Svetovno uspešen maneken Alen Kobilica, ki vodi modno agencijo Alen Kobilica Models, je dokaz, da se med Slovenci skrivajo talenti, ki se lahko kosajo s svetovno modno srenjo.
Alen je prve manekenske korake naredil v Sloveniji. »Na moji slovenski poti je bilo veliko ljudi. Vsak izmed njih je kamenček v mozaiku. Naj omenim fotografa Dejana Dubokoviča, s katerim sem naredil prve modne fotografije, Slavko Pajk, ki me je na snemanju nekega televizijskega oglasa prva vprašala, ali sem delal kot maneken, lastnika društva modnih delavcev Roka Lasana (društvo je prirejalo Modni Bazar v CD) …« se spominja.
Vsak od zgoraj omenjenih mu je dal ogromno izkušenj, ki so mu pomagale pri delu v tujini. Pri 26 letih je bil Alen solastnik potovalne agencije Jupiter. Na izletu v Grčiji ga je opazil agent in ga povabil v Milano. Drugo je zgodovina. Ko je prišel v Milano, se je pravo delo šele začelo.
Agent mu je namreč iskreno povedal: »Všeč si nam, ampak fotografije, ki si jih naredil do zdaj, lahko podariš klubu oboževalcev. Jutri začnemo resnično delati.« Kmalu je dobil prvo delo v italijanski modni prestolnici, in sicer je hodil na Armanijevi modni reviji, kjer je osebno spoznal Giorgia, saj ta vedno sam izbira modele.
Živel v vseh večjih modnih prestolnicah
Ko ga je pod svoje okrilje vzela agencija v Milanu, se ni takoj preselil tja, ampak se je redno vozil iz Ljubljane. Po dolgem pregovarjanju z agentom je spakiral kovčke in se preselil v Milano, kjer je ostal leto dni. Tam je na tednih mode spoznal agente iz Pariza, Londona in New Yorka in kmalu se je preselil v Pariz, vendar še vedno delal tudi v Milanu. Sledil je še London in zatem New York.
»Vsaka modna prestolnica je zgodba zase. Že Pariz, London, New York, Milano se zelo razlikujejo, razlikujejo se način dela, vrednote in družba. Naloga manekena pa je, da prepozna te razlike in se nanje odziva,« pripoveduje izkušeno.
Po letih življenja v tujini se je ustalil v Sloveniji, kjer zdaj vodi svojo agencijo Alen Kobilica Models, ki bo zastopala zmagovalko oddaje Slovenski top model. Najboljši modni resničnostni šov je na sporedu TV3 vsako sredo ob 21. uri. Čeprav ima svojo agencijo, ki potrebuje veliko njegove pozornosti, še vedno občasno stopi pred objektiv v vlogi manekena.
Uspešna kariera
Alen je najbolj ponosen, da lahko dela prek direktnega bookinga iz vseh štirih modnih prestolnic (Milano, Pariz, London, New York), kar je dokaz, da mu je v modnem svetu uspelo. »Najvišja stopnja priznanja za dobro delo je direktni booking, saj naročniki z vsega sveta kličejo in želijo točno določeno osebo – tebe,« pripoveduje ponosno.
Pohvali pa se lahko tudi s svetovnimi kampanjami Rochas Aqua Man, ki so jo 14 dni snemali v Cape Townu, kampanjo Bulova za ročne ure, posneto v New Yorku, in kampanjo Davidoff Cool Water, posneto v Nemčiji.
Modni stereotipi
O manekenih in manekenkah kroži veliko stereotipov – med njimi vlada velika tekmovalnost, zahrbtnost, menda stradajo, veliko naj bi bilo izkoriščanja mladenk in mladeničev in podobno.
Alen pravi, da je pri moških drugače kot pri ženskah. »Stereotipi so večinoma le stereotipi, vrhunske manekenke ne stradajo. Moški manekeni pa drug drugemu privoščijo uspeh, tekmovalnosti je več med ženskami,« pove iskreno.
Meta Kač
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču