Fotograf Aleš Bravničar: "Največji izziv je delo z milenijci!"

Fotograf Aleš Bravničar: "Največji izziv je delo z milenijci!" (foto: Andraz_Blaznik) Andraz_Blaznik
Vir: Nova
26. 6. 2019

Playboy Special, podnaslovljen Najlepša slovenska dekleta z modnih brvi, je posebna izdaja Playboya, ki so jo na uredništvu slovenskega Playboya pripravili s fotografom Alešem Bravničarjem, podpisanim pod kar 40 Playboyevih pictorialov v zadnjih desetih let.

Aleš je sicer v svojem že 18 let trajajočem sodelovanju z znamko Playboy našim bralcem in bralkam predstavil kar 60 deklet, njegove fotografije pa so do danes blestele tudi na 72 Playboyevih naslovnicah - tako v slovenski kot tudi v tujih edicijah. Aleš je bil obenem prvi slovenski fotograf, čigar fotografije so bile objavljene celo v ameriškem Playboyu, nekdanji urednik Hugh Hefner pa ga je celo povabil v znameniti Playboyev dvorec. Skozi leta in številne fotografske projekte, ki mu jih najbrž zavidajo številni moški, je v skoraj dveh desetletjih Aleš Bravničar tako postal playboy znotraj Playboya.

Katera beseda bi najbolje označila občutke ob pogledu na fotografije, zbrane v Playboy Special?

Ponos. Na to posebno izdajo sem super duper ponosen. Zato, ker je uvodnik napisal Gary T Cole, nekdanji dolgoletni urednik fotografije ameriške izdaje Playboya in eden od najtesnejših sodelavcev Hugha M. Hefnerja. Ponosen, ker je Ula brez zadržkov oplemenitila naslovnico in prve strani našega speciala ter nam vsem pokazala, kaj pomeni biti 'resnično' dekle. Ponosen tudi zato, ker je na 130 straneh več kot 40 deklet (vključno z mojo boljšo polovico), ki so mi stoodstotno zaupala in dobesedno vzela stavek 'od besed k dejanjem'.

Zbirka NAJLEPŠA SLOVENSKA DEKLETA Z MODNIH BRVI je natanko to, kar naslov obljublja. Moj osebni 'best of' najlepšega, kar je v naši podalpski deželici ponosno opeval že France Prešeren, največji slovenski pesnik.

Se spominjate vseh fotografiranj? So spomini na nekatere bolj živi kot druge?

Zadnjih deset let je moje delo za Playboyeve pictoriale osredotočeno na fotografiranje 'resničnih' žensk in deklet, žensk, ki so močne, neodvisne in samostojne. So sestre, hčerke, matere, žene, umetnice, podjetnice in vizionarke. Nekatere so bile le eno od naštetega, druge so bile vse našteto. Spomnim se čisto vsake lepotice, čisto vsakega fotografiranja, čisto vsake anekdote, ki se je pripetila na slikanju, bodisi tu, v Sloveniji, bodisi nekje na drugem koncu sveta.

Kaj pa anekdota, povezana s slikanjem, ki vam pride na misel?

Ko smo fotografirali Iris Mulej na edini nudistični plaži v bližini Ria v Braziliji, sem si doživetje predstavljal kot sorodne nudistične plaže po Evropi - starejši pari in mirno vzdušje. Izkazalo se je, da v Braziliji na tovrstnih plažah svoja telesca razkazujejo zgolj svingerski geji, ki jih ni bilo sram niti pred nami uprizoriti kakšnega sočnega ekscesa. Veliko bolj kot Iris jim je bil kakopak všeč njen tedanji fant Črt Slavec, ki je pomagal pri fotografiranju.

Katera lokacija vam je predstavljala največji izziv? Tako kar se vremena, transporta kot drugih dejavnikov tiče?

Verjetno vsaka (smeh). V Miamiju smo imeli lepo vreme le tri dni in pol od 18, kolikor smo bili tam. V Afriki smo se morali vsak dan voziti na lokacijo 180 kilometrov in vstajati ob pol petih zjutraj. Na Veliki planini je bilo minus štirinajst, zato je morala Špela Sojer na ogrevanje v kočo vsakih 5 minut fotografiranja. Ko smo bili v Italiji z Nives Orešnik, je tako lilo, da smo morali sonce simulirati s filmskimi lučmi ob enih ponoči. V Maroku je košček peska zaklenil zaklop fotoaparata in prepričan sem bil, da bom moral snemanje nadaljevati s telefonom. To je le peščica malih izzivov, ki so del fotografovega vsakdana in jih za bleščečimi podobami nihče ne spozna.

Kje pa bi fotografiranje z veseljem ponovili?

Čisto povsod. Na veliko krajev smo se vrnili večkrat. Tudi v Sloveniji. Zame je to nekakšen 'greatest hits' čudovitega obdobja, ki je definitivno neponovljivo. V šali temu Specialu pravim moja hagiografija. Dejstvo, da so bila dekleta, ki so nastopala pred mojim objektivom, pogosto predstavljena tudi v tujih edicijah, je glavni pokazatelj, da sta bila izbrana pot in pester nabor lokacij prava.

Kaj bi vam v tem trenutku predstavljalo največji izziv?

Največji izziv je delo z milenijci, ki so pogosto nezanesljivi in spreminjajo svoje mnenje z danes na jutri. Imeli smo le eno izjemno slabo izkušnjo z dekletom, ki je odpovedalo snemanje v Aziji zadnji trenutek z nekim trivialnim izgovorom, pozneje pa prek 'alternativnih poti' vseeno prišlo na strani našega Playboya. Vedno je večni izziv biti še boljši od zadnjič in vsakič sproti na novo odkriti ter prekašati samega sebe. Na koncu si vedno dober le toliko, kolikor je dobra tvoja zadnja objavljena fotografija.

Besedilo: Nika Arsovski

Priporočamo