organizira uredništvo Cosmopolitan) je delala kot predstavnica za stike z javnostjo v priznani hotelski verigi LifeClass Portorož, nato postala urednica spletne strani Elle.si in pozneje Cosmopolitan.si. S svojo Cosmo ekipo je v letu dni podvojila branost na spletu, in ko je digitalni svet prevzel vajeti, je na pleča prevzela odgovornost ustvarjanja tiskane različice: “Ko me vprašajo, ali sploh še kdo bere tiskane revije, z velikim veseljem povem, da opažam, da si ljudje vedno bolj in več želijo tako imenovanih retro navad, ritualov. Vseprisoten je trend branja knjig, ljudje želijo – čeprav prevladuje tendenca, da so tiskani mediji v zatonu – brati revije. Zato se trudimo, da bralkam z revijo postrežemo poglobljene vsebine in zgodbe, takšne, ki jih na naši spletni strani ni mogoče najti.”
Cosmopolitan ima eno od najmočnejših baz bralcev pri nas. Ste odkrili recept za uspeh?
Cosmo je več kot samo revija. Je prijatelj in vodnik za dekleta, ki si želijo več, vroč ljubimec in guru za življenjski slog. Ruši aktualne tabuje. Opogumlja, ko to potrebuješ. Je tvoj navdih. Je biblija ženskih pravic – svobode govora, oblačenja in življenjskih izbir. Eden izmed dejavnikov, ki je ključen, ko govorimo o naši močni bazi bralcev in bralk, je zagotovo dolgo časovno obdobje, v katerem se je naša spletna platforma razvijala. Drugo, danes lahko z uporabo spletnih orodij, kot je Google Analytics, točno izvemo in predvidimo, kaj bralke želijo oziroma česa želijo še več. In to jim ponudimo. Ne pišemo novic, ki jih bralke ne berejo rade. Najpomembneje pa je to, da dekleta v Cosmo uredništvu svoje delo opravljamo z entuziazmom. Prepričana sem, da je to mogoče občutiti – tako v tiskani ediciji kot na spletu.
Urednikovanje je družbeno odgovorno vloga – kakšen je vaš prispevek ciljnemu občinstvu?
Vsakodnevno se zavedam pomembnosti načina izražanja in sporočila, ki ga predajamo bralkam. Ko sem urejala še spletno edicijo Cosmopolitana, je nekoč neko dekle želelo pripraviti popolnoma negativno naravnano novico. Takrat sem ji razložila, da res ni potrebe po pripravljanju novic, ki niso pozitivne, od katerih bralka nima vsaj nečesa koristnega. Naš medij ima to prednost oziroma dar. Moje izkušnje kažejo, da dekleta raje spremljajo pozitivne zgodbe kot nekonstruktivne kritike. Nismo tukaj zato, da 'zganjamo' modno policijo, veliko raje izobražujemo. Mnogo je odzivov bralk, ki pišejo, kako jim pomagamo z nasveti in kako komaj čakajo, da gredo po novo številko.
Je to, da znate prisluhniti, vaše vodilo dobrega vodenja?
Zavedam se, da lahko zgolj in samo s poslušanjem svoje ekipe delamo dobre stvari. Moja je najboljša, kar jih lahko dobiš v tem trenutku, sestavljena je iz raznovrstnih osebnosti – vsak od nas je s svojega planeta. Kar je dobro. Vsak ima svoj doprinos. Pomembno je, da jih razumem. Vsak človek kdaj zboli, potrebuje oddih, mir in tišino. Pridejo takšni dnevi in človeku moraš dovoliti, da živi tudi tak dan.
Tik pred izidom oktobrske številke ste dopolnili 30 let. Dojemate svojo mladost kot prednost v poslu - z vidika lažjega poistovetenja z bralkami?
Na trg dela sem 'padla' ravno v času gospodarske krize, pomembno je bilo poprijeti za vsako delo – četudi je plačilo pomenilo zgolj pridobljeno referenco za življenjepis. Zavedam se, da so moje izkušnje pri teh letih in priznanja potrditev, da nekaj počnem prav. S svojo starostjo pa ne nazadnje spadam v primarno ciljno skupino bralk in zagotovo zaradi tega lažje razumem, kaj točno potrebujejo.
Kaj Slovenke rade prebirajo?
Dekleta najbolj zanima, kako biti srečen v življenju, tako kažejo naše spletne statistike. Na vseh področjih. V vsakodnevnem življenju, razmerjih, karieri … Seveda zelo rade berejo tudi vsebine, ki razkrivajo sladkorčke iz sveta znanih in t. i. aktualnih vplivnežev. Tudi astrologija, denimo, je med najbolj obiskanimi tematikami. Revija se je v letu, odkar vodim uredništvo, zelo spremenila. Je sodobnejša, izčiščena, sveža, sledi trendu spletnih smernic, vsebina je še bolj povezana z bralkami. Pomembno je slediti trendom, hkrati pa se zavedati, da ne smemo biti samo sledilec, ampak tudi ustvarjalec in napovedovalec trendov hkrati. Slednje mi je, iskreno, na začetku predstavljajo največji izziv.
Se počutite karieristka?
Definitivno sem karieristka. Z dobro mero deloholika. (smeh) Ni preprosto najti ravnotežja med delom in prostim časom, ko počneš stvari, ki jih obožuješ, so ti zanimive in te znajo povsem posrkati vase. Delaš lahko ves dan. Ne nazadnje so Cosmo vibracije moj življenjski slog in je moje delo z mano ves čas. Tudi ko grem na oddih, veliko reči povezujem z delom – srečujem cosmo ljudi, razmišljam o cosmo tematikah, obiščem cosmo kraje .... Če nič drugega, je prisotna roza barva.
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del