Kako je Alja Viryent ponovno obudila prostore tovarne Peko

30. 12. 2016 | Vir: Story
Deli

Alja Viryent je uresničila svoje sanje z odprtjem proizvodnje v prostorih nekdanjega Peka, kjer zdaj z ekipo marljivih ljudi ustvarja novo zgodbo o čevljih. V preteklih dneh so luč sveta ugledali prvi čevlji v ekskluzivni seriji, ki so skoraj nemudoma pošli. Za oblikovalko čevljev, ki ima v svoji peti 100-letno tradicijo izdelovanja čevljev, pred sabo pa osvetljeno pot, noben izziv ni pretežak.

Story: Menite, da bi s svojim znanjem in občutkom za modo lahko pomagali Peku skreniti s poti, na katero se je podal, če bi vas že takrat, ko še niso bili v stečaju, sprejeli medse?

Zagotovo bi lahko pomagala tako, da bi izdelovali čevlje, ki bi bili bolj sodobno oblikovani in udobni ter bi se posledično bolje prodajali. Pekovo znamko sem že takrat videla kot bolj usmerjeno v starejšo populacijo, med katero je bila res prepoznavna, torej bi se po mojem mnenju kolekcije morale usmerjati predvsem na ljudi, ki potrebujejo udobna kopita. Je pa res, da so tudi starejši ljudje radi videti dobro, kar pomeni, da bi morali biti čevlji tudi zelo lepi.

Story: Verjamete v naključja ali menite, da je prišla ta priložnost na pladnju, ker ste bili sami pripravljeni na ta izziv in novo poslovno pot?

Sama verjamem v to, da ko si nekaj res želiš in vso energijo usmerjaš v to, se to tudi uresniči.

Story: Koliko časa in energije pa gre v izdelavo enega para čevljev?

Če pogledamo teoretično, za izdelavo enega para naša celotna ekipa desetih ljudi potrebuje dobro uro časa. Če bi želeli oceniti, koliko časa in predvsem energije gre v izdelavo para čevljev, pa bi morali upoštevati tudi leta in leta vaje in trdega dela, saj se le tako lahko človek dovolj usposobi za izdelavo zares kakovostnih in udobnih čevljev.

Story: Radi ponavljate, kako neprecenljivo je delo ljudi, ki so bili leta zaposleni v Peku, sami pa ste imeli ta talent položen v zibelko. Bomo Slovenci z vsem tem znanjem na kupu naredili najboljše čevlje na svetu?

Ker šol že dolgo ni več, je znanje teh ljudi vsekakor neprecenljivo. Prepričana sem, da zmoremo skupaj narediti najboljše čevlje na svetu.

Story: V Sloveniji ste cenjeni tudi zato, ker ste v dizajn vedno vključevali vse, kar je slovenskega. Kako dobro pa vaše delo poznajo v tujini, kjer je konkurenca res velika?

Ker sem bila vsa leta bolj usmerjena v prodajo na slovenskem trgu, je moja prepoznavnost v tujini zagotovo manjša kot pri nas. Vem pa, da so bili vsi, za katere sem delala čevlje, z njimi zadovoljni. Si pa želim postati še bolj globalno prepoznavna.

Story: Boste tudi vi oblikovali čevlje za prvo damo Melanio?

Točno vem, kakšne čevlje bi naredila zanjo. Ko sem preučila, kakšne čevlje nosi, sem videla, da ima zelo rada izjemno visoke pete, tako da bi bili tudi moji čevlji zanjo takšni. Prepričana sem, da bo prišel dan, ko jih bo tudi nosila, saj vse ženske na svetu iščejo udobne čevlje z vrtoglavo peto, jaz pa jih znam narediti.

Story: Kakšna pa sta prva dva para čevljev, ki ste ju predstavili ob lansiranju proizvodnje, in zakaj prav takšne oblike, barve, v omejeni seriji itd.?

Za prve čevlje sem izbrala brezčasne ženske in moške salonarje, saj je to osnovna oblika čevlja. Posebnost prvih čevljev so skrbno izbrani detajli, in sicer gre za fluorescentno barvo, ki bo omejeno serijo samo 100 parov vedno ločila od vseh naslednjih kolekcij. Na moškem čevlju je fluorescenten samo šiv na opetnici, pri ženskem čevlju pa je s fluorescentnim sukancem zašit celoten čevelj, da pa ne boste ostali neopaženi, bo poskrbela fluorescentna peta. S temi detajli sem želela poudariti, da se bodo kupci teh čevljev, podporniki moje vizije, poistovetili z mojim pogumom in vsem ponosno pokazali, da podpirajo mojo srčno zgodbo ljubezni do čevljev.

Story: Pa uporabljate kopita, ki jih je uporabljal Peko, ali tista, ki jih je uporabljal še vaš praded? Kakšna je razlika, če bi jo sploh lahko opisali laiku?

Kopito, na katerem so izdelani, v sebi združuje skoraj stoletna znanja moje čevljarske družine. Ta kopita so preizkušena, zato lahko s ponosom rečem, da so moji čevlji najudobnejši čevlji med ekskluzivnimi. Kopita, ki jih je uporabljal Peko, so naprodaj z blagovno znamko, za katero menim, da je v tem trenutku precenjena, zato bomo čevlje izdelovali na mojih kopitih in seveda razvijali nova kopita za nove modele čevljev.

Story: Kot slišim, so odzivi neverjetni. Je res, da so bili čevlji razprodani v enem samem dnevu?

Takšnega odziva res nisem pričakovala, prodaja je dejansko presegla vsa naša pričakovanja. Že razmišljam o lansiranju nove omejene serije.

Story: Ste pričakovali takšno podporo? Na vaši spletni strani piše, da z nakupom pomagamo slovenskim družinam, in mi smo res narod, ki rad stopi skupaj, ko je treba. Je to pomagalo?

Premalo se zavedamo, da z nakupom domačih proizvodov pomagamo našim družinam in posledično blagostanju celotne države, zato sem to izpostavila. Sicer pa moje čevlje kupi veliko ljudi, ki so že prepričani o njihovi kvaliteti.

Story: Kakšen cenovni razred lahko pričakujemo v prihodnje? Ti, ki so del posebne zbirateljske in prve kolekcije, so višjega cenovnega razreda, kajne?

Ker bomo izdelovali manjše serije, se visoki stroški razvoja razporedijo na manj parov, in to posledično dviguje ceno. Seveda pa želimo ostati v višjem cenovnem segmentu, saj želimo izdelovati najkvalitetnejše čevlje, izdelane iz usnja najboljše kakovosti.

Story: Kdo je srečnež oz. srečnica, ki se je dokopal oz. dokopala do številke 1 od 100?

Za zdaj nosita številko 1/100 le prototipna izdelka. Ali jih bo dobil tudi serijski par, se še nisem odločila.

Story: Kakšni pa so bili poporodni krči? Kaj vam je delalo največ preglavic zdaj, ko morate biti ustvarjalni tudi pri poslu, ne zgolj pri oblikovanju?

Za vse ovire in preglavice, ki so me in me še danes spremljajo, v tej reviji ni dovolj prostora. Od tega, da smo predolgo čakali odgovor sodišča, da na sedežu podjetja Peko v stečaju d.d. nismo mogli registrirati podjetja, da smo komaj našli nekoga, ki nam je za sedež podjetja 'posodil' naslov v Tržiču, do tega, da smo komaj usposobili stroje, ki so več kot pol leta stali. V nedogled smo čakali italijanske dobavitelje, da nam dobavijo material za prototipa, do tega, da se fluorescentna barva za barvanje pet ne dobi pri nas ...

Story: Glede na to, da so se vam sanje uresničile, me zanima, kaj sledi? Kateri cilj ste si zadali?

Najprej seveda zaposliti ljudi in izdelati naročene čevlje, sproti razvijati nove modele in iskati kupce zanje ter seveda najti prave investitorje in zagnati podjetje v pravem pomenu.

Napisala Manja Stević
Fotografije Primož Predalič

Nova Story že v prodaji

Story 52/2016

Story 52/2016, od 22. 12. 2016