Anuška Cerovšek Beltram: Ljubezen do potovanj od najstniških let

13. 5. 2017 | Vir: Lady
Deli
Anuška Cerovšek Beltram: Ljubezen do potovanj od najstniških let (foto: Aleksandra Saša Prelesnik)
Aleksandra Saša Prelesnik

"Že od 22. leta se moj svet vrti okrog potovanj, ki so moja največja strast," razlaga Anuška Cerovšek Beltram, direktorica in soustanoviteljica agencije STA potovanja, ki je širši javnosti poznana po ugodnih cenah potovanj na različne konce sveta.

Z agencijo, ki sta jo skupaj z možem Marjanom Beltramom ustanovila pred 16 leti še kot študenta, sta mladim omogočila povsem nov način spoznavanja tujih držav in različnih kultur.

"Že na samem začetku nismo bila klasična potovalna agencija, saj nimamo skupinskih potovanj. Najina želja je bila pokazati ljudem, da lahko potujejo brez tega, da sledijo dežniku, ki je nepogrešljiv pripomoček turističnih vodnikov večine agencij. Slovencem, ki imamo na sploh zelo veliko popotniškega duha v sebi, sva zgolj odprla dodatne možnosti potovanj – na začetku predvsem mladim, ki si niso mogli privoščiti potovanj z agencijo, sčasoma tudi drugim," se začetkov poslovne poti spominja sogovornica.

Pristen način spoznavanja tujine

"Tudi danes popotnikom ne želimo samo ponujati ugodnih letalskih vozovnic, ampak jih obogatiti predvsem z edinstvenimi izkušnjami, s katerimi postanejo več kot turisti. Pri našem delu se že vsa leta trudimo biti inovativni, zanimivi in odgovorni," razlaga Cerovšek Beltramova in dodaja, da so najbolj ponosni na svoje programe poletnega dela in poletnih kampov v ZDA.

V obeh primerih gre za zelo pristen način spoznavanja ljudi, kulture in jezika tujih dežel. Letos poleti tja potuje približno 200 mladih iz Slovenije. Med tistimi, ki se odločijo za omenjeni izkušnji, je tudi približno 30 odstotkov povratnikov – med njimi so tudi takšni, ki se za takšno obliko odkrivanja druge kulture odločijo tretjič, celo četrtič.

Tisti, ki se odpravijo na poletno delo, dobijo priložnost ZDA spoznati na zelo avanturističen način in z najmanjšimi možnimi stroški. Tam imajo na različnih lokacijah možnost opravljati različna dela, največ je sezonskih del v turizmu. "V štirih mesecih si tako pridobijo številne nove delovne izkušnje v mednarodnem kolektivu in izboljšajo znanje angleščine, s prisluženim denarjem pa lahko še mesec dni potujejo po ZDA," pojasni Anuška, ki je tudi sama preživela nepozabno poletje v enem izmed kampov čez lužo.

Potovanja širijo obzorja

Pod okriljem njene agencije lahko prav posebne počitniške izkušnje v svoj spomin shranijo tudi najmlajši. Eden njihovih najbolj priljubljenih poletnih programov za otroke med 7. in 17. letom je zagotovo Camp California v Pakoštanah, ki je prvi ameriški kamp v Evropi.

Ustanovljen je bil pred več kot desetimi leti, na njem pa vsako leto dva tedna počitnic preživi približno 100 slovenskih otrok v več terminih. "Otroci tukaj usvojijo različna nova znanja in poznanstva, saj v Pakoštane pridejo otroci iz več kot 35 držav. Mentorji so običajno iz angleško govorečih držav, kot so Irska, Avstralija in ZDA, pogovorni jezik v kampu pa je, razumljivo, angleščina," razlaga Anuška.

Vsi nadobudneži, ki najraje na tem svetu v rokah vihtijo teniške loparje ali brcajo nogometno žogo, pa imajo možnost, da se odpravijo na poseben poletni Nike poletni kamp v Veliko Britanijo. Na podlagi te izkušnje ne bodo samo izboljšali znanja enega od športov, temveč tudi znanje angleščine.

Katero državo pa bo letos za poletno destinacijo izbrala sama? "Z družino se poleti najraje odpravimo v Grčijo, čez leto pa tudi na kakšno daljše potovanje. Sicer pa so letos med turistično najbolj zanimivimi destinacijami portugalski otok Madeira, Kanarski otoki, Bali, Japonska, Zan­zibar, Tajska, Nova Zelandija in Šrilanka," razkrije sogovornica, ki si brez potovanj ne zna več predstavljati življenja. Odkrivanje novih dežel je namreč vzljubila že v najstniških letih, ljubezen do njih pa je ostala vse do danes.

"Potovanja so zame najboljša možnost spoznavanja sveta. Na potovanjih se namreč človeku širijo obzorja, razmišljati začne o povsem drugih stvareh kot doma, v mislih se začnejo hitreje porajati nove ideje in novi projekti," še dodaja Anuška.

A. J.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord