Alja Petric (glasbenica): Vedno uporabim vibracijo svojega glasu

14. 4. 2018 | Vir: Jana
Deli
Alja Petric (glasbenica): Vedno uporabim vibracijo svojega glasu (foto: Matjaž Wenzel)
Matjaž Wenzel

Glasbenica, zvočna ustvarjalka in raziskovalka vibracij gonga ter terapevtskih učinkov glasbe na človeka, ki s kitaristom Damjanom Stanišićem ustvarja v zasedbi Duo Ponte.

Kdaj ste se začeli ukvarjati z glasbo?

Že zgodaj v otroštvu. Starši so kmalu ugotovili, da me glasba neizmerno privlači, zato so me že od otroštva zelo podpirali v tej smeri.

Po izobrazbi ste arhitektka. Zakaj ste skiciranje stavb zamenjali za skiciranje melodij na notnem črtovju?

Vse bolj ugotavljam, da ne moreš ubežati smeri, v katero želi tvoja duša. Glasba je imela vedno velik pomen v mojem življenju. Potem sem na svoji poti sprejela nekatere odločitve in nato v Gradcu zaključila študij arhitekture. Ob tem sem vedno ohranila stik z glasbenim ustvarjanjem. Po nekajletnem poklicnem delovanju v arhitekturi sem se začela aktivno ukvarjati z zvočnimi tretmaji, s petjem, postala sem koncertno aktivna, nastal je Duo Ponte in temu je sledila še odločitev, da se vpišem na Konservatorij za glasbo v Celovcu, kjer študiram džez petje. Tako je na koncu zmanjkalo časa za arhitekturo.

Kako je nastal Duo Ponte?

Leta 2014 sva se z Damjanom srečala na enem od koncertov v Murski Soboti. Damjan je v tistem obdobju deloval v glasbi španskega, portugalskega in argentinskega melosa, sama pa sem že nekaj let v različnih projektih raziskovala etno glasbo. In tako sva se našla v glasbi raznolikih kultur sveta.

Pred kratkim sta izdala zgoščenko Vrvohodci. Kako je nastala ideja za uglasbitev pesniške zbirke Vrvohodci?

K uglasbitvi pesniške zbirke naju je povabil Albert Halász, ki sva ga spoznala v knjižnici Lendava na predstavitvi projekta Veter in odmev, pisatelja Štefana Kardoša. Dolgo sem razmišljala o tovrstnem projektu in sem bila povabila izjemno vesela, saj je prišlo do naju kar na pladnju.

Pri zgoščenki je sodelovala tudi igralka Milada Kalezić. Zakaj ste se odločili za sodelovanje z njo?

Milada Kalezić je z nama sodelovala že pri zgoščenki srbske glasbe Korenine/Koreni (Klopotec, 2017), ki je nastajala v istem obdobju kot projekt uglasbitve poezije. Pesniška zbirka Vrvohodci je nastala tako, da sta si Simona Solina in Magdalena Svetina Terčon dopisovali v pesmih in nato povabili Alberta, da na izbrane pesmi napiše še svoje. V pesniški zbirki se torej ves čas prepletajo odmevi pesmi oziroma odmevi treh glasov. In ta princip smo želeli ohraniti tudi pri zgoščenki. Milada je interpretirala eno pesem od vsakega avtorja, ki se navezuje na uglasbeno pesem, ki sledi. Tako je ena pesem odmev drugi, moj glas pa odmev Miladinemu.

Ukvarjate se tudi z raziskovanjem vibracij gonga in terapevtskimi učinki glasbe na človeka. Kateri so terapevtski učinki glasbe?

Znano je, da lahko določena glasba ugodno vpliva na počutje človeka. Zvok je frekvenca in prodre v čisto vsako celico našega telesa, ki je v veliki meri sestavljeno iz tekočine. Zvočila, s katerimi delam, se za transformacije uporabljajo že tisočletja. Vedno uporabim tudi vibracijo svojega glasu, tako pri delu s sabo kot tudi z drugimi.

Besedilo: Danaja Lorenčič // Fotografije: Matjaž Wenzel